הלמ"ס: למרות הירידה, נתניה במקום השני בקצב מכירת דירות חדשות

על-פי נתוני הלמ"ס: במהלך החודשים יוני לאוגוסט 2022 מכרו בנתניה 513 דירות חדשות. מה שמציב את נתניה בתקופה זו, במקום שני ארצי. 

0
352
פועלי בניין, דירות למכירה בנתניה
צילום fotolia

על-פי נתוני הלמ"ס: במהלך החודשים יוני לאוגוסט 2022 מכרו בנתניה 513 דירות חדשות. מה שמציב את נתניה בתקופה זו, במקום שני ארצי. 

העיר נתניה במקום השני מבין כל ערי ישראל בביקוש לדירות. כך עולה מניתוח נתוני הלמ"ס שבוצע בארגון קבלני נתניה. לפי נתוני הכמות המבוקשת של דירות, בנתניה נמכרו 513 דירות חדשות בשלושת החודשים שבין יוני לאוגוסט 2022. מנתונים אלה עולה, כי ירושלים במקום הראשון –  בה נמכרו 581 דירות חדשות בתקופה זו. למרות הנתון הגבוה, מניתוח הנתונים עולה, כי חלה ירידה של 24% בהשוואה לחודשים מרץ-מאי 2022. אז מכרו בנתניה 677 דירות חדשות. 

שומרי בן דוד מנכ"ל קבוצת בן דוד הרצל הפעילה בנתניה, ניתח את המגמה. "כפי שעולה מנתוני הלמ"ס, נתניה היא בין הערים הכי מבוקשות בארץ למטרות מגורים והשקעה. היא מציעה רצועת חוף יפהפיה, פיתוח סביבתי מקיף בשכונות החדשות. כמו כן, פרויקטי התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות שישפרו את נראות העיר כולה. כמובן, גם מחירי הדירות בנתניה אטרקטיביים הרבה יותר מאשר בערים בגוש דן. היא מושכת אליה אוכלוסיה איכותית מכל הארץ".

רפי זנזורי, יו"ר ארגון קבלני נתניה, התייחס לנושא היצע וביקוש. "לצערי, הביקוש לדירות בנתניה פוגש היצע נמוך של דירות. גם קצב הבנייה אינו מספיק כדי להדביק את הקצב. אין מספיק דירות בנתניה ורבים מבני העיר נאלצים לחפש את עתידם מחוצה לה לעזוב את נתניה".

לכתבות נוספות בנושא נדל"ן בנתניה: 

פרויקט פינוי בינוי בארי – ויצמן יצא לדרך

למ"ס: 931 דירות בלבד נוספו לנתניה ב-2021 – פחות מהגידול הדמוגרפי