שנה לאחר הצבת הפחים הכתומים – נראה רע לתושבים

1
161
פחים על המדרכות

לפני כשנה "פשטו" על מרכז נתניה משאיות עמוסות בפחים כתומים. על דלתות הבתים, נתלו סלים ודפי הדרכה שהכריזו על מהפכת המחזור שהגיעה גם לנתניה וכיצד להפריד את האשפה.

אלא, שאליה וקוץ בה: בהעדר מקום מיועד פוזרו הפחים על מדרכות ורחובות מרכז העיר הפכו לכתומים. ועדי הבניינים ודיירי מרכז העיר זעמו ומתחו ביקורת קשה על המהלך העירוני והדרך בה פוזרו הפחים ללא חשיבה מוקדמת אודות מיקומם. בעיריית נתניה, שבניגוד לרשויות אחרות בהן חייבו בניינים שנבנו לפני שני עשורים ומעלה להרחיב את פינות האשפה (במרכז העיר מרבית פינות האשפה גלויות א.ח) סירבו לעשות זאת, הודיעו שיחפשו פתרון.

שנה עבר ופתרון אין בנמצא. בעיריית נתניה, עדיין, מסרבים בשלב זה לחייב ועדי בתים להתאים מתקני אשפה, והצהרת עיריית נתניה מלפני למעלה משש שנים, כשביצעה פיילוט ראשוני בפחים בצבעים אחרים, שתתאים חדרי האשפה, נגנזה ונשכחה.

חבר ועד בניין במרכז העיר, ששוחח עם נתניה און ליין, מתקשה להבין עד היום את התשובות שמסרה עיריית נתניה בדיוק לפני כשנה. "בעירייה טענו אז שמדובר על תהליך מורכב ומסודר. ואני שואל על איזה תהליך מורכב ומסודר הם מדברים?! הדבר האחרון שיש פה הוא סדר. זרקו לנו פחים על המדרכות וסיפרו לנו שמדובר בתהליך מורכב. זה זלזול באזרח מה שקורה פה. לא יתכן שאנחנו נאלץ להסתובב בין פחים, זוהמה וסירחון והם התהדרו בתואר עיר ירוקה. הם רוצים עיר ירוקה? שינהגו כמו בעיר ירוקה ולא בעיר שפחי האשפה פזורים ברחוב".

מ"מ ראש העירייה, אינג' אלי דלל, מסר למערכת נתניה און ליין, כי עובדים על פתרון. אולם, זה ייקח זמן. "נושא פחי המחזור נמצא כרגע בטיפולה של ליזי אורון, מנהלת אגף שפ"ע. היא אמורה להגיש תכנית למסתורים. התכנית היא לפעול למסתורי פחי אשפה על-פי המודל שנעשה בתל אביב, עם ליווי ויוזמה שלי. אולם, זה ייקח זמן, כי יש היבטים משפטיים וכלכליים שצריך לטפל בהם, כי צריך להיכנס לשטחים פרטיים".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "העירייה, בתיאום עם המשרד להגנת הסביבה ותאגיד תמיר, מרכזת בהדרגה את הפחים הכתומים במקומות אשר לא יהוו מפגע. יחד עם זאת, ידוע לנו כי בשכונות הוותיקות ובמקומות בהם המדרכות צרות עדיין לא ניתן פתרון מיטבי. במקומות אלה בוחנת העירייה, יחד עם ועדי הבתים, מיקומים מתאימים לפחים שבחלקם יבוצעו גם בשטחים הפרטיים כמתחייב ע"פ החוק".

תגובה 1

  1. כל הכבוד לעיריית נתניה על מהלכי המחזור ברחבי העיר, פחי המחזור חייבים להיות מרוכזים במרחבי מחזור בנייניים ולא בפינות הרחוב וזאת כדי לעודד את השימוש בפחים אלו.
    מהכרותי עם הנושא בשנים האחרונות:
    1. על עיריית נתניה להעמיד גורם אחד אשר ינהל עירונית את כל תחום המחזור בעיר כולל תשתיות, פינוי, הדרכה, מעקב ובקרה (היום מטופל במספר מחלקות בעירייה).
    2. טיפול בתשתיות הבניינים בעיר במימון עירוני להסדרת מיקומי הפחים.
    3. הדרכות, תחרויות, וימי שיא בנושא המחזור בגני הילדים ובבתי הספר בכל שנה.
    4. הפצת דו"ח מחזור חודשי בחלוקה לאזורי העיר לצורך מעקב והטמעה.
    5. פרסום ושיווק ממוקדים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן