ברית ערים תאומות בין נתניה לסן רמו שבאיטליה

בטקס חגיגי חתמה נתניה על ברית ערים תאומות עם העיר סן רמו שבאיטליה; פיירברג איכר קיבלה מדליה מיוחדת מראש עיריית ניס בעקבות הקשרים החמים ושיתופי הפעולה בין נתניה לעיר ניס

0
260
מדליה מיוחדת לראש העירייה בטקס חתימת ברית ערים תאומות בסן רמו. צילום באדיבות עיריית נתניה

עיר תאומה נוספת הצטרפה לערים התאומות של נתניה ברחבי העולם. בטקס חגיגי חתמו ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר וראש העיר סן רמו, Alberto Biancheri, על ברית ערים תאומות. טקס חתימת ברית ערים תאומות התקיים בעיר סן רמו.

הקשר עם העיר סן רמו החל ביוזמתו של ד"ר דרור אידר, שגריר ישראל באיטליה. ד"ר אידר תרם רבות לכך ורתם את ראש העירייה ואת מנכ"לית התיירות וקישרי החוץ בנתניה, אולגה לוריא. זאת תוך הדגשת חשיבות קישרי הידידות בין הערים.

במסגרת זו, הביאה ראש העירייה להקמתה של כיכר ייחודית, בציר בן גוריון. הכיכר נחנכה בטכס שהתקיים בחודש אפריל 2021 ולקחו חלק שגריר ישראל באיטליה ושגריר איטליה בישראל.

ראש העירייה הביעה את התרגשותה והזכירה את ועידת סן רמו. "בהתרגשות רבה אני חוגגת כאן איתכם את טכס החתימה על ברית ערים תאומות בין שתי הערים שלנו. נתניה אשר בראשה אני עומדת מזה כ-24 שנים והעיר סן רמו שאליה הגענו אתמול וכבר הספקנו להתפעל מיופיה, מהארכיטקטורה שלה ומתרבותה רבת השנים".

"ועידת סן רמו, שהתקיימה באפריל 1920 הייתה אחת הוועידות הבין לאומיות החשובות לתקומת העם היהודי בארצו. בוועידה זו דנו בחלוקת האימפריה העותומנית בין מדינות ההסכמה. כאשר השלטון בארץ ישראל נמסר לידי הבריטים במנדט, תוך אימוץ הצהרת בלפור".

"גאה ומאושרת להיות במעמד זה, כאן אתכם. אני בטוחה שבין ערינו, השוכנות לחוף הים ומהוות מקור משיכה ועניין לתיירים מכל העולם, יתפתחו וישגשגו קשרים בכל מעגלי החיים ויתרמו בכך לתושביהן. אני מאחלת לכולנו המשך עשייה פורייה ומודה על הזכות לקחת חלק בטכס זה".

כיכר סן רמו בנתניה

מעיריית נתניה ציינו, כי ב-25.4.21 נחנכה בנתניה כיכר סן רמו. הכיכר הוקמה ביוזמת שגריר איטליה בישראל, בנדטי ושגריר ישראל באיטליה ד"ר אידר. הכיכר שבה ניטעה צמחיה בצבעי ירוק, אדום, לבן מזכירה לתושבי העיר מדי יום ביומו את קיומה של הוועידה ואת קיומה של העיר שבה נסללה הדרך להקמת הבית היהודי בארץ ישראל.

בהמשך, נחנך בישוב פרלו שבאיטליה פארק אופניים על שם ג'ינו ברטלי. ברטלי היה אלוף העולם ברכיבה על אופניים. הוא הבריח מסמכים בגוף אופניו לאנשי המחתרת שפעלו כנגד המשטר הנאצי ובכך הציל את חייהם של אנשי המחתרת.

גולת כותרת נוספת הייתה הענקת מדליה לראש העירייה, מרים פיירברג-איכר על ידי ראש העיר ניס. מדובר במדליה מיוחדת לאזור האלפים הצרפתים והעיר ניס, המוענקת לאנשים התורמים לעיר באופנים שונים. זוכים בה ראשי ערים, ראשי מדינות ובני מלוכה. אלברט, נסיך מונקו, היה האחרון שזכה במדליה זו.

המדליה המיוחדת הוענקה לראש העירייה לאור הקשרים הארוכים והחמים הקיימים בין הערים נתניה-ניס. מדובר בפעילות רבת שנים בתחום התרבות והאמנות, הספורט והחברה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן