ברקאי – נתניה הוסמך לשמש בית ספר ירוק

0
874
ביה"ס ברקאי. מעתה בי"ס ירוק

ביה"ס התורני ברקאי הוסמך כבית ספר ירוק בוועדת ההסמכה שהתקיימה ביום חמישי האחרון במשרד להגנת הסביבה, מחוז מרכז.

ההכרזה התקבלה במעמד מנהל בית הספר ברקאי, מנהלת מחלקת חינוך סביבתי בעיריית נתניה, המורה המוביל וכן נציגי קבוצת המנהיגות הירוקה, אשר הציגו בפני וועדת השיפוט את ששת הקריטריונים הדרושים להסמכה לבי"ס ירוק.

מזה מספר שנים מקדם בית הספר אורח חיים בריא ומקיים ומטמיע מדיניות לצמצום משאבים ופיתוח מרחבים ירוקים, בליווי אגף איכות הסביבה וחברת קומיוניטי – המדריכה גלי גרוס, בדגש על קיימות על פי ההלכה והמקורות.

במעמד זה, הציג מנהל בית הספר את החזון הבית ספרי כולל תכנית הלימודים הסביבתית שבאה לידי ביטוי כבר בכיתה א', הנוגעת לצמצום צריכה, הכשרות מורים, נראות בית ספרית, קבוצת מנהיגות ירוקה ופרויקט קהילתי, שהינו אימוץ חוף קריית צאנז וכן קיום ימי שיא סביבתיים וקהילתיים.

עוד נמסר, כי וועדת השיפוט התמוגגה מהידע העשיר של התלמידים ובלהט שלהם להצגת פעילותם והשפעתם על קהילת בית הספר וקהילת ההורים.

מרינה אלישע, מנהלת מחלקת חינוך סביבתי, הוסיפה כי עיריית נתניה משקיעה משאבים רבים בהטמעת אורח חיים מקיים ושמירה על שטחים פתוחים בעיר בכלל ובמערכת החינוך בפרט, ופועלת כבר מהגיל הרך בנושאים הסביבתיים.

העיר נתניה היא אחת הערים המובילות במספר מוסדות חינוך אשר הוסמכו כבתי ספר ירוקים. למערכת נמסר, כי מדובר כחלק ממדיניות עירונית להטמעת ערכי איכות סביבה.

על אף שתקציב המחלקה לשמירה על איכות סביבה נחשב לנמוך באופן יחסי למחלקות אחרות, מגיעה המחלקה לחינוך סביבתי להישגים משמעותיים ופעילות סביב השעון – תוך שיתוף פעולה מלא עם אגף החינוך העירוני וגורמים נוספים.

ואכן, אימוץ גישה בה באמצעות חינוך הדור הבא לערכים ושילוב ילדים ובני נוער בפעילויות קהילתיות ואישיות פרו אקטיביות בכל הקשור להגנת הסביבה, ההשפעה על ההורים והטמעת הערכים תהיה גבוהה ומהירה יותר.

גישה זו, כאמור, הוכיחה עצמה, גם ברמה הארצית, כיעילה ביותר. כך, למשל, למעלה ממיליון ילדים בעבר, כיום הורים וכן סבים, גדלו על המשפט כי אסור לקטוף את פרחים מוגנים ועוד.

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי נתניה אונליין: 

נתניה: 2 מיליון שקלים יושקעו במיזמים שישפרו את איכות החיים

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן