תערוכה בנתניה: כן, אדוני ראש הממשלה

0
257
כן אדוני ראש הממשלה - גלריה על הצוק - נתניה
כן, אדוני ראש הממשלה. צילום באדיבות גלריה על הצוק - היכל התרבות נתניה

כן, אדוני ראש הממשלה הוא שמה של תערוכה המוצגת בימים אלה בנתניה. למרות השם, שמזכיר את הסדרה הבריטית הוותיקה "כן, אדוני השר", לא מדובר בתערוכה בעלת אופי פוליטי מובהק – אלא בניסיון של האמנים להציג תכונות המאפיינות את ראשי ממשלות ישראל לדורותיהם, לפחות אלה שהשתרשו בציבוריות הישראלית, בדרך שונה ומקורית

בתערוכה, שכאמור מתקיימת בימים אל הבגלריה על הצוק בנתניה, מציג האוצר גיא מורג צפלביץ' את ראשי הממשלה הישראליים בראי האמנות בזוויות מעניינות במיוחד. כידוע, מעמד, כוח, כסף ופוליטיקה עמדו מאז ומעולם מאחורי היצירה אמנותית – כאשר הפוליטיקה מהווה חלק חשוב מהאמנות, והיצירה פעמים רבות אף משמשת כביקורת כלפי החברה והשלטון.

התערוכה, שהוצגה עד ה-15 ביוני בגלריה על הצוק בנתניה, אמנם עוסקת בפוליטיקאים, אך אינה תערוכה "פוליטית". אמנים ישראלים שונים בסוג יצירתם ובדורות אותם הם מייצגים, מביאים לפני המבקר בה, לא פורטרט ממלכתי של ראשי הממשלה או "אמנות מגויסת", אלא את דרך ראייתם אותם. כל אחד ואחת מהם טבעו בבד, בנייר, בחומר, ביצירת הווידיאו ובאיור את יחסם, אמונותיהם ורגשותיהם כלפי מושא היצירה, ואת מה שהוא מייצג עבורם. ולכן, התוצאה הסופית היא תמיד שילוב בין האדם האמתי ובין זה שבדמיונו של האמן.

בין היצירות המוצגות בתערוכה משתתפים: אורי הופמקלר, אורי ליפשיץ, איתי זלאיט, בתיה לישנסקי, גילת אורקין, גרי גולדשטיין, דוד טרטקובר, זויה צ'רקסקי, זיו קורן, חן וינקלר, חנוך פיבן, יגאל שתיים, יגאל תומרקין, יובל ישראלי, כפיר מהצרי, עמית שמעוני, פיטר מקס, צחי פרבר, שחר מרקוס.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן