עמק חפר אינה החצר האחורית של ישראל

0
128
צילום פוטוליה

ביום שישי הקרוב, ה-16.6.2017 בשעה 09:30 יצאו מאות מתושבי עמק חפר והסביבה לצמתים המרכזיים של כביש 4 – צומת רופין, צומת העוגן, ושני צמתים נוספים בכניסה לכפר יונה, זאת במסגרת המאבק נגד הקמת שדה התעופה בשטחי העמק ובסמוך להם.ההפגנה ביום שישי תתקיים בהמשך לפעילויות נגד הקמת שדה תעופה באזור, זאת בעקבות החלטת הממשלה להעתיק את שדה התעופה בהרצליה.

במסגרת הכוונה להעתיק את שדה התעופה בוחנים כיום מוסדות התכנון חלופות להקמת שדה תעופה חדש למטוסים ומסוקים. שתיים מבין שמונה החלופות העומדות על הפרק נמצאות בשטח המועצה האזורית עמק חפר, האחת בבית הלוי והשנייה בגאולי תימן ועוד שתי חלופות הנמצאות בתנובות ובחדרה מזרח, נושקות ליישובי העמק.

מדובר בשדה תעופה שבו מיועדות להמריא ולנחות כ- 120,000 טיסות מדי שנה (המראה או נחיתה אחת כל 2 דקות בממוצע לאורך השנה כולה, כולל בשבתות וחגים).

נודע, כי אורך המסלול המתוכנן, יחד עם "משפכי" הנחיתה וההמראה ונתיבי הקפות המטוסים, מתפרסים במעגלי ענק על פני קילומטרים לכל צד, ומתוכננים לשלוט באופן מוחלט בשמי עמק חפר, באוויר שמעל מרבית תושביו, ומעל השטחים הפתוחים, נתיבי נדידת הציפורים ומקווי המים אותם פוקדות מאות אלפי ציפורים בשנה.

מטה המאבק נמסר, שהשלכות הקמת שדה התעופה באזור עמק חפר תהיינה רבות, קשות ובלתי הפיכות. חיסול של מרחבי טבע ירוקים ועתירי המבקרים שמשרתים את כל מרכז הארץ; פגיעה אנושה באגמים ובאתרי הנדידה של מאות אלפי העופות הנודדים שמושכים עשרות אלפי מבקרים, כיסוי הריאה הירוקה בשמיכה עבה של בטון ומטוסים פולטי זיהום שיחסלו אם החי והצומח הטבעי, סלילת כבישי גישה חדשים שיכבירו עוד כיסויי אספלט על השטח הטבעי וכמובן פגיעה קשה בחייהם של תושבי העמק – גם באיכות חיים וגם סיכון החיים עצמם בזיהום אוויר מאסיבי ובסכנת התנגשות בין מטוסים לעופות נודדים גדולים (שקנאים).

בנוסף נמסר: "בשנים האחרונות הפך אזור עמק חפר לשטח ההפקר של המדינה. בכל פעם מחדש מחליטה המדינה להלאים חלק משטחי המועצה תוך התעלמות מהפגיעה הסביבתית ומן התושבים ולהקים תשתית כזאת או אחרת אם זה מתקן גז, תחנת כח, מסילת ברזל או כביש".

למאבק נגד הקמת שדה התעופה שותפות רשויות רבות – נתניה, כפר יונה, אבן יהודה, לב השרון, קדימה-צורן, חוף השרון וכמובן עמק חפר המובילה את המאבק.

ראש מועצת עמק חפר, רני אידן, מסר, כי "למועצה האזורית עמק חפר ולתושביה נמאס להיות ברירת המחדל של מדינת ישראל בכל הנוגע לסיפוק גחמותיהם של גורמים המונעים מאינטרסים עלומים בעוד קיימות חלופות טובות וראויות יותר בכל ההיבטים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן