אישום: ניסו להבריח כ-2.4 קילוגרם חשיש מצרפת ונתפסו

2
128
מייצג עו"ד ג'קי סגרון

כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים הוגשו נגד תושב נתניה (45), עולה חדש מצרפת, וכן אזרח מצרפת (30) בגין יצוא, יבוא, סחר בסמים מסוכנים וכן קשירת קשר לביצוע פשע.

מכתב האישום עולה, כי הנאשמים קשרו קשר עם אחרים לייבא לישראל חשיש מצרפת לארץ. בתאריך ה-5.2.17 ייבא האזרח הצרפתי 2.385 קילוגרמים של חשיש, אשר חולקו ל-25 פלטות ונארזו בתוך אריזת מתנה מוסלקת במזוודה שאיתה הגיע לישראל.

האזרח הצרפתי נעצר בעת שניסה לעבור במכס בנתב"ג. במהלך מעצרו קיבל הצרפתי שיחת טלפון ממישהו שמסר לו, כי הנאשם הנוסף ממתין לפגישה עמו בבית קפה בכניסה למלון כרמל בנתניה. המטלפן מסר לו תיאור לבושו של הנאשם הנוסף.

בעקבות שיחת הטלפון התחזה אחד מבלשי המשטרה לאזרח הצרפתי ונסע לנקודת המפגש, שם פגש בנאשם הנוסף, תושב נתניה, במטרה להעביר לידיו את הסם. הנאשם והבלש נכנסו לרכבו של הנאשם, הבלש התקשר לאחר ושאל כמה חבילות צריך הנאשם לקבל. האדם מעבר לטלפון אמר לו שהנאשם צריך לקבל 15 חבילות. הנאשם שהיה שותף לשיחה אמר לו: "בסדר, זה טוב". בעקבות שיחת הטלפון מסר הבלש לידי הנאשם את הסם ועצר אותו.

בחיפוש שבוצע בביתו של הנאשם בנתניה נמצאו חמש פלטות נוספות של חשיש במשקל של כ-485 גרם. בנוסף החזיק הנאשם בכיס הז'קט שלבש 8.30 גרם חשיש.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים טענה התביעה, כי "מדובר במי שביצעו עבירות סמים מהחמורות בפקודות הסמים ואין מחלוקת, כי הם נמנים עם אותם מפיצים, אשר מיקומם בחוליה הראשית בשרשרת ההפצה בהינתן שהם האמונים על יבוא והחדרת הסם למדינת ישראל". התביעה ביקשה מבית המשפט לא לשחררם מחשש שהשניים, בעלי אזרחות צרפתית, ימלטו.

מהבקשה למעצר עד תום הליכים, עולה, כי הנאשם הודה במעשים המיוחסים לו ואף סיפר, כי יש לו מעורבות עמוקה בעולם הסמים בצרפת. פרקליטו של הנאשם, עו"ד ג'קי סגרון, טען, כי מדובר בנאשם נעדר עבר פלילי וללא הסתבכויות: "בפועל הוא לא אותו אחד שיבא את הסמים ועבר דרך נתב"ג, אלא המיוחס לו הוא אותו קשירת קשר בשלב שלאחר המעשה". עו"ד סגרון ביקש מבית המשפט לשחרר את הנאשם לחלופת מעצר וציין, כי הוא אינו דובר מילה אחת בשפה העברית.

בית המשפט האריך את מעצרם של השניים עד להחלטה אחרת.

עו"ד ג'קי סגרון מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין בתגובה, כי "נכון הוא שמרשי החזיק סמים בביתו, אבל ככל שהדבר נוגע ליבוא הסמים מחו"ל, אין למרשי שום קשר. מרשי נתן גרסה מלאה ועקבית. אנו ניתן את תגובתנו לאחר קבלת מלוא חומר החקירה".

כתבות נוספות העשויות לעניין את הקוראים: 

תרגיל מסריח: המשטרה ערערה על שחרור החשוד חטפה בראש והפסידה

מכר סמים לסוכן סמוי ושחרר למעצר בית

הסרטון המפליל: הפורץ תועד במצלמת האבטחה, זוהה ונלכד

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן