איך לבחור חברת קידום אתרים ומה עובד יותר: קידום אורגני או ממומן?

קידום אתרים אורגני או ממומן? איך לבחור חברת קידום אתרים שתתאים לצרכי העסק? המומחים של Combar עושים לכם סדר.

0
677
קידום אורגני או קידום ממומן מומחי חברת combar - מרחיבים על קידום אתרים

קידום אתרים אורגני או ממומן? איך לבחור חברת קידום אתרים שתתאים לצרכי העסק? המומחים של Combar עושים לכם סדר.

בתחום קידום אתרים אורגני או ממומן, אחד השמות הבולטים בענף הוא אמיר בר. מזה שני עשורים עומדת חברת קומבר (Combar) בראשותו מאחורי תכנון ובניית אלפי אתרים פשוטים ומורכבים. כמומחה לקידום אורגני לצד פרסום ממומן, ביקשנו ממנו תשובות לשאלות המעסיקות בעלי עסקים וחברות.

מה ההבדל בין קידום אורגני לבין קידום ממומן – מה הכי נכון לעסק?
"אין דבר כזה נכון או לא נכון לעסק. כאשר מדובר בבחירה בין קידום אורגני לבין קידום ממומן, יש מתאים יותר או מתאים פחות", אומר אמיר בר. "התמהיל מותאם לכל עסק ולכל חברה בהתאם לצרכים וליעדים שלה".

אם מדובר בבחירת תמהיל שיווק לעסק, מה זה בעצם קידום אורגני?

"אתחיל מהגדרה כללית. בעידן של היום, בו כולם רוצים לבלוט יותר. אין מנוס משימוש בחברה לקידום אתרים. קידום אורגני מבוסס על העיקרון בו ההגעה למקומות הראשונים במנוע החיפוש הגדול בעולם – גוגל – מבוצע בהליך טבעי. מערכת החיפוש של גוגל "קוראת" באופן קבוע את האתרים באמצעות מה שמכונה "ספיידרים". היא מדרגת את האתרים על בסיס מאות פרמטרים".

"…כדי לבצע קידום אורגני לעסק, יש לבצע שורה ארוכה של פעולות. הפעולה הראשונה, הבסיסית והחשובה לעתיד, שהאתר עצמו יעמוד, ככל שניתן, בדרישות גוגל. לצערי, בעלי עסקים רבים המבקשים לחסוך, נופלים בזה ומשלמים בהמשך ביוקר."

"…כדי לבצע קידום אורגני לעסק, יש לבצע שורה ארוכה של פעולות. הפעולה הראשונה, הבסיסית והחשובה לעתיד, שהאתר עצמו יעמוד, ככל שניתן, בדרישות גוגל. דוגמא: מהירות טעינה, נוחות קריאה, עניין, מילות חיפוש רלוונטיות, מטה – טאגס ועוד. חברה לבניית אתרים מומלצת, ובעיקר מקצועית, תבצע בשלב ראשון אפיון מקצועי לאתר. בשלב שני תבנה אותו טכנית ותשלב העיצוב – גם כן – על בסיס פרוטוקולים ודרישות תקן מדויקות. כבר בשלב זה מומלץ לשלב מומחה לקידום אורגני, שיכניס את האימפקט שלו".

"ככלל, שיווק אורגני (קידום אורגני) מחייב עבודה סיזיפית ואיטית. אפשר לומר יומיומית. שתילת תכנים בעלי עניין, בעלי ערך לקוראים, הם רק חלק קטן מעבודת קידום אתרים אורגני. שיתופים איכותיים, בחירת מילות חיפוש מבוססות מחקר וטרנדים, גם הם חלק מהעבודה סביב השעון.  גוגל, כמנוע חיפוש, יציג למחפשים – לפי מילות חיפוש – את המאמרים או הסרטונים (יו טיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם והוא של גוגל) הרלוונטיים ביותר. יש להבין, שבכל נושא מתפרסמים בכל יום מאות מאמרים. כדי להגיע למצב בו אתר ממוקם בעמוד החיפוש בעמוד הראשון או במקום הראשון, יש לעבוד על קידום אורגני בצורה מקצועית ועקבית ולאורך זמן".

אמיר בר: חברה לקידום אתרים תתאים, לאחר בדיקה מעמיקה ולימוד השוק, את הקמפיין הנכון ביותר לעסק. לרוב, הקמפיין ישלב בין קידום אורגני לבין קידום ממומן. לכל פלטפורמה היתרונות שלה. מילת המפתח היא תמהיל מדויק.

הבנו מה זה קידום אורגני. מה הכוונה קידום ממומן והאם הוא מציב אותנו במקומות הראשונים במילות החיפוש?

"קידום ממומן באמצעות מערכות הפרסום של גוגל, לא תורם למיקום האתר במנועי החיפוש. עם זאת, באמצעות קידום ממומן מדויק, כזה שחידד את קהלי היעד והמטרה בשלב ראשון. או כזה שיודע לאתר את המתעניינים שכבר ביקרו באתר ולהפוך אותם לקהל חם בשלב שני, ניתן להגיע לתוצאות מהירות. לכן, השאלה מה הכי נכון לעסק, אינה רלוונטית. מדובר, בעצם, בתמהיל. קידום אורגני תורם לאורך זמן ומסייע למיתוג העסק ולקיבועו בתודעה הציבורית. קידום ממומן מסייע לזירוז הליכי מכירה ולטווח בו בוצע".

איך בוחרים חברה לבניית אתרים ואיך בוחרים חברה לקידום אתרים?
"חברה לבניית אתרים מקצועית, תציע לבעל העסק מפרט רחב. מפרט המותאם בצורה מלאה לצרכי העסק גם בחשיבה עתידית לצרכי התפתחות והרחבה. אני מציע תמיד לבעלי חברות להתרשם מעבודות שבוצעו בעבר, לשוחח עם לקוחות החברה. בניית אתר הוא אחד החלקים המרכזיים ביצירת נוכחות ברשת. חברה לבניית אתרים, המתמחה בין השאר במתן שירותי ux – ui, מהווה יתרון כמעט מוחלט. ולמה? כי בניית אתר מהשלב הראשון בדרך התקנית מבחינה עיצובית ומבחינת מבנה והיררכיה, היא חשובה. בנייה תקנית תחסוך ללקוחות המון כסף בעתיד על בנייה או שיפוץ מחדש. לצערי, במקרים רבים מדי שהגיעו אלי בעלי חברות עם אתרים מיושנים, לא מתוחזקים, לא מעודכנים או שנבנו בצורה לא תקנית, נאלצתי לבנות מחדש. זה גם מהווה בעיה רצינית בתחום הקידום האורגני"

"בשוק הישראלי כמעט כל מי שעבר קורס לקידום אתרים, מכנה עצמו סוכנות שיווק. אנו מציעים תמיד לבדוק האם יש לאותה חברה לקידום אתרים תעודות הסמכה. למשל, תעודת הסמכה רשמית של גוגל כמשווקים. בנוסף, לא להתרשם מהצהרות של "אני ואני ואני"

"בשוק הישראלי כמעט כל מי שעבר קורס לקידום אתרים, מכנה עצמו סוכנות שיווק. אנו מציעים תמיד לבדוק האם יש לאותה חברה לקידום אתרים תעודות הסמכה. למשל, תעודת הסמכה רשמית של גוגל כמשווקים. בנוסף, לא להתרשם מהצהרות של "אני ואני ואני". במקום זאת, לשוחח עם לקוחות פעילים של החברה. יש לזכור, שלא משנה אם אתם בוחרים בהקמת אתר תדמיתי או חנות אונליין. אתר שניתן לגולל (One page) או דף נחיתה ואפילו פורטל. גם אם האתר נבנה בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, אם הוא לא מאוזן ולא עומד בפרוטוקולים הבינלאומיים, תצטרכו לתקן אותו. במקרים קיצוניים, לבנות מחדש. כך גם בהיבט של קידום ממומן או קידום אורגני".

משרדיו של אמיר בר, מייסד חברת קומבר שיווק דיגיטלי ובניית אתרים (combar), ממוקמים בנתניה. קומבר היא חברה לבניית אתרים פשוטים ומורכבים המתמחה במתן שירותי קידום אורגני וכן קידום ממומן בישראל ובחו"ל. בקומבר מתמחים בהקמת פורטלים, בניהול תוכן לצרכי קידום אורגני ובתכנון משפך שיווקי מותאם לקוח.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן