מומחי אנימל שופ: שוק המזון לכלבים וחתולים מושפע מעליות המחירים

בראיון מיוחד מרחיבים יובל בן בסת ושותפו אריאל ציגלר, בעלי רשת החנויות אנימל שופ, על הסיבות לעלייה במחירי מזון לכלבים ולחתולים

0
1646
מזון לכלבים וחתולים מתייקר בכל העולם. מומחי אנימל שופ מרחיבים על הסיבות לכך בכתבה מיוחדת באתר חדשות נתניה און ליין
כך תרכשו נכון יותר מזון לכלבים וחתולים.

בראיון מיוחד מרחיבים יובל בן בסת ושותפו אריאל ציגלר, בעלי רשת החנויות אנימל שופ, על הסיבות לעלייה במחירי מזון לכלבים ולחתולים.

ענף הציוד והמזון לכלבים, חתולים וחיות מחמד נוגע לליבם של אזרחים רבים בישראל. על-פי נתוני הלמ"ס הוא מגלגל כשני מיליארד שקלים בשנה. מרבית המוצרים בתחום זה מגיעים מחו"ל. ההשפעות של נגיף הקורונה על הכלכלה העולמית, לא פסחו גם על ענף זה.

מרבית מפעלי הייצור המתקדמים והחברות הגדולות בעולם נמצאים בארצות הברית ואירופה. משם מגיע מרבית המזון לחיות המחמד.

נכון לחודשים ינואר – פברואר 2022 הודיעו מרבית החברות הגדולות בתחום על עליות מחירים, שלטענתן הן בלתי נמנעות. בניגוד לענף המזון לבני אדם, בהן מתקיימות כל העת מחאות ציבוריות, בענף זה, אין לובי פעיל.

יובל בן בסת ושותפו, אריאל ציגלר, הם בעלי רשת החנויות אנימל שופ. ביקשנו לברר מול השניים איך עליות מחיר אלה משפיעות על הצרכן הישראלי.

ממה נובעות עליות המחירים בתחום המזון לבעלי חיים?

"המרכיב העיקרי שהתייקר משמעותית הוא, כמובן, עלויות השילוח אשר זינקו במאות אחוזים. משלוח ימי של מכולה הפך ליקר יותר בזמני קורונה. הן בגלל מחסור בעובדים ומחסור במכולות. בנוסף, זמני פריקה וטעינה ארוכים יותר בנמלים. מה שעוד מייקר הוא זמן ההמתנה הארוך. מרכיב זה גורם לגידול בהוצאות על האוניה, למשל, שממתינה מחוץ לנמל הרבה יותר ימים – עד שיגיע התור שלה".

לדברי השניים: "מוצרים בעלי נפח גדול יסבלו מעליות מחירים חדות יותר מאשר מוצרים קטנים. לדוגמא, קרטוני גירוד לחתולים שבעבר היו נמכרים בסכומים הנעים בין 30-20 ₪, נמכרים כיום בסכום ממוצע של 50 ₪".

לצד עלויות השילוח, עלה גם מחיר חומרי הגלם והאמצעים האנרגטיים לייצורו. למשל, המחסור העולמי בפחם הוביל לקפיצת מחירים חדה בעלויות החשמל. המחסור בעובדים במפעלים, לעתים בשל בידוד או סגרים במדינות היצרניות, הוביל למחסור. "כל אלה יחד", קובעים מומחי "אנימל פלנט", הובילו למצב בו גם חברות המזון לבעלי חיים הקפיצו מחירים.

אנימל שופ: "אנחנו מעודדים את הלקוחות שלנו לבצע רכישות מרוכזות של שקים. לדוגמא: אם לקוח קונה שני שקים במקום אחד. במצב כזה, אנחנו יכולים לגלגל אליו את החיסכון שלנו בעלויות המשלוח.

איך מתמודדים עם ההתייקרות?

"אנחנו מנסים לדחות ככל הניתן את עליית המחיר לצרכנים. אולם, ברגע שמעלים לנו, הקמעונאים, את המחיר, בסופו של דבר הוא יתגלגל לצרכן. עשינו כמיטב יכולתנו להזמין סחורה לפני עליית המחירים. לצערנו, במקרים רבים בשל העיכובים בשילוח הימי, גם לספקים אין את כל מגוון הסחורה במלאי".

מבחינה צרכנית, מהי הדרך הכי כלכלית בימים אלה לרכוש מוצרי מזון או ציוד לכלבים וחתולים? 

"אנחנו מעודדים את הלקוחות שלנו לבצע רכישות מרוכזות של שקים. לדוגמא: אם לקוח קונה שני שקים במקום אחד. במצב כזה, אנחנו יכולים לגלגל אליו את החיסכון שלנו בעלויות המשלוח. זאת מהסיבה הפשוטה כי השליחים שלנו יגיעו אליו פעם אחת במקום פעמיים. ההשפעה על המחיר הסופי לצרכן, היא נגזרת של התייקרויות בעולם ובישראל. לצערנו, השילוב של התייקרות מחירי הדלקים, העלייה בשכר השעתי. ולא רק, אלא אפילו הפקקים שהתרבו, הקפיצו בצורה משמעותית את עלויות המשלוחים. כידוע, בשוק חיות המחמד מרבית הרכישות מסופקות לבית הלקוח במשלוח".

בהיבט אחוזי, עד כמה צפויים המחירים להתייקר?

"כמעט כל הספקים הודיעו לנו בחודש האחרון על עליית מחירים של 8-5%. משמעות הדבר היא, לדוגמא, ששקי מזון של כלבים וחתולים אשר עולים 200-400 ₪, יתייקרו בעשרה עד 20 ש"ח בממוצע"

איך מגיבים הלקוחות לעליית המחירים הצפויה?

"כמובן, שהם לא מרוצים מזה, אבל לאור כל החשיפה התקשורתית וגל עליות המחירים במשק, רובם הגדול מקבל את זה בהבנה. מרביתם מבינים שאין ברירה. מה שכן, אנו ממליצים ללקוחות להתייעץ איתנו. בתחום המזון לכלבים ולחתולים יש הרבה אופציות, הרבה רמות וסוגים של מוצרים ברמות מחירים שונות. לכן, לקוחות יכולים לבחור ממגוון רחב של אפשרויות".

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן