שומרים על המצוק – אושרה הקמת 7 שוברי גלים

0
334
התמוטטות במצוק החופי. צילום נתי ריגלר

לאחר מאבק ממושך של למעלה מעשור, שהתנהל אל מול גופים ממשלתיים ומקצועיים רבים ואף לווה בפנייה לבג"צ – אישרה הוועדה לסביבה חופית – הקמתם של 7 שוברי גלים בנתניה, במטרה להביא להאטת הבלייה של המצוק לכל אורך חופי נתניה, כאשר בהמשך יבנו 5 שוברי גלים נוספים.

מעיריית נתניה נמסר, כי מדובר בהישג מרשים לעיר ובתקדים שעשוי להיות מיושם בכל חופי ישראל המתפרשים לאורך מצוקי החוף.

המאבק ארך שנים רבות ובמסגרתו ביקשה העירייה לקדם תוכניות לחיזוק מצוקי החוף של נתניה. כאמור הוועדה לשמירה על הסביבה החופית אישרה הקמתם של 7 שוברי גלים בין חוף סירונית לחוף ארגמן, בהשקעה של כ – 100 מיליון שקל.

מדובר בשלב הראשון של הפרוייקט כאשר בהמשך יוקמו 5 שוברי גלים נוספים, בהשקעה כוללת של 150 מיליון שקל.

עוד נמסר מעיריית נתניה, כי היוזמה הראשונית לטיפול במצוקי החוף הייתה של עיריית נתניה, אשר אף הובילה בג"צ בנושא, בעקבותיו נדרשה המדינה להקמתה של החברה הממשלתית להגנת מצוקי החוף.

במקביל – גיבשה העירייה במהלך השנים, תוכניות בנושא, בהובלתו של מהנדס העיר דאז, פול ויטל, תוכניות שהתבססו על מודל ימי מלומד והוכנו בשיתוף פעולה עם כל הגורמים הסביבתיים בארץ לרבות המשרד להגנת הסביבה.

מטרת התוכניות הייתה לטפל במצוקי החוף הנסוגים ובמפולות המתמשכות שפקדו את המצוק ולשמר את המבנה הטופוגרפי הייחודי של העיר.

בארבעים השנים האחרונות איבדה בימת המצוק לאורך חופי נתניה כ – 100 דונם, מה שהביא כאמור את עיריית נתניה לגבש תוכניות רחבות היקף במטרה להתמודד עם כוחות הים שמכים בבסיס המצוק, עם הנגר העילי שגורם לחתירה לרגלי המצוק וכן לגבש תוכנית להגנת המדרון, כאשר הקמת שוברי הגלים הינה הפתרון המושכל להתמודדות עם גלי הים התיכון המביאים לתהליכי בלייה של המצוק.

שוברי הגלים יוקמו על ידי החברה הממשלתית להגנת המצוק, שמאז הקמתה בהחלטת ממשלה "יושבת" בנתניה, כאשר מימון ההקמה ייעשה על ידי משרד האוצר לאחר שהמדינה לקחה לאחריותה את הטיפול בנושא, בגזרה הימית.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן