מחדל הרמזורים: שוב תאונת דרכים בצומת גשר השמורות

0
275
תאונת דרכים גשר השמורות נתניה
שוב תאונת דרכים בצומת גשר השמורות, נתניה. צילום אורן - נתניה און ליין

גשר השמורות, שהונף ביום רביעי שעבר בעלות של כעשרים מיליון שקלים, ממשיך לעורר סערה ציבורית ברשתות החברתיות – לא רק בשל מבנהו וצורתו מעוררת המחלוקת, אלא ובעיקר בשל ריבוי הדיווחים על תאונות דרכים שאירעו בצומת הצמוד לגשר – בעיקר בין רכבים הנוסעים מכיוון דרום לכיוון מרכז העיר לבין כלי רכב החוצים את הצומת. התאונה המדווחת האחרונה ארעה ביום רביעי (היום) בין שני כלי רכב בצומת הסמוך לגשר. חוקרי תאונות זומנו למקום.

הסיבה, כך לטענת ויקטור בר, חבר ועד שכונת פולג – עיר ימים, נובעת מהעובדה שהרמזור נבלע בגשר וכמעט ואינו נראה. "מדובר, לטעמי, בחלמאות", ציין בר שהעלה סרטון בו תיעד את מה שרואה, או יותר נכון, את מה שלא רואה הנהג הממוצע וזה את הרמזור. בעיה נוספת, כך עולה, נובעת ממיקומו של הגשר ביחס לנראות הצומת לנוסעים מכיוון דרום לצפון.

עיצובו של גשר הקורות הייחודי זכה לביקורת מעורבת גם על עיצובו. לטענת תושבים רבים, מדובר בגשר פלדה, שפשוט נראה לטעמם רע. "היה עדיף לו עיריית נתניה הייתה נצמדת לתכנית המקורית ויוצרת מעבר תת קרקעי מתחת לכביש הסואן, שהיה בטוח יותר, פחות מציק בעין וכנראה גם זול יותר".

בתוך כך גוברת הקריאה הציבורית למינוי מבקר עיריית נתניה, דב כץ, לבדיקת ההליכים שהובילו לקבלת ההחלטה להצבת הגשר במקומו, עיצובו מעורר המחלוקת – שכאמור – עובדתית – גרם למצב בו 'הרמזור' בצומת הסואן והמרכזי נבלע מצד אחד, ואילו לבאים מהכיוון השני קוצרה זמן התגובה בכניסתם לצומת, ככל הנראה, בשל הסטת העין.

מעיריית נתניה, כאמור, נמסר בתגובה כי הנושא מטופל. "ביום שני בוצע במקום סיור על ידי יועץ בטיחות והצוות המקצועי. הוחלט על פעולות לשיפור נראות הרמזורים לכלי הרכב המתקרבים לצומת, כדוגמת שינוי מיקום פנסי רמזור, שילוט מקדים ועוד. הפעולות יבוצעו בקרוב".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן