בגלל הצחנה: סוללת עפר תפונה

1
683
סוללת העפר. צילום מערכת נתניה און ליין

תושבי הרחובות רקח והרב יצחק בן חנן בשיכון ותיקים, יוכלו לנשום לרווחה לאחר שעיריית נתניה הודיעה, כי סוללת העפר, ממנה עולים ריחות צחנה, תפונה; במקביל לפניית התושבים והתערבות נתניה און ליין, הודיע המשרד להגנת הסביבה כי פנה לעירייה בדרישה לתשובות כיצד השתמשה העירייה בחול שחור.

במשך שנים רבות נהנו התושבים המתגוררים בחלק המזרחי של שכונת ותיקים מהנוף המרהיב של שדות נורדיה. אלא, שיום אחד, בהחלטה חד-צדדית הופיעו משאיות מטעם עיריית נתניה, הערימו אדמה ובנו סוללת עפר גבוהה וארוכה. הסיבה, כך נאמר לתושבים: ניסיון למניעת הצטברות זבל.

התושבים, שגילו כי הנוף לו הורגלו נעלם, גילו בעיה נוספת. יותר ויותר תושבים החלו להתלונן במשך חודשים ארוכים על סחרחורות וכאבי ראש הנגרמים מריחות מצחינים העולים מחומת העפר. בדיקה פשוטה שביצעו העלתה, כי להקמת הסוללה השתמשו, בין השאר, בחול שחור.

בדיקת נתניה און ליין העלתה, כי במהלך מספר חודשים פנו תושבים לעירייה ולמשרד להגנת הסביבה. התושבים נענו בכל פעם, כי המדובר בקרקע שעברה ניפוי ובדיקות.

בעקבות מכתב ששלחה תושבת השכונה למהנדס העיר, למשרד להגנת הסביבה ובמקביל לנתניה און ליין, קיימו נציגי המשרד בדיקה במקום. בעקבות הבדיקה הורה המשרד להגנת הסביבה לעיריית נתניה לספק את כל הנתונים אודות הקרקע שהשתמשו לבניית הסוללה.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי למרות שהקרקע עברה ניפוי ובדיקות ואף נתקבלו אישורים של היועץ הסביבתי, לאור בקשת התושבים תפונה סוללת העפר.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן