כתר המזרח – נתניה 2019: לא רק אייל גולן מחכה לכם

0
489
כתר המזרח - נתניה 2019
כתר המזרח - נתניה 2019. צילום יח"צ - באדיבות משרד התרבות והספורט

ההכנות לקראת פסטיבל הזמר הים תיכוני-ישראלי כתר המזרח – נתניה 2019, בהפקת משרד התרבות והספורט, הסתיימו: ביום שלישי (24.09), בפארק אגם החורף (שלולית החורף) יעלו על במה אחת שורה ארוכה של אמנים וזמרים מובילים, בהם אייל גולן ועדן בן זקן. הכניסה חופשית.

השנה, כך נמסר ממשרד התרבות, יצוין הפסטיבל בסימן "קולות רבים, לב אחד", בו מיטב כוכבי הזמר הים תיכוני – ישראלי יבצעו על במה אחת שלל יצירות מרגשות "אשר יחברו את הפסיפס התרבותי – ישראלי לכדי פס קול שלם ומאוחד".

פסטיבל "כתר המזרח", אותו יזמה שרת התרבות והספורט, חה"כ מירי רגב, מתקיים השנה גם על רקע מסע הבחירות לכנסת שיסתיים בדיוק לפני כשבוע. בתעשיית המוזיקה הישראלית, בה הזמר הים תיכוני – ישראלי הפך מזמן למיינסטרים המוביל, לא ברור אם במידה ויהיו חילופי שלטון, שר או שרת התרבות הבאים, ימשיכו את המיזם הייחודי.

ברשימת האמנים הצפויה להופיע, שבמהלך כל השבועיים האחרונים ביצעו חזרות לשירים אשר היוו עבורם השראה בתקופה בה היו ילדים ובני נוער: אייל גולן, עדן בן זקן, נסרין קדרי, עדן חסון, כנסיית השכל, רותם כהן, מאור אדרי, שמעון בוסקילה, סאבלימינל,  מושיק עפיה , ויסמין לוי.

במסגרת הפסטיבל, כאמור, יופיעו היוצרים על במה אחת, ויבצעו מחוות לזמר הים תיכוני – ישראלי, כל זאת בשילובים מפתיעים הכוללים סגנונות מוזיקליים עכשוויים וקלאסיים (דאנס, רוק, היפ הופ ועוד).

  "נתניה גאה לארח את פסטיבל  "כתר המזרח – נתניה 2019" – פסטיבל שהוא חגיגה מוזיקלית המבוססת על הזמר המזרחי-ישראלי האהוב על כולנו. אני מודה למשרד התרבות והספורט ולעומדת בראשו, השרה מירי רגב, על בחירת נתניה כעיר המארחת ומזמינה את כולם להגיע וליהנות  מחוויה מוזיקלית יוצאת דופן", ציינה ראה"ע מרים פיירברג-איכר, ואילו שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה: "אני שמחה ונרגשת לקיים גם השנה, כבכל שנה בארבע השנים האחרונות, את אירוע "כתר המזרח". פסטיבל,  המציב בקדמת הבמה הציבורית  את מגוון הקולות והצלילים המשובחים של  המוסיקה והזמר  הישראלי הים-תיכוני; צלילים וקולות,  ש'זכו'  לכתף קרה ולהדרה שיטתית  מצדו של הממסד התרבותי הישראלי  וזאת על אף האהדה הרבה כלפיהם בקרב הקהל הרחב".

עוד הוסיפה, כי "עם  הצבתה של המוסיקה הישראלית הים תיכונית בקדמת הבמה הממסדית בפסטיבל "כתר המזרח" ועם נקיטתם של  תיקונים במנגנוני התמיכה בתרבות, ניצבים כעת יותר ויותר על גשר המיתרים של המוסיקה הישראלית,  זה לצד זה,  כשווים,  הכינור לצד העוד, הגיטרה לצד הבוזוקי וצלילי המזרח לצד צלילי המערב. אני מזמינה את הקהל הרחב  לפסטיבל "כתר המזרח", למופע סוף הקיץ, סוחף ומרגש, בו נצדיע ונריע למוסיקה הישראלית הים תיכונית עם מיטב האמניות והאמנים שלנו. בואו בהמוניכם! כי את החגיגה הענקית הזאת פשוט אסור לפספס!"

פסטיבל כתר המזרח – נתניה 2019: יום שלישי (24.09), אגם החורף. פתיחת שערים: 19:30, תחילת המופע: 21:00. האירוע פתוח לקהל הרחב ללא תשלום. מעיריית נתניה נמסר, כי הציבור מתבקש להקדים ולהישמע למערך הפיקוח והסדרנים.

 

כתבות נוספות העשויים לעניין את קוראי נתניה אונליין – ksn: 

נועם בניטה: במקום בת מצווה רגילה, שיפוץ בית מיכל בנתניה

אנדריי מקרביץ’ בנתניה: לא רק רוק – תערוכת ציור

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן