בורקס בשר ופטריות – הגרסה המהירה

0
637
בורקס בשר ופטריות - נתניה
בורקס בשר ופטריות

אחד המתכונים, שכמעט תמיד מחזירים אותי לימי ילדותי בנתניה העליזה של פעם, הוא בורקס ממולא בפטריות ובשר שאמא שלי אהבה להכין לנו, הילדים, בצהרי יום שישי. ריח הבורקס הנאפה בתנור, שמילא את כל חלל הבית, היווה עבורנו סימן שאוטוטו שבת אמורה להיכנס. אז נכון, זו מנה עתירת קלוריות, שבעידן האוכל הבריא של היום, יהיו כאלה שיעקמו אף – אבל – תמיד אפשר להתענג על פרוסה אחת (ועוד אחת ועוד אחת). אז שימו סינרים, כי אנחנו מתחילים.

בורקס בשר ופטריות – הגרסה המהירה

מרכיבים:
חבילת בצק עלים איכותית (הרבה יותר מהיר מאשר הכנה ידנית)
חצי קילוגרם בשר בקר טרי טחון מהקצבייה
חבילת פטריות טריות קצוצות דק
בצל בינוני קצוץ דק
כפית מלח
חצי כפית פלפל לבן
קמצוץ אגוז מוסקט
2 כפות שמן בישול

אופן ההכנה:

במחבת רחב נחמם את השמן ונטגן את הבצל יחד עם הפטריות. התהליך נקרא בשפה המקצועית דוקסל והכוונה היא למילוי. לאחר כשלוש דקות נוסיף את הבשר הטחון ואת התבלינים, נערבב היטב כל העת ונמשיך בבישול עד שצבעו יהפוך לאפרפר. זה ייקח בערך כארבע דקות. נעביר את המסה לתוך קערה וניתן לה להתקרר כחצי שעה.

לאחר מכן נפתח את בצק עלים לאורכו. נרדד אותו מעט ונוסיף את המילוי במרכז הבצק לכל האורך. נגלגל את הבצק סיבוב אחד על-מנת שהבצק לא יהיה עבה. נהדק אותו באמצעות הידיים בצדדים. בינתיים, נחמם תנור לחום של 180 מעלות. בתבנית עם נייר אפיה נסדר את הבורקסים. טיפ: יש כאלה הנוהגים לפזר קצח מעל. נכניס לתנור לזמן של 45 דקות. נוציא, נחתוך ונגיש עם מלפפון חמוץ, זיתים וקערית של מיונז את הבורקס.

חברות וחברים אתם יותר ממוזמנים להתקשר אלי ולדבר על מתכונים בטלפון 052-5771570. מוזמנים, כמובן, להגיב, לשתף או סתם להתרשם מעוד עשרות מתכונים שלי בבלוג שלי נתניה מבשלת: שף גולן ימין – פורטל נתניה און ליין – ksn

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן