ביתר טוברוק: לידור חדד שובר שיאים בכיבושים

0
548
לידור חדד, בית
לידור חדד, בית"ר טוברוק - נתניה

 

אם תשאלו את לידור חדד, חלוץ קבוצת הנוער של בית"ר טוברוק, איך נפתחה עבורו העונה הנוכחית בליגת הנוער, סביר להניח שהחיוך שמעטר את פניו בימים אלה יעניק לכם את התשובה. בתום שישה מחזורים בלבד ועם חמישה כיבושים בארבעה משחקים וכששמך מופיע בראש טבלת הכובשים בליגה נכון להיום, קשה מאוד שלא לחייך.

חדד, שבעונה שעברה נעדר מהמגרשים במשך תקופות ארוכות בשל פציעות רבות מהן סבל וכבש בסך הכל תשעה שערים לאורך כל העונה, פתח את העונה הנוכחית ברגל ימין. הוא רעב לדקות משחק וכיבוש שערים ומודה בפה מלא כי עם האוכל בא התיאבון ומסמן את העונה הזו כעונה שלו. בראיון לנתניה און ליין – נתניה סיפר לידור על תחילת דרכו בעולם הכדורגל, ההתנסות הקצרה שלו באירופה ושאיפותיו לעתיד.

מתי התחלת עם הכדורגל?
"עוד כילד קטן זכור לי שתמיד חיפשתי את הכדור ושיחקתי בכל הזדמנות שקיבלתי. בגיל 6 ההורים כבר הבינו שיש לי הרבה מעבר להתלהבות מכדורגל ונרשמתי לטוברוק שאגב גם המועדון היחיד בו אני משחק מאז עד היום".

עד כמה השפיעו עליך הפציעות במהלך העונה שעברה
"תראי אני משחק בתפקיד חלוץ, כך שהתפקיד שלי בהגדרה הוא להגיע לכמה שיותר מצבי הבקעה וכמובן לכבוש כמה שיותר שערים. לצערי בעונה שעברה נפצעתי לא מעט ולא הצלחתי לקיים את תפקידי כפי שציפיתי, מיותר לציין שלא באשמתי. כתוצאה מאותן פציעות נעדרתי מהמגרשים המון. לאורך כל העונה כולה הבקעתי רק תשעה שערים, כשלצורך השוואה בעונה הנוכחית אחרי שישה מחזורים אני עומד על חמישה כיבושים. תביני לבד עד כמה זה השפיע עלי".

ניתן לומר, שפתחת את העונה הנוכחית בסימן פיצוי על העונה הקודמת. תתקן אותי אם אני טועה?
"את לא טועה, אבל גם לא לגמרי צודקת. אין ספק שהפציעות הותירו בי את הרצון לטרוף את המגרש, להילחם ולהבקיע כמה שיותר. מבחינה אישית שלי, אפשר גם להגדיר את זה כרצון שלי לפצות את עצמי על התסכול והקושי שעברתי. אני חלק מקבוצה. המטרה של כל אחד משחקני הקבוצה בכללותם אני, היא שכל עונה תהיה טובה יותר מזו שקדמה לה כך שאין מקום להגדרות כמו פיצוי. עוד בפגרה עבדתי קשה מאוד, השקעתי ואתגרתי את עצמי גם באימוני כושר וגם בשיפור וחיזוק של אלמנטים ספציפיים במשחק כמו סיומת ומיקום על המגרש. נוסף על כך עבדתי בצמוד עם המאמן המנטאלי של המועדון יגאל הלל. יגאל החזיר לי את הביטחון שקצת הלך לאיבוד. כשהייתי פצוע. אנשי המועדון היו שם כדי להכיל את התסכול שלי ולשמור שהביטחון שלי לא ירד ואני מצדי הכי שמח בעולם שהעבודה שלהם איתי ועלי באה לידי ביטוי במגרש ובזמן מאוד קצר".

מלבד היכולת האישית שלך שבולטת לעין העונה, נראה כי זה מדבק והקבוצה עצמה נמצאת במומנטום טוב. יש פרגון בחדר ההלבשה?
"כמובן שפתיחת העונה המוצלחת הזו היא תוצאה של עבודת צוות ושיתוף פעולה מלא בין השחקנים ואנשי הצוות. אני לא חושב שהיינו ממוקמים בראש הטבלה לולא היינו יודעים לפרגן ולעבוד יחד. זה לא היה יכול להתרחש בלי כל אחד מהחברים לקבוצה. מה שאגיד עכשיו ישמע אולי קלישאתי, אבל עם כל הכבוד להצלחה האישית שלי, היא רק חלק קטן מהחשיבות של ההצלחה הקבוצתית שלנו".

צוות המאמנים שלכם צרף בתחילת העונה את פיני בלילי כמאמן חלוצים. עד כמה באמת יש לו השפעה
"העובדה שאני עובד עם חלוץ עבר מהגדולים בישראל, מעצימה את הרצון שלי להוכיח את עצמי כמה שיותר. כמובן שיש לו השפעה ואפילו השפעה רבה. בכל אימון איתו אני לומד משהו חדש. זה אדם שצבר ניסיון אדיר וידע עצום על עולם הכדורגל, ואין שום סיכוי לעבוד עם פיני בלילי מבלי שזה ישפיע ויעשיר אותך בידע".

מהן בעצם המטרות שהצבת לעצמך, הן לעונה הנוכחית והן לעתיד הרחוק יותר?
"המטרה שלי בעונה הנוכחית היא, בראש ובראשונה, להוביל את הקבוצה כמה שיותר קדימה ולהצליח איתה – גם במסגרת הליגה וגם במסגרת הגביע. בפן האישי, כמובן, שלהמשיך ולהבקיע כי בסופו של דבר זה עוזר לקבוצה שלי לנצח. ברור שזכייה בתואר מלך השערים יכולה בהחלט להיות בונוס יפה".

ומה בעתיד?
"אני חי את ההווה ונהנה ממנו. את העתיד, אני משאיר לעתיד. חשוב לי להתרכז בהצלחה של הקבוצה. אין ספק, שאני נמצא בחממה של כישרונות וזו עובדה קיימת ועל אף הנוחות והאהבה שלי לכל אחד ואחד פה אני מאמין שכשאעלה לבוגרים יבוא יום שאני אעזוב ואעבור לקבוצה אחרת. כרגע זה לא באופק".

בשנה האחרונה התאמנת תקופה במדי באדן הגרמנית. איך הרגיש לך?
"ההרגשה היא כמובן מעולה. למרות כל החששות והלחץ שמתלווה לכך, בכל זאת הגעתי להיבחן ועוד בגרמניה. אין ספק שלמדתי המון מהתקופה הקצרה שם. הכדורגל באירופה כל-כך שונה מהכדורגל בארץ. התשתיות בגרמניה פשוט מדהימות וההיכרות עם השחקנים הגרמנים תרמה לי המון. אני רוצה לקוות ולהאמין שזו הייתה החוויה הראשונה שלי באירופה, אבל בהחלט לא האחרונה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן