אריקה גרינשפן גולשת בסטודיו

0
250
אריקה גרינשפן, פיטסקייט, נתניה
ממציאת הפיטסקייט - אריקה גרישפן, נתניה.צילום טל בלומברג

לאריקה גרינשפן שתי אהבות גדולות: גלישה מקצועית על סקייטבורד ואימוני אירובי וכוח בחדר כושר. כמי שמתהדרת בתואר "מיס פיטנס לשנת 2015" חשבה גרינשפן כיצד תצליח לשלב בין שתי אהבותיה הגדולות. התוצאה לא איחרה לבוא: שיטת הפיטסקייט, המשלבת אימוני אירובי וכוח בסטודיו, באמצעות שימוש בסקייטבורד. על השאלה איך לא חשבו על זה קודם, ענתה לנתניה און ליין מפתחת השיטה, אריקה גרינשפן.

ספרי לי קצת על עצמך?
"עליתי לארץ מארגנטינה בגיל שלוש. מאז ועד היום אני מתגוררת בעיר נתניה. בשבוע שעבר חגגתי את יום הולדתי ה-36. אני נשואה ואם לשלוש בנות. הרומן שלי עם הכושר התחיל מאז שאני זוכרת את עצמי. כילדה ממש קטנה תמיד עסקתי בספורט, בריקוד ובהתעמלות – כמובן בהתאם לגיל. בתור נערה גלשתי גלים בחופי נתניה. קצת אחר כך הכרתי את הסקייטבורד. מיותר לציין שאהבתי את כל העיסוק בגלישה – הן בים והן ביבשה. את השירות הצבאי העברתי כמדריכת כושר. מיד עם השחרור למדתי במכון וינגייט לתואר ראשון בחינוך גופני".

איך, בעצם, הגעת לרעיון המשלב סקייטבורד בחדר כושר?
"הרעיון היה בראש כמה שנים. לפני קצת פחות מחמש שנים התחלתי במהלך ליישומו. יחד עם השותף שלי, שי אלנקרי, יזם פעיל בתחום הכושר ובעליו של סטודיו קונספט פולג, רקמנו לרעיון עור וגידים. אני עבדתי על כתיבת חוברת מפורטת של התרגילים, מהות השיטה ומה שמאחוריה. שי עבד יותר על הפן הטכני. כמובן שמדובר בשיתוף פעולה מלא. באפריל אשתקד השקנו את פיט סקייט ישראל באופן רשמי. עד היום כבר הוכשרו מעל 100 מדריכים ברחבי הארץ. ישנה היענות והתלהבות מהשחקן החדש שנכנס לזירת הכושר".

מהם עקרונות הפיטסקייט?
"מדובר על אימון המשלב בתוכו גם אירובי ושריפת שומנים וגם עבודה ממוקדת על שרירי ליבה ושיווי משקל – תוך שימוש במיני סקייטבורד. האימון אפקטיבי מאוד ומגוון. ניתן לקיים אותו בקבוצות, לבד, בסטודיו, בפארק או בבית – כך שזה מאוד נוח. התנאי היחיד הוא משטח ישר עליו ניתן להניח את הסקייט".

אם בגיל 36 פיתחת שיטת אימון מאפס, מהו היעד הבא?
"כמובן שיש את היעד הבא. לא סתם אומרים, שאם האוכל בא התיאבון. המטרה שלי היא לחשוף את השיטה לכמה שיותר קהלים בארץ ובהמשך גם בחו"ל".

הרחבת השיטה לחו"ל עלולה לגזול זמן רב יותר. האם המשפחה מפרגנת?
"המשפחה מאוד מפרגנת. אני לא רואה את עצמי מעתיקה את מקום מגוריי באופן מוחלט. כילדה, אני זוכרת עד כמה זה היה לי קשה השינוי והעלייה לארץ. מה שכן, במידת הצורך, אטוס – בין אם לבד לכמה ימים או עם המשפחה לתקופה קצרה ואחזור. הבית שלי זה ישראל".

איך את מספיקה לתמרן בין ניהול הבית לכל הטירוף הזה?
"כמו שאמרתי, אני זוכה לתמיכה ועזרה מלאה מהמשפחה וכמובן מבעלי. זמן פנוי כמובן שאין לי, אבל אני נהנית ממה שאני עושה – כך שזו בעצם ההנאה שלי. יש לי את הרצון להצליח ,אז אני מודעת לעובדה שאי-אפשר לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה. נגיד את זה ככה: הייתי שמחה אם היו קצת יותר מ-24 שעות ביממה".

בשנת 2015, מלבד השקת השיטה, זכית בתואר מיס פיטנס ורצת לראשונה במרתון מלא
"לשבור שיא אישי זה תמיד כיף ושמח. כשמדובר על שתי פסגות חדשות השמחה היא כפולה. זכיתי לאחרונה בתחרות מיס פיטנס 2015 מטעם איגוד IFBB. זה מבחינתי כבוד גדול. בנוסף, רצתי וסיימתי מסלול מרתון של 42 קילומטרים. מדובר בהישג אישי, שהיה חשוב לי מאוד, במיוחד לאחר שהיו שאמרו שלא אצליח לחזור לכושר שיא בו הייתי לפני ההיריון. בהיריון עם התאומות עברתי ניתוח קיסרי שאחריו הרופאים אמרו לי, באופן חד וברור, שלא אוכל לחזור להתאמן כמו שהייתי רגילה – כי זה בעצם מסכן אותי. אני, כמובן, לא זלזלתי באבחנת הרופאים, אבל גם ידעתי להקשיב לגוף שלי. התאמנתי בקצב איטי ולאט-לאט הגברתי את היקף ועוצמת האימונים. היום אני יכולה להגיד בפה מלא, שלפחות לגביי הרופאים טעו. הוכחתי להם ולעצמי שחזרתי לכושר, אפילו טוב יותר משהייתי לפני הניתוח".

לכתבות, מאמרים ובלוגים על כל מה שקורה בעיר נתניה, ביישובי הסביבה וגם בארץ, בקרו אותנו בדף הבית של נתניה און ליין – ksn 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן