מכבי נתניה – דין גל חי את החלום

3
415
דין גל שוער מכבי נתניה
דין גל. צילום ניר אנשר - נתניה און ליין

 

רבים מהפרשנים הרימו גבה, כשאפודת השוער הראשון ניתנה לשוער הצעיר דין גל. השוער, שנחשב באותה עת לחסר ניסיון, דווקא התאים לצמד המאמנים דראפיץ וברדה. דין גל ענה על שני קריטריונים מרכזיים: הראשון זו הזיקה למכבי נתניה, כמי שגדל במחלקת הנוער של המועדון. הקריטריון השני זו יכולת ההקרבה והפוטנציאל האדיר הגלום בשוער הצעיר. למרות משחקו הפחות טוב של דין גל מול הרצליה בשישי האחרון, כבר כעת ניתן לומר שמבחינה סטטיסטית דין גל עושה עבודה מצוינת במהלך כל העונה.

אומנם מכבי נתניה, בסך הכל, עושה עונה מצוינת, אולם נדמה כי בשבועות האחרונים משהו פחות מסתדר. האם זו גם התחושה שלך?
"תראה, אתה לא מבין כמה זה מבאס מה שקרה במשחק האחרון. אין דבר יותר קשה מזה בשביל שחקן. אני מתנצל ומרגיש רע בשביל אוהדי הקבוצה, השחקנים וכמובן הצוות. לצערי, יש גם ימים כאלה. החוכמה היא לעבור את זה, ללמוד ולהמשיך קדימה למשחק הבא".

הקהל של מכבי נתניה, שבעבר הלא רחוק לעתים ביטל אותך, דווקא עודד בשריקת הסיום. מה זה עשה לך?
"התרגשתי עד עמקי נשמתי. התחושה שליוותה אותי כשירדתי לחדר ההלבשה הייתה ברמה אישית נוראית. קריאות העידוד מצד האוהדים, ריגשו אותי הרבה יותר מאשר קריאות עידוד כשאנו מנצחים. בזכות האוהדים, שהראו לי את הערכתם אליי ושפטו אותי לפי כל העונה ולא על-פי משחק אחד בו לא הייתי טוב, המוטיבציה והרצון לעבוד עוד יותר קשה ולהחזיר את האמון שלהם בי על המגרש, רק גברו".

בהיבט אישי, האם אתה מרוצה בשלב זה מהיכולת המקצועית שלך, מבלי להתייחס למשחק מול הרצליה?
"במבט אישי אני חושב שכן. איך אפשר שלא? כולם יודעים מאיזו נקודת פתיחה התחלנו את העונה ואיפה אנחנו נמצאים כרגע. למרות זאת, אסור לנו להסתנוור. העונה לא נגמרה וחייבים לשמור על ריכוז ועל צניעות. אני, אישית, מרוצה יחסית מהעונה שלי השנה. יש לי משחקים טובים וגם לפעמים ימים פחות טובים, אבל צוות האימון המדהים גורם לי כל הזמן לשפר ולהשתפר. יש לי עוד המון מה ללמוד".

כאחד שגדל במחלקת הנוער של מכבי נתניה, מה עושה לך עונה כזאת כשחקן בוגרים?
"אי אפשר לתאר את ההרגשה הזאת המילים. אני, כילד, מעבר לשחקן במחלקת הנוער, הגעתי למשחקי הקבוצה הבוגרת כאוהד צהוב. מבחינתי זה חלום שהתגשם ללבוש את מדי הקבוצה בבוגרים. אני לא מתבייש לומר ואפילו גאה לומר, שהשאיפה זה לתקוע יתד כמה שיותר שנים".

האם, לטעמך, אתה בשל מספיק כדי לשמש כשוער ראשון בליגת העל?
"החלטה כזו היא, קודם כל, החלטה של צוות המאמנים. אני לא רואה סיבה מיוחדת שלא. העונה הזאת חישלה אותי המון והיא טרם הסתיימה. המטרה שלי היא ללמוד כמה שיותר ולהשתפר כמה שיותר כדי שאהיה ראוי לשמש כשוער ראשון בליגת העל של מכבי נתניה. הצוות המקצועי שם דגש רב על שיפור היכולות שלי. אל תשכח, שיש לי, כך אני מאמין, יתרון אחד נוסף: תחושת השייכות והמשחק עבור הסמל – כמי שגדל במחלקות הנוער של הקבוצה. שחקן בית הוא תמיד שחקן בית".

מכבי נתניה, בפועל, טרם נוצחה. האם זהו אחד היעדים שביקשתם להציב לעצמכם?
"המטרה הייתה ונשארה: לעלות לליגת העל. דבר אחד בטוח: אם לא נפסיד עד סוף העונה, בטוח נבטיח את העלייה העונה. אני מעדיף להסתכל על העניין בצורה קצת אחרת: העובדה שגם במשחקים בהם אנחנו נמצאים בפיגור, אנחנו מצליחים לחזור למשחק, לאיים על שער היריבה עד שריקת הסיום ולהבקיע, מצביע על היכולת שלנו, על הנחישות ועל ההקרבה והאמונה".

כתבות נוספות העשויות לעניין את אוהדי מכבי נתניה:

אייל סגל בסך הכל מרוצה – ריאיון

יקיר שינה יצא מלך

יניב מדר – הצלע השלישית במכבי נתניה

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן