בומבו לפנים: מאיר בנישו קול המחאה

1
583
מאיר בנישו - מכבי נתניה
מאיר "בומבו" בנישו. צילום אליאב אוזן

 

את המחאה הויראלית של רבים מאוהדי מכבי נתניה מתחילים להרגיש, גם, בשטח, באצטדיונים. פחות ופחות אוהדים של הקבוצה, כאלה המחזיקים מנויים במשך שנים ארוכות, מגיעים למשחקים כאקט מחאה על דרך ההתנהלות המקצועית של הקבוצה בעונה הנוכחית. את האשם הם תולים, בין השאר, ביו"ר הקבוצה דורון אוסידון – כמי שעומד בראש המערכת. בראיון ראשון בסדרה ניסה נתניה און ליין להבין האם מדובר בתחושת תסכול על המצב הקיים או שמדובר בטענות שלא ניתן לגשר עליהן בקרע העמוק הקיים בין הנהלת מכבי נתניה בראשותו של אוסידון לבין חלק ניכר מהגרעין הקשה של האוהדים.

האם לגישתכם, המהלכים בהם נקטתם כחלק מהמחאה הצליחו לתפיסתכם?
"בהחלט כן. זה בא לידי ביטוי, לטעמי, במשחק בשבת האחרונה מול מכבי חיפה. במקום 4000 אוהדים שהם, פלוס מינוס, הגרעין היציב הקבוע במשחקי הבית – בוודאי מול קבוצה כמו מכבי חיפה, הגיעו פחות ממחצית למגרש. אני מעריך שזה בגלל המחאה שקראה לאוהדים לא להיכנס למשחק. הגרעין הקשה באמת, זה שמונה כמה מאות אוהדים, הגיע ברובו לצפות במשחק בפאב".

לפי נתונים אלה, ניתן לומר גם שבאופן יחסי מספר המוחים קטן על מספר אוהדי הקבוצה. זה לא מאכזב מבחינתכם?
"אותי, אישית, זה לא מאכזב, כי יש אנשים שמגיעים למחאות ויש כאלה שנשארים בבית וזו הדרך שלהם להשתתף במחאה. זו הבחירה שלהם להביע את ההזדהות. עצם זה שהם לא הגיעו למגרש, זו הבעת הסולידריות שלהם איתנו".

אתם מפנים את האצבע המאשימה לעברו של אוסידון. למה בעצם?
"דברים של התנהלות. ליתר דיוק, דרך ההתנהלות. עוד במהלך מחנה האימונים היו בעיות משמעת של שחקנים ולא נתנו לזה מענה הולם. גם לפי דברי השחקנים, היה מחנה אימון במתקן ברמה הנמוכה ביותר. כמובן, בהמשך, שחרורים של שחקני בית כדודי או עידו לוי שהיה מעוז ההגנה של הקבוצה וקפטן בשנים האחרונות. ההחתמות החפוזות של שחקנים ושחרור שחקנים אחרי מספר משחקים בודדים. השיא, כמובן, המכירה של שיינפלד ושחקנים נוספים והוויתור על מאבק ההישרדות".

עם כל הכבוד, האחריות על שחקנים היא של מאמן – מה גם שהאוהדים עצמם הביעו מחאה נגד איכות המשחק?
"ממה שאני יודע, במספר מקרים הוא היה מעורב. ברור שבכל הקשור לשחרור שחקנים מדובר בשיתוף פעולהבין יו"ר הקבוצה למאמן הקבוצה. ואולם, בסופו של דבר, הוא כיו"ר הקבוצה צריך לדעת לקבל אחריות".

אחת הטענות שלכם הייתה שהגירעון העונה היא תוצאה של התנהלות אוסידון – זאת בניגוד גמור לעובדה שהיה גירעון ענק בתחילת העונה וכל הדו"חות מצביעים על ייצוב וצמצום עלויות. טעיתם?
"ספונסרים שעוזבים את הקבוצה ואנשים שהבטיחו כספים ולא נותנים, בין השאר, תוך הטחת טענות על דרך הניהול הנוכחית, היא עובדה. נכון שהייתה בעיה כספית גדולה גם בתחילת העונה – אבל בדרך בה הקבוצה מתנהלת – קשה לי להאמין והלוואי ואתבדה שמישהו ירכוש".

אתם טוענים שמכירתו של שוינפלד הייתה משגה. בפועל, ללא מכירתו לא היו משכורות והקבוצה הייתה מסיימת בגירעון גדול וייתכן לפירוק. האם זו לא חשיבה נכונה להצלת התשתית?
"אני אולי אפתיע אותך בתשובה שלי, אבל חבל שהקבוצה לא הלכה כבר העונה לפירוק. היו מתחילים דף חלק – במקום לסחוב את הגיבנת הזאת. אנחנו, כאוהדים, לא יכולים לסבול הרמת ידיים מקצועית כמו שקרה, לטעמי, השנה. אני מלווה את נתניה יותר מעשרים שנה. מעולם לא פספסתי משחק. אני לא זוכר עונה מקצועית כל-כך קשה כמו שאנחנו עוברים השנה. אוסידון, דווקא בשל תפקידו כיו"ר, צריך לקחת אחריות ולהעביר למישהו אחר את הניהול".

האם ייתכן שהדרישות שלכם אינן ריאליות?
"מבחינתי, המחאה תימשך כל עוד אוסידון לא ימסור את הקבוצה למישהו אחר או, כמובן, ימצא רוכש. זה יתבטא במספר המנויים, זה מתבטא בקרע הקיים ובמשבר האמון".

בתכל'ס, האם אתה, כאוהד שרוף, תצליח להדיר רגלך מהמגרשים עוד ארבע שנים באם אוסידון?
"דבר ראשון, אני די בטוח שאוסידון לא יישאר עוד ארבע שנים במכבי נתניה. אני מתכוון לעמוד במילה שלי ולא להגיע למשחקי הקבוצה – למרות שזה הדבר הכי קשה לי בגלל האהבה האין סופית שיש לי למכבי נתניה. אני מאמין שיחד איתי לא יגיעו עוד המון אוהדים. זה רק ילך ויתעצם. אין לי דבר אישי נגד אוסידון, יש לי הרבה נגד הדרך המקצועית בה בחר שלעניות דעתי ממש לא מתאימה למכבי נתניה".

תגובה 1

  1. האם זה לא אותו אוהד שהיה שותף "לגירוש" של דניאל יאמר מהקבוצה?
    הבעלים הכי אמיד שהיה לנו אי פעם.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן