First – תכנית פדגוגית חדשנית תפעל בנתניה

התכנית הבינלאומית First תכשיר תלמידים לשפה טכנולוגית ולמיומנויות העתיד; התלמידים ילמדו בשלושה ממדים רב תחומיים - אקדמי, עתידי ובממד הרגשי-חברתי-ערכי

0
205
בתמונה: כיתה ריקה
צילום fotolia

בשורה למערכת החינוך בנתניה: התוכנית הבינלאומית First, שנועדה להכשיר את הילדים לשפה הטכנולוגית ולמיומנויות העתיד – תחל לפעול בעיר בקרב תלמידי היסודיים במהלך חודש דצמבר. זאת במסגרת מדיניותה של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, לטיפוח המצוינות בקרב תלמידי נתניה.

על פי התכנית כל התלמידים יזכו ללמוד בשלושה ממדים רב תחומיים: בממד האקדמי, בממד העתידי ובממד הרגשי-חברתי -ערכי.

סביב הממד העתידי הכולל הכשרה טכנולוגית רחבה ופיתוח מיומנויות עתיד– הוחלט שכל תלמידי היסודי בגילאי א – ד, ילמדו בתוכניתExplore First Lego League של פירסט ישראל ובהנחיית הטכניון.

First – לא רק לתלמידים מצטיינים

נתניה תהיה העיר הגדולה ביותר בארץ שתוביל את התכנית בתחומה. הפרויקט יקיף את כלל התלמידים מכיתות א-ד בכל בתי הספר היסודיים בנתניה. סה"כ כ – 15,000 תלמידים מ -54 בתי ספר יסודיים. בערים אחרות התוכנית מוצעת לתלמידים מצטיינים בלבד.

תכנית פירסט פועלת בשיתוף הטכניון ומעודדת ילדים להיות מנהיגי מדע וטכנולוגיה באמצעות תכנית רובוטיקה המבוססת על למידה מעשית.

התכנית מעודדת ילדים לחשוב ולפעול כמו מדענים ומהנדסים ולהתמודד, מדי שנה, עם אתגר חדש הקשור למציאות היומיומית.

האתגר עמו מתמודדים התלמידים כולל בנייה ותכנות דגם בשילוב מנוע מלבני לגו ייעודיות וחקר, תוך חשיבה יצירתית והצגת פתרון חדשני. כל זאת בשילוב פיתוח כישורים חברתיים כגון עבודת צוות, מנהיגות, שיתוף פעולה ומעורבות בקהילה.

התכנית זו תצטרף לתכניות המצוינות שכבר פועלות במערכת החינוך בגילאים הגדולים יותר. למעשה תכנית פירסט תשלים מערך הוליסטי של פרויקטים בנושא.

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, סיפרה על ההשקעה להשגת מצוינות בחינוך. "אנו משקיעים משאבים רבים בקידום הלמידה החדשנית בבתי הספר. תוך בניית מנעד שלם של תחומים ונושאים, שמפתחים סקרנות בקרב התלמידים. בתוך כך – מביאים למיצוי יכולותיהם. תכנית זו תהווה אבן דרך נוספת להשגת מצוינות בחינוך, כי אצלנו השמים אינם הגבול".

אתי דהן, ראש מינהל חינוך וחברה בעירייה, מאמינה בתכניות רב תחומיות. "מחשבים, רובוטים, ננוטכנולוגיה, למידת מכונה ובינה מלאכותית הם לא עתיד רחוק כי אם מציאות. חובת מערכת החינוך כלפי תלמידיה להכשירם להבין במציאות הטכנולוגית. לא כולם יבחרו להיות מתכנתים ומהנדסי תוכנה. יחד עם זאת כל אדם מחויב היום להבנה בסיסית של שפת הטכנולוגיה".

"אני מאמינה בתוכניות רב תחומיות כמו התכנית של פירסט המשלבת מתמטיקה, רובוטיקה, הנדסה ופתרון בעיות. בטוחה שתלמידים רבים ירצו להמשיך ולהתמקצע בתחומים אלו".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן