אנדריי מקרביץ' בנתניה: לא רק רוק – תערוכת ציור

3
781
אנדריי מקרביץ'. צילום באדיבות חברת BARD PRODUCTIONS

יבש – חצי יבש, זהו שמה של תערוכת ציור חדשה המעוררת עניין רב בקהילת האמנות הישראלית בכלל ובקרב יוצאי ברה"מ לשעבר בפרט. הסיבה היא אנדריי מקרביץ'. אותו מקרביץ', המוכר לרבים כסולן להקת הרוק המפורסמת ביותר ברוסיה "משינה ורמני", אך לא כולם יודעים שבנוסף לקריירה המוזיקלית שלו, מקרביץ' הוא גם אומן יוצא דופן.

את להקת הרוק Mashina Vremeni  ("מכונת הזמן")  הקים אנדריי מקרביץ' בשנת 1969, יחד עם חבריו לכיתה. הלהקה הכתה גלים והפכה לאחת הידועות בבברה"מ ובהמשך ברוסיה. במהלך הקריירה שלו הקליט מקרביץ' עשרות אלבומים, השתתף בתכניות טלוויזיה רבות, כתב ספרי זיכרונות וספרי שירה.

לא רק מעריצי להקת "משינה ורמני" מתעניינים ביצירותיו של אנדריי מקרביץ'. ביצירותיו מביא המוזיקאי והאמן לידי ביטוי את מיומנותו של הצייר הקלאסי, המתקיימת לצד הקלילות והאירוניה של משקיף מן הצד.

השקפה חיובית זו על העולם הינה הבסיס לחברותו ארוכת הטווח של אנדריי מקרביץ' עם האמן הישראלי סשה גליצקי. שניהם בעלי דעות דומות, היוצרים יחד ציורים מלאי הומור וחוכמת חיים, תוך כדי שהם מציירים ממש ב"ארבע ידיים".

התערוכה המשותפת הקרובה של מקרביץ וגליצקי נקראת "יבש – חצי יבש", והיא מוקדשת, כפי שאתם יכולים לנחש, ליין. אמנים מתייחסים ליין לא רק כמקור לאופטימיות והשראה, אלא גם בתור המהות האסתטית החשובה ביותר.

"לאלכוהול תפקיד עצום בהיסטוריה האנושית", אומר אנדריי מקרביץ': "תרבות היין ושתיית היין יצרו מסורות, מחקר ותגליות בתחומי החיים והעבודה שלנו. סשה ואני בחרנו בכד – אחד החפצים החשובים ביותר מאז ימי קדם הקשורים ליין, כמוטיב עיקרי לתערוכה החדשה, בה כל כד מספר סיפור משלו ומציג משמעות שונה.

תערוכת "יבש – חצי יבש" תתקיים בעיר נתניה,  בגלריה על הצוק, רחוב המעפילים, 19. החל מ-25 לספטמבר ועד 23 לאוקטובר. שעות פעילות התערוכה: 10:00 – 20:00. יום שישי: 10:00 – 14:00.

כתבות נוספות העשויות לעניין את הקוראים:

רפי זנזורי: נתניה תהיה צפופה יותר

 

 

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן