ד"ר אבנר בן שושן: כל מה שרציתן לדעת על ניתוח אסתטי ועל מתיחת פנים

מהו מודל היופי בעידן האינסטגרם ומה ההבדל בין הישראליות לפריזאיות בכל הקשור לניתוחים פלסטיים בכלל ועל מתיחת פנים בפרט? ד"ר אבנר בן שושן בראיון

0
1298

לד"ר אבנר בן שושן, פלסטיקאי מומחה, מנתח בעל רקורד בינלאומי ובעלים של מרפאות אסתטיקה ברמת אביב וברעננה, דעה ברורה על מודל היופי. הוא רואה בעבודתו אמנות, וגם שומר סף בעידן האינסטגרם רווי הפילטרים והתמונות שמעוותות. וכן, הוא אחד המומחים המובילים בעולם בתחום ניתוח מתיחת פנים

את דרכו המקצועית החל ד"ר אבנר בן שושן בפריז. כבר בגיל 17, שהחל ללמוד רפואה, סימנו אותו כעילוי. בהמשך, אף התמחה באחת מהפעולות הכירורגיות המורכבות ביותר: שחזור פנים. המחלקה בה עבד הייתה הראשונה בעולם בה ביצעו ניתוח החלפת פנים.

בראיון מיוחד לערוץ STV, בהנחייתה של עו"ד אסתי שיוביץ, מרחיב ד"ר בן שושן על עולם האסתטיקה, גבולות אתיים וכמובן על טכניקות מתיחת פנים.

גדלת בפריז ולמעשה למדת שם. מה מביא נער בן 17 ללמוד רפואה?

"אכן, גדלתי בפריז. סיימתי את הבגרות שלי בגיל 17. בסביבת המשפחה שלי היו רבים אשר עסקו ברפואה – במיוחד בהיבט של אסתטיקה. מיד אחרי שסיימתי את מבחני הבגרות, נרשמתי ללימודי רפואה. למדתי בפקולטה לרפואה סנט אנטואן – שם רכשתי תואר בטכניקות מיקרו כירורגיה. המשכתי במסלול התמחות ארוך, אשר נמשך 14 שנים. בסופם הפכתי למנתח,  מומחה לכירורגיה כללית, כירורגיה פלסטית משחזרת ואסתטית וכמובן מיקרו כירורגיה".

מדוע בחרת לעבור התמחות הנמשכת 14 שנה ועוד בבית חולים הנחשב בתחום הכירורגיה הפלסטית למוביל עולמי בתחומו? 

"ברפואה אין קיצורי דרך. בהתחלה זה לימוד כללי. אחר כך, כדי להפוך למנתח פלסטי מומחה,  אתה צריך לעבור כמה שלבים. למשל, להתמחות בכירורגיה אורטופדית, כירורגיה כללית וכמובן שחזורים. אני עשיתי הרבה שחזורים. כולל שחזורי פנים. אגב, המחלקה שלי הייתה הראשונה בעולם שעשתה החלפת פנים למישהי בעקבות מחלה".

מה הכוונה החלפת פנים? 

"כמו שזה נשמע. לקחת פנים, כמו שלוקחים כליה, ופשוט להחליף אותן. באותה עת הגיעה אישה, שהיה לה גוש שהמשיך לגדול. הגוש יצר לאישה עיוות משמעותי בפנים. בתהליך מאוד ארוך ומורכב, החלפנו לאישה את הפנים".

הייתה לך קליניקה גם בפריז. מה ההבדל בין הדרישות של הנשים הפריזאיות לנשים הישראליות בכל מה שקשור להזרקות, ניתוחים פלסטיים או מתיחת פנים?

"בוודאי שקיים הבדל. ההבדל הוא בגישה, בהתייחסות ובתרבות. אני הסתדרתי עם כולם – גם בפריז וגם פה בישראל.

מה הכוונה הבדל בגישה ובהתייחסות? איך ישראליות מתייחסות, למשל, להזרקות או מתיחת פנים, ביחס לפריזאיות? 

"בצרפת הגישה היא לקבל תוצאה יותר טבעית. בישראל, בדומה לארצות הברית, הדרישה היא לקבל תוצאה טיפה מוגזמת. אם עושים חזה, אז שיהיה גדול. אם עושים מתיחת פנים, אז שיראו. האנשים שבאים אלי יודעים, שמה שאני מחפש זה להביא את הטבעי. בעיני זו אמנות. המומחיות היא לעשות את הניתוח שלא יראו. לעשות הזרקות שלא יראו שהיא עשתה. זו התוצאה הכי טובה".

ד"ר אבנר בן שושן, פלסטיקאי מומחה, מנתח בעל רקורד בינלאומי. מומחה מוביל לניתוח מתיחת פנים ובעלים של מרפאות אסתטיקה ברמת אביב וברעננה
ד"ר אבנר בן שושן, פלסטיקאי מומחה ומנתח בעל רקורד בינלאומי. צילום יח"צ
אני חייבת את זה להבין, איך באמת שומרים על המראה הטבעי ועדיין דואגים לאסתטיקה? הרי מדובר בכל זאת על הזרקות שזה חומר זר שנכנס לגוף. איך עושים את זה?

"הגישה שלי אומרת, שצריך רק לטפל או לשפר את מה שהזמן עשה. זאת אומרת, שאם יש איזה קמט, אתה רק ממלא את הקמט. אם אתה לא מגזים במילוי, אתה מקבל מראה טבעי. לא יראו שעשית הזרקה. בוודאי אם מדברים על השפתיים. כאשר מגזימים בחומר, אז כן יראו. החוכמה היא לשים את החומר בכמות הנכונה כדי שהשפתיים תיראנה טבעיות".

בוא נניח שפונה אליך אישה ומבקשת הרמת לחיים או מילוי שפתיים. היא מבקשת למשל שני מזרקים לכל צד. אם תחשוב שזה מוגזם, לא תבצע את זה? 

"בערך 30% מהנשים שמגיעות אלי אני לא מנתח ולא מזריק. אני מסביר להן, שאני לא אעשה את זה בגלל שאני חושב שזה לא יעשה שיפור לפנים. יש כאלה שעושים, אז שילכו אליהם. זה גם כרטיס הביקור שלי וגם תפיסת העולם שלי כיצד אני רואה את מודל היופי. נכון, הטרנד זה להגיע עם תמונה אחרי פילטר מהאינסטגרם ולהגיד לי לעשות ככה. אני, לגישתי, לא אבצע את הבקשה אם אחשוב שזה לא מתאים או מוגזם".

עד כמה עידן האינסטגרם השפיע, למשל, על הזרקות שפתיים?

"השפיע רבות. הזרקות שפתיים בנות מתחילות היום בגיל 20. לפעמים, גם מגיעות אלי צעירות בנות 18 ויום. הן חיכו ליום הולדתן כדי שיוכלו לעשות זאת ללא אישור של ההורים".

ומה הגיל הממוצע בישראל בו נשים מתחילות עם הזרקת בוטוקס?

"בסביבות גיל 30. האמת, שזה הגיוני לעשות את זה די מהר. אם מטפלים מהר בקמטים, אז בעצם דוחים את הזמן של הניתוח בעתיד. זה די הגיוני להתחיל בסביבות שנות השלושים לחיים".

האם יש כללים לגבי פרופורציה בפנים, והאם יש סוג של מודל יופי ולפי זה פועלים?

"כן, יש כללים מתמטיים ואפילו גיאומטריים. ליאונרדו דה וינצ'י קבע את היחס 1.618. האורך של הפה צריך להיות יותר מ- 1.6 מרוחב האף. אפשר לבדוק את זה. כל אדם שנחשב יפה, ניתן למדוד את הפרופורציות שלו ולראות".

אם מודל היופי הוא עניין בגבול המתמטי וגיאומטרי, עד כמה רופא פלסטיקאי ישמור על פרופורציות ומתי ייצא מהמסגרת?

"אכן יש מודל יופי. רופא מתחיל חשוב שישלוט ויכיר היטב את התאוריה. עם זאת, הוא חייב לראות את היופי בעצמו ולהתאים לכל אחד את הטיפול הנכון. הוא כמובן לא עושה את זה לבד, אלא מול המראה – עם המטופלת. מצד אחד לראות מה מפריע למטופלת, מנגד ולהתאים את הטיפול הנכון והיפה ביותר עבורה".

כשמדובר באסתטיקה של הפנים, קיימות טכניקות רבות. לעתים הזרקות, לעתים חוטים וכמובן ניתוחים. איך אתה בוחר את השיטה הנכונה ביותר?

"בהרצאות שאני מעביר לרופאים אני מדבר רבות על טכניקות שונה. לגישתי, גם אם רופא אינו מנתח וגם אם המנתח אינו מזריק, חייבים להכיר את כל הכלים העומדים לרשות תחום האסתטיקה של הפנים. כל רופא חייב להכיר את הגבולות. למשל, השלב בו אסור להזריק יותר. כמובן, לדעת להמליץ על הטיפול המתאים ביותר ללקוחה".

מבחינה סטטיסטית בתחום ניתוחי אסתטיקה פנים, הניתוח הכי פופולארי בישראל הוא ניתוח אף. מהו הניתוח הבא אחריו מבחינת פופולריות?

"חוץ מניתוח אף, ניתוח הפנים הכי פופולארי זה עפעפיים. ליתר דיוק, הרמת עפעפיים שהולך בדרך כלל יחד עם הרמת גבות. גם נושא זה מתקשר לפרופורציות מתמטיות וגיאומטריות. אם, למשל, היה עודף עור בעפעף העליון, צריך לראות איפה הגבה נמצאת. אם הגבה קצת למטה, היא כנראה גורמת לעודף הזה ואז הרמת גבות מספיקה. לפעמים, גם הזרקת בוטוקס יכול לעשות את העבודה. אם לא, אז צריך ניתוח מתיחה והצלקת תהיה בתוך השיער. לא יראו אותה וזה פותר את הבעיה".

לנשים רבות בגילאי הארבעים ומעלה, אזור הצוואר מטריד. הזרקות לא ממש עוזרות. מה ניתן לעשות? 

"כאשר מתחילה הבעיה בצוואר, זה בדרך כלל הולך לניתוח. אין פתרון לצוואר. אין חוטים שבאמת עוזרים ואין הזרקות שעוזרות. כמו בכל תחום, אם אתה עושה אותו הרבה זמן ויש לך ניסיון, אז זה לא כזה מסובך. מבחינתי, זהו ניתוח רגיל".

האם יש הכנות מיוחדות לניתוח צוואר, קו הלסת או הרמת עפעפיים? 

"כל ההזרקות שאנחנו מתחילים לעשות בגיל צעיר זה הכנות. זה לדחות את הניתוח, לשפר את המצב של העור. אם זה רק ניתוח של הרמת עפעפיים וגבות מדובר בשעה וחצי. אם מדובר על ניתוח של כל הפנים זה בערך שלוש שעות. אחרי ניתוח יש נפיחות, יש שטפי דם. מדובר על שלושה שבועות של החלמה פחות או יותר למראה יותר נורמלי שאפשר לצאת ולראות אנשים".

אני יודעת שבכל הקשור לרפיון של הצוואר, כמו גם מתיחת פנים, אתה מומחה הפועל על-פי שיטה ייחודית שפותחה בצרפת. מהי השיטה הזו?

"כיוון שאני מחפש את הטבעי, בעיניי זה לא הגיוני למתוח את הפנים רק עם הרמה של העור. מה שנפל עם הזמן זה לא רק עור, אלא גם שומן, ורידים, שרירים. יותר הגיוני, בעיני, וזו גם השיטה הצרפתית, לחפש את השריר הזה שנפל עם הזמן. אם נשים אותו במקום הנכון, אז העור מגיע באופן אוטומטי בלי מתח ובלי שינויים של הפה, התנוך של האוזן. זה נשאר טבעי וליותר זמן. זו הטכניקה הצרפתית בכל הקשור לתחום מתיחת פנים. כמובן, שיש להתאים זאת לאדם".

לפרטים נוספים מוזמנים לבקר כאן: ד"ר אבנר בן שושן

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן