בתוך יממה: שני גברים הוכשו על-ידי נחשי צפע; אושפזו במצב קשה

במקרה הראשון הוכש גבר במכמורת; במקרה השני הוכש גבר בשכונת נווה איתמר בנתניה. שני הגברים הובהלו במצב קשה לבתי חולים - שם קיבלו נסיוב נגד הכשת צפע. 

0
730
נחש צפע באזור נתניה
צילום fotolia

במקרה הראשון הוכש גבר במכמורת; במקרה השני הוכש גבר בשכונת נווה איתמר בנתניה. שני הגברים הובהלו במצב קשה לבתי חולים – שם קיבלו נסיוב נגד הכשת צפע.

גידול חד בנתניה במפגשים עם נחשי צפע במהלך השבוע האחרון. בעוד שחמישה מפגשים עליהם דיווחו תושבים במהלך השבוע האחרון, הסתיימו ללא הכשה, הרי שבפחות מיממה הוכשו שני גברים.

במקרה הראשון, אשר ארע בליל שישי, בן 49 הוכש על-ידי נחש צפע סמוך למכמורת. חובשי מד"א שהגיעו למקום, פינו את הגבר לבית חולים הלל יפה בחדרה. הגבר היה במצב קשה, והצוות הרפואי הרדים והנשים אותו – כאשר מצבו הוגדר קריטי ולא יציב.

המקרה השני ארע ביום שבת. בסמוך לשעה 16:15 התקבל דיווח במוקד מד"א על בן 33, אשר הוכש על-ידי נחש צפע. חובשים ופראמדיקים של מד"א הגיעו אל רחוב מטולה בשכונת נווה איתמר בנתניה. הם מצאו את הגבר כשהוא במצב קשה בחצר. פאראמדיקית מד"א אוריין לוקץ', שהגיעה לזירה, תיארה למערכת נתניה און ליין – ksn את שראתה. "מצאנו בחצר בית גבר כבן 33 בהכרה מלאה. היו לו סימני הכשת נחש בכף הרגל. הוא סיפר שהרגיש כאב ברגל וראה נחש צפע בורח. הוא מיד החל להרגיש סימפטומים". צוות מד"א העניק לצעיר טיפול מציל חיים ופינה אותו לבית חולים לניאדו בנתניה. כבר בשלב הפינוי, יצרו אנשי מד"א קשר עם בית החולים. כשאר הגיעו עם הגבר, כשהוא במצב קשה ולא יציב לחדר הטראומה, המתינו לו במקום רופאים עם הנסיוב.

השכונות המובילות בנתניה במפגש עם נחשים בכלל ועם נחשי צפע בפרט

אזור נווה איתמר, כמו גם החלק המזרחי של השכונות וותיקים, עמליה, קריית השרון וכן פולג הישנה, גובל עם שדות פתוחים. אזורים אלה מהווים נקודת מפגש קבועה עם נחשים בכלל ועם נחשי צפע בפרט. על-פי כל הערכות, בשל צמצום אזורי המחייה והציד של הנחשים במהלך העשור האחרון, גדלו משמעותית הסיכויים לפגוש אותם. בעלי בתים פרטיים מתבקשים לשמור על חצרות נקיות, ללא מקורות מים פתוחים, וכן דשא שקצרו אותו. גורמים מציעים, בנוסף, לגדל בחצרות חתולים. חתול, שהינו בעל חיים טריטוריאלי, עשוי לזהות נחש, להיעמד מולו ולמנוע ממנו לזחול לעבר הבית.

על-פי מד"א, במידה ונחש מכיש אדם, יש ליצור קשר מידית עם מד"א. במידת היכולת לנסות ולצלם את הנחש (לצורך זיהוי ואיתור נסיוב). כמו כן, יש להימנע מכל מאמץ גופני או תזוזה כדי לשמור שלא להגביר את לחץ הדם או קצב הלב.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן