1250 צמחי קנאביס נתפסו במעבדת הידרו

0
230
חממת ההידרו שנתגלתה. צילום דוברות המשטרה

בפעילות משטרתית שנערכה ביום שני השבוע ביישוב עין ורד בשרון נתגלתה חממת הידרו ובה 1250 צמחים, החשודים כקנאביס במשקל של למעלה מ-170 ק"ג.

מהמשטרה נמסר, כי במקום נעצרו ארבעה חשודים מנתניה ומהוד השרון, בשנות ה-30 לחייהם. עוד נמסר, כי החשודים נעצרו בשעת מעשה בעת טיפוח הצמחים. כמו כן מצאו השוטרים במקום ציוד אשר שימש את החשודים בגידול הצמחים. הציוד נלקח על ידי השוטרים.

החשודים הובאו לבית המשפט להארכת מעצרם, כאשר המשטרה מייחסת להם חשד, לכאורה, למעורבות בעבירות של גידול, יצור, הכנסת סמים מסוכנים, החזקת כלים להכנת סם או לצריכה עצמית וכן נטילת חשמל, מים או גז בגניבה.

בדיון על הארכת מעצרם הכחישו החשודים, באמצעות פרקליטיהם, כי הם קשורים לגידול צמחי הקנאביס. שלושה מהם טענו, כי הם בעלי מקצוע אשר, ככל הנראה, הוזמנו למקום לביצוע עבודות. חשוד נוסף טען, כי נעצר בעת שהיה מחוץ למשק בו גודלו הסמים.

שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, עודד מורנו, הציע לצדדים להאריך את מעצרם של החשודים בהסכמה עד ליום חמישי הקרוב. נציג המשטרה ביקש מבית המשפט להיענות לבקשת המשטרה להאריך את מעצרם בחמישה ימים.

פרקליטיהם של החשודים הסכימו להצעת בית המשפט ומעצרם של החשודים הוארך עד ליום חמישי הקרוב. בהחלטו קבע הששופט מורנו, כי "מתוך התחשבות ברשימת פעולות החקירה שהוצגה בפני אני נעתר לבקשה, אם גם באופן חלקי".

השופט מורנו העיר למשטרה בהחלטתו וציין, כי לא ברור לבית המשפט איך בתיק בו נתפסים ארבעה חשודים בזירה בה נטען, כי קיבלו 175 ק"ג של קנאביס וכל אחד גרסה אחרת, מובאים החשודים יחד להארכת מעצרם ואין כל הפרדה בניהם, זאת כאשר נציג המשטרה עושה כמיטב יכולתו לא לחשוף פרטים מוכמנים.

השופט מורנו קבע, כי "דברים אלו מקבלים משנה תוקף בחקירה בעלת האופי הנוכחי, כפי שהובא בפני, ובית המשפט שואל, מהי התכלית של חומר חסוי ומניעת אפשרות של חשוד כזה או אחר, כי תובא לידיעתו כרסתו של חברו ומדובר בפרטים שהינם רגישים וחיוניים לחקירה. בית המשפט סבור, כי היה מקום לקיים את הדיונים של החשודים בהפרדה אחד מן השני, כך שהחסיון של חומר החקירה וגרסת כל חשוד תוכל להישמר מפני חשוד אחר באופן מיטבי".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן