ברשימת החיילים המצטיינים: חיילות וחיילים מאזור נתניה

כמדי שנה נבחרים ביום העצמאות חיילים מצטיינים - רב"ט יצחק אמבאו, סמלת לידיה עלמו וסמלת שרה מנתניה נבחרו למצטייני הנשיא; סמל דוד זהורי מנתניה וסמל יוסי גולדסמיט מכפר יונה נבחרו למצטייני המחט"ים; סגן ירין אבדר נבחר למצטיין פיקוד דרום

0
1873
דגל ישראל - נתניה
דגל ישראל. צילום fotolia

מדי יום העצמאות מתקיים טקס מהודר בו נבחרים החיילים המצטיינים לאותה שנה. שישה חיילים וחיילות מנתניה ומהאזור הם החיילים המצטיינים השנה. שלושה מהם גם מצטייני הנשיא לשנת 2021.

רב"ט יצחק אמבאו – בן 20, נתניה

רב״ט יצחק אמבאו

בין מצטייני הנשיא נמצא רב״ט יצחק אמבאו, לוחם בגדוד 405 של חטיבת האש 282 בחיל התותחנים. רב"ט אמבאו בן 20 מנתניה, ויש לו שני אחים גדולים- אח בן 21 ואח בן 27.

יצחק התלבט האם להתגייס לשירות קרבי בצבא בעקבות מצב בבית. בסופו של דבר החליט לנסות לשרת בתפקיד קרבי והוא מספר שבזכות המפקד שלו מהטירונות הוא נשאר בצבא.

יצחק סיפר: ״הצבא מהווה מקום מפלט עבורי ועוגן, אני יודע שאני תמיד יכול לפנות לחברים ולמפקדים שלי והם יתמכו בי״.

מפקד הסוללה שלו, סרן נדב שושן, סיפר עליו: ״יצחק חייל מסור מאוד למפקדיו, מצליח לנתק את המצב בבית ולתת מעצמו מעל ומעבר בסוללה".

רב"ט יצחק אמבאו נבחר לקבל את אות מצטיין הנשיא בזכות העבודה הקשה, המסירות, ואחריות רבה אשר מפגין בתפקידו.

סמלת לידיה עלמו – בת 22, נתניה

סמלת לידיה עלמו

הסמלת לידיה עלמו, סמלת צוות חוליה טכנית פיקודית בגדוד 74, היא מצטיינת נשיא המדינה לשנת 2021. לידיה בת 22, מתגוררת בנתניה, אחות בכורה מבין שבעה אחים.

בנובמבר 2019 התגייסה לידיה לצבא לאחר שנתיים של לימודים במסלול מרום-מסלול ללימודי אלקטרוניקה ומחשבים במכללת הרמלין. היא עברה טירונות וקורס בבה״ד 20 שלאחריהם שובצה בחטיבה 188 גדוד 74.

את תפקידה התחילה כטכנאית אלקטרוניקה של טנקים בגדוד וקודמה להיות סמלת צוות.

לידיה סיפרה: ״אני אחראית על בקרת האש ומתעסקת בכלל המערך האלקטרוני של הטנק״. במקביל לזה אני הסמלת של החולייה ודואגת לצוות מכל הבחינות בשביל שיוכלו לעשות את התפקיד שלהם בצורה הטובה ביותר שהטנקים תמיד יהיו כשירים למלחמה.״

רס״ל בן ברקמן, המפקד של לידיה ובעצמו מצטיין אלוף פיקוד צפון סיפר עליה: ״לידיה היא מסוג החיילים האלה שאתה מרגיש חנוק שהם לא לידך, שהיא לידך אתה מרגיש בשיא הביטחון כי לא משנה מה יהיה יש לך שותפה לכל דבר שיכול לבוא. היא אחראית, כריזמטית ובוגרת בצורה לא רגילה. היא תמיד מחפשת דרך להיות רלוונטית גם אם מדובר בדברים קטנים. זאת זכות ענקית לפקד עליה ולפקד איתה".

על מעמד ההצטיינות הוסיפה לידיה: ״בזמן שהמג״ד בישר למפקד שלי שקיבלתי את ההצטיינות היינו באמצע תרגיל של הפלוגה ואני הייתי ניצבת כפצועה מדומה. לאחר התרגיל המפקד שלי הודיע לי שקיבלתי את ההצטיינות. מאוד שמחתי וההורים שלי עוד יותר.״

שישה חיילים מצטיינים; שלושה מהם מצטייני הנשיא; חמישה חיילים מצטיינים מנתניה, אחד תושב כפר יונה

סמלת שרה – בת 22, נתניה

סמלת שרה

אשת חיל האוויר סמלת שרה, בת 22 מנתניה, טכנאית מטוסים בטייסת 69 בבסיס חצרים מצטיינת נשיא לשנת 2021.

שרה דוברת רוסית ועברית. הוריה עלו לארץ מרוסיה, שם אביה היה טכנאי מטוסים. שרה מתגוררת עם סבא וסבתא שלה, ואינה נמצאת בקשר עם אמה. בגיל 11 חזר אביה לקשר איתה.

כשהייתה קטנה, רצתה ללמוד בפנימייה. היא למדה בפנימייה בנווה הדסה ולאחר התיכון למדה י"ג-י"ד בהנדסת תקשוב. שרה שחתה באופן מקצועי, אוהבת לקרוא ולצאת עם חברים.

שרה התגייסה באוקטובר 2019 ומתארת את השירות הצבאי שלה מאז כחוויה עוצמתית. היא מספרת שכולם כמו משפחה אחת גדולה, ושהחוויות שהיא חווה בצבא הן כאלו שישארו איתה לעד. האתגרים שעברה הפכו אותה לאדם שהיא. ״גם כשקשה – מתחשלים ומתקדמים".

סמל יוסי גולדסמיט – בן 19, כפר יונה

"<yoastmark

הסמל יוסי גולדסמיט, בן 19 מכפר יונה. התגייס בנובמבר 2019 לתפקיד לוחם מעברים במשטרה הצבאית. יוסי הוא מצטיין מח״ט בנימין לכבוד יום העצמאות.

יוסי סיפר על התפקיד: ״לפני הגיוס ממש חששתי מהתפקיד, היו המון סטיגמות. ניסיתי לצאת מהתפקיד ולשנות שיבוץ אך זה לא צלח ובסוף התגייסתי בנובמבר 2019. התחלתי בטירונות של ארבעה חודשים בעיר הבה״דים. שם למדתי את תורת הבידוק- זיהוי סימנים מחשידים, קרב מגע, ירי בתנועה ועוד. לאחר סיום הטירונות שובצתי בגדוד תעוז – שפועל בשטח חטמ״ר בנימין ואפרים של המעברים, בפלוגת להב שבאחריותה מחסום מכבים ורנתיס. כבר בימים הראשונים בתפקיד הבנתי את המשמעות. מספיק לראות את האזרחים שעוברים יום יום במחסום בשביל להבין את החשיבות של הבידוק המעמיק שלו וגודל האחריות שעל כתפינו. בזכות התפקיד הכרתי חברים לחיים, וגם עכשיו אחרי יותר משנה בתפקיד אני מבצע אותו יום יום עם תחושת משמעות אדירה וחיוך על הפנים.״

מפקד פלוגת להב, סרן אילן שטילמן סיפר על יוסי: ״יוסי משרת כאחראי חמ״ל בפלוגת להב גדוד תעוז, לוחמי המעברים. יוסי מבצע את תפקידו בהצטיינות רבה ולשביעות רצון מפקדיו תוך הפגנת מקצועיות רבה ואחריות לתפקיד ולמשימה. הוא משמש דוגמה אישית עבור סוב91י95 ומתאפיין ביחסי אנוש, הקשבה ודאגה לפרט. יוסי תמיד נותן את המעבר ותמיד כיף לדעת שיש לוחמים כאלו תחתיי במסגרת הפלוגה – נותן את התחושה שיש על מי לסמוך ושיש מי שיגבה את הלוחם בשטח״.

סמ״ר דוד זהורי – בן 24, נתניה

סמ"ר דוד זהורי, תושב נתניה
סמ"ר דוד זהורי

נגד מטבח בחטמ״ר יהודה, סמ״ר דוד זהורי בן 24 מנתניה. מצטיין מח״ט יהודה ליום העצמאות 2021.

דוד התגייס בנובמבר 2016 לחוות השומר, שם עשה טירונות במחלקת קרביים. לאחר שירות קצר בגולני ירד לו הפרופיל עקב פציעה והוא שובץ כטבח בחטמ״ר יהודה. דוד רואה חשיבות גדולה בתפקידו ובשל כך החליט לחתום קבע כנגד מטבח.

תפקידו מלווה באחריות גדולה. הוא אחראי לדאוג למזון לחיילי החטיבה וכלל הלוחמים בגזרה. בין השאר, לתת מענה לצרכי כלל החיילים, הקצינים והנגדים בחטיבה. הוא מפקד על החיילים במטבח ודואג שהאוכל בחטיבה יהיה מגוון ומזין.

״בסופו של דבר החיילים בקצה הכי חשובים. בשביל שהם יעשו את המשימה שלהם בצורה הטובה ביותר בגזרה, אני צריך לדאוג להם. אני מקווה להמשיך עד דרגת רנ״ג ולהיות שף בצה״ל״ סיפר דוד.

סמ״ר דוד זהורי קיבל פרס הצטיינות מפקד חטיבת יהודה על עבודתו הקשה וביצוע תפקידו על הצד הטוב ביותר.

סגן ירין אבדר – בן 22, נתניה 

סגן ירין אבדר

הכירו את סגן ירין אבדר בן 22 מנתניה. ירין היה סמסו״ל בגדוד 402. כעת משרת כקצין ההדרכה בחטיבה 215 ומצטיין פיקוד הדרום לשנת 2021.

לתפקידו כקצין הדרכה הגיע לאחר תפקידים משמעותיים כלוחם. בהמשך כקצין שיתוף ארטילרי בחטיבה הצפונית בעזה, בגדוד 51, מפל״ג בגדוד 402 וסמסו״ל (ס׳ מ״פ).

ירין מספר שבתחילת שירותו היה לו קשה לקבל פקודות ולהבין איך הצבא עובד. ככל שהזמן עבר, הוא הבין שזו מסגרת שיוכל למצות בה את כישוריו. כשראה את הלחימה בזמן פעילות מבצעית, הבין את החשיבות של חיל התותחנים. אז החליט לצאת לקורס מפקדים כדי להשפיע על החיילים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן