אישום: נהג בשכרות וללא רישיון נהיגה

0
143
אילוסטרציה. צילום פוטוליה

צעיר בן 25, מנתניה, נעצר, ביום שבת, במהלך פעילות משטרתית בגשר השלום בנתניה. הנהג שהעלה את חשד השוטרים עוכב לבדיקה. השוטרים ערכו לו בדיקת נשיפה. בבדיקה נמצא ריכוז של 500 מיקרוגרם אלכוהול, במקום 240 הכמות המותרת.

כשביקשו השוטרים מהצעיר רישיונות ותעודות מזהות, התחזה לאחר ונתן לשוטרים מספר תעודת זהות של אדם אחר. עד מהרה התברר לשוטרים, כי הצעיר מעולם לא הוציא רישיון נהיגה וכי הוא נוהג ללא רישיון.

נגד הצעיר הוגש כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, נהיגה ללא רישיון נהיגה, נהיגה ללא ביטוח, רישיון רכב לא בתוקף וכן סירוב למסור את פרטיו האישיים.

שתיית אלכוהול ונהיגה

ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים הקדישו פרק גדול לנושא נהיגה תחת השפעת אלכוהול. מתוך הדברים עולה, כי נהיגה תחת השפעת אלכוהול היא גורם סיכון עיקרי לתאונות דרכים ברמה כלל עולמית. הסיכוי להתרחשות תאונה עולה, ככל שרמת האלכוהול בדם עולה, והסיכוי של נהג שיכור להיות מעורב בתאונה קטלנית גבוה פי 17 בהשוואה לנהג שאינו נוהג תחת השפעת אלכוהול. בקרב נהגים צעירים הנוהגים בהשפעת אלכוהול, הסיכוי למעורבות בתאונה קטלנית גבוה אף יותר. ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

שתיית אלכוהול משפיעה על טווח רחב של כישורי נהיגה: הקשב של הנהג, תנועת העיניים של הנהג, עמידותו לסִנוור, התפיסה החזותית שלו, זמן התגובה שלו, יכולתו לכוון את הרכב (באמצעות ההגה), תהליך עיבוד המידע ועוד. נוסף על כך, נהיגה בהשפעת אלכוהול כרוכה לעתים בהתנהגויות מסוכנות אחרות כמו לדוגמה אי-חגורת חגירת בטיחות או נסיעה במהירות מופרזת.

בנוסף הדגישו ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, כי ההערכה היא שהאלכוהול אחראי לכ-20 עד 40 אחוזים מהתאונות הקטלניות בעולם. מסקר שערכה הרשות עולה, כי אחד מכל ארבעה נהגים אינו נמנע משתיה גם אם בכוונתו לנהוג לאחר מכן.

בדיקת ינשוף

בדיקת נשיפה, באמצעות מכשיר הנקרא ינשוף, היא למעשה בדיקה לקביעת רמת האלכוהול באוויר נשוף. בדרך כלל בדיקת ינשוף יעילה ותוצאותיה מיידיות ואמינות. הבדיקה באמצעות ינשוף מגלה את ריכוז האלכוהול הנמצא באוויר נשוף של הנבדק. נהגים רבים מסרבים לעבור בדיקת ינשוף בתירוצים שונים כמו מחלות, אולם החוק קובע, כי נהג המסרב לעבור בדיקה ככל הנראה מנסה להסתיר את שכרותו. השוטר צריך להסביר לנהג את משמעות וכי למעשה הסירוב הוא הודאה בנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן