תל מונד: הארנונה מטפסת – הציבור זועם

0
116
כסף כלכלה צרכנות מחאת השולמנים נתניה
צילום פוטוליה

בישיבת מועצת תל מונד שהתקיימה השבוע, הובא לאישור המליאה הצעה להעלות את הארנונה לשנת 2018 ב- 2.82% , זאת בנוסף להעלאה של 2.18% שנקבעה על פי חוק ההסדרים.

במהלך הישיבה הבהיר יו"ר הוועדה הקרואה, המשמש כראש מועצת תל מונד, עו"ד שמואל סיסו, את הנחיצות בהעלאת שיעור הארנונה מעבר ל-2.18%. לדבריו, בשל העדר הכנסות משמעותיות ומאידך בשל רמת השירות והתחזוקה שמבקשת המועצה להעניק לתושבים ובתוכם נושאי החינוך וחזות הישוב, לא נותרה כל ברירה. ההצעה אושרה פה אחד והארנונה בתל מונד תועלה בשנת 2018 ב-5%, זאת בכפוף לאישור משרד הפנים.

ההחלטה להעלות את המיסים עוררה תסיסה בקרב התושבים, אשר טענו, כי עוד לא חלפו 30 ימים מתחילת תפקידו של עו"ד סיסו וכבר הוא מעלה מיסים. לדברי התושבים, המיסים כבר עלו באמצעות סקר נכסים וכן באמצעות גבייה על מרתפים, אולם במועצה לא עצרו ובדקו האם זה מספיק בטרם החליטו לאשר את ההעלאה לשנת 2018.

בשבוע שעבר מסרה חברת מועצת העיר בעבר ופעילת הציבור, לין קפלן, כי בכוונתה להיפגש עם עו"ד סיסו בנושא זה. לדבריה המיסים בתל מונד הם הגבוהים ביותר מבין ישובי הסביבה.

שותפה לסיעה, איאן כספר, מסר, כי "בניגוד לקווים המנחים של משרד הפנים בעניין בקשות חריגות להעלאת ארנונה, אישרה ביום ראשון האחרון הוועדה הממונה בתל מונד פה אחד עלייה של 5% בארנונה בתל מונד (%2.82 מעבר לשיעור העדכון לחוק ההסדרים במשק המדינה). מבין ישובי הסביבה: קדימה צורן, אבן יהודה וכפר יונה ולאחר בדיקה מדוקדקת של צווי המיסים בחישוב לבית מייצג בגודל של כ-250 מ"ר כולל מרתף – הארנונה בתל מונד היא היקרה ביותר. גם בבדיקת בתים קטנים יותר תל מונד יקרה יותר באופן משמעותי. על מועצת תל מונד מוטלת האחריות להתייעלות אירגונית לפני שבוחרים את הדרך הקלה והפשוטה של הכנסת היד לכיסם של תושבי תל מונד. על אחת כמה וכמה לאחר עלייה צפוייה של כ-20% בהכנסות מארנונה ב-2017 (צפי המועצה בתקופתו של ראש המועצה הממונה הקודם) כתוצאה מסקר הנכסים."

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן