שירות יעוץ לאזרח במועצת חוף השרון

0
90
שירות יעוץ לאזרח במועצת חוף השרון
ראש מועצת חוף השרון, אלי ברכה

המועצה האזורית חוף השרון, הסמוכה לנתניה, מקימה בימים אלה מרכז שירותי יעוץ לאזרח (שי"ל), שישרת את תושבי חוף השרון. המרכז יספק לתושבים שירותי יעוץ ומידע.

שירותים אלה יאפשרו לתושבים למצות את זכויותיהם מול הרשויות השונות במגוון תחומים בהם תכנון ובניה, זכויות הביטוח הלאומי, מיסים וארנונה, נושאים משפטיים, גישור בסכסוכי שכנים ובסכסוכים בין תושבים לוועד המקומי, ואף סיוע במילוי טפסים ובאיתור מידע במאגרי המידע הממשלתיים. השירותים יסופקו לתושבים ללא תשלום או בתשלום סמלי בלבד.

המרכז יופעל על ידי מתנדבים, בני היישובים בחוף השרון, אשר ינהלו אותו או יספקו שירותי יעוץ מקצועי. ועדת ההיגוי, המנתבת ומקבלת החלטות לגבי אופי השירות, נהלי הפעולה והתאמתו לצרכי התושבים כבר הוקמה, ובין המתנדבים החברים בה גם אנשי מקצוע בתחומים הרלוונטיים כמו מנהל לשעבר של אגף הרווחה באחת הרשויות המקומיות, מנהלת מחוז של אחת מקופות החולים, עו"ד מומחה בתחום ירושות וצוואות, עו"ד מומחה בנושאי תכנון ובניה, וכן מגשרים מקצועיים ומנוסים.

במועצה האזורית חוף השרון קוראים למתנדבים נוספים בעלי מומחיות בתחומים הרלוונטיים להצטרף למרכז. בסך הכל מתכוונים במועצה לגייס כ-30 מתנדבים, שיעברו הכשרה בראשית 2016, כדי שניתן יהיה לפתוח את המרכז לשירות התושבים במחצית הראשונה של השנה.

נודע, כי מרכז השירות לאזרח בחוף השרון יפעל במתכונת תכנית שי"ל של משרד הרווחה, אליה הצטרפו כבר חלק מהערים והמועצות האזוריות ברחבי הארץ.

יערה שטולברג, עובדת סוציאלית קהילתית במחלקת הרווחה של המועצה, מסרה, כי "ההחלטה על הקמת המרכז התקבלה בעקבות צורך, שהעלו נציגים מכל יישובי המועצה, שאף הסכימו לקחת חלק בהקמתו ובתפעולו. לדבריהם תושבים רבים נתקלים במהלך חייהם במצבים מאתגרים מאד מבחינה בירוקרטית מול גופים ממשלתיים, ולעיתים מוצאים את עצמם במבוי סתום וחוסר אונים מול המערכת. לכן יש צורך בגוף ציבורי, שיספק להם מידע על זכויותיהם בתחומים השונים. שירות הייעוץ לאזרח נועד לתת יד מכוונת, ליווי ותמיכה, כמו גם הצעת פתרונות קונקרטיים".

עוד מסרה שטולברג, כי "לשירות יש חשיבות נוספת ומיוחדת עבור הקיבוצים שבמועצה האזורית חוף השרון, שעברו תהליך הפרטה בעשור האחרון. חברי הקיבוצים נחשפים בהדרגה לרשויות הציבוריות, שאליהן חשופים יתר האזרחים במהלך חייהם הבוגרים. בין חברי הקיבוצים יש הרואים חשבון ארנונה בפעם הראשונה בחייהם. יש הבדל בין זכויות חברי קיבוצים בביטוח הלאומי לבין תושבים בישובים אחרים, ואפילו פקידי הביטוח הלאומי לא תמיד מודעים לכך. שירות היעוץ לאזרח, הניתן על ידי מומחה, יוכל להוציא אותם מן הסבך הזה".

אלי ברכה, ראש המועצה האזורית חוף השרון, הוסיף : "אני רואה בברכה את קידום התכנית של שירותי היעוץ לאזרח, המאפשר לתושבים למצות את זכויותיהם מול מוסדות הציבור והמחלקות במועצה. מרכז שי"ל מחזק לא רק את הקשר בין התושב לשירותים הניתנים במועצה, אלא אף מגביר את החוסן של קהילת חוף השרון כולה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן