רונן גבאי נקרא לדגל

1
379
רונן גבאי - נתניה
רונן גבאי. צילום ניר אנשר

למאמן רונן גבאי הכרת הטוב אינה עוד סיסמא נבובה, אלא דרך חיים. מעט מאוד מאמני נוער מצטיינים זכו בישראל לאפשרות לאמן קבוצת בוגרים ועוד בליגת העל. רונן גבאי הוא בין היחידים שעברו את המסלול. כמאמן נוער מצטיין ומוערך קיבל גבאי, לפני קצת יותר משנתיים הצעה לאמן את מכבי יפו. משם התגלגלו העניינים מהר מאוד, וגבאי הגיע למכבי נתניה, על תקן עוזר מאמן, כדי לסייע לרוני לוי להשאיר את נתניה בליגת העל. כשהגיעה ההצעה לאמן את מכבי חיפה, לוי וגבאי החל לאמן את הירוקים.

פתיחה לא טובה העונה הביאה לסיום ההתקשרות מול השניים. בעוד לוי יצא לאמן בקפריסין, גבאי החליט לנוח עד לסוף העונה. אלא, ששיחת טלפון שהגיעה מבית"ר טוברוק, שינתה לו את התכניות. באהבה גדולה חזר גבאי לסייע בניהול מחלקת הנוער – לפחות עד לסוף העונה. החזרה לאימון בוגרים תידחה, בינתיים, לשנה.

החזרה לתפקיד מנהל מחלקת הנוער לא עוררה בעייתיות מסוימת מול מכבי חיפה?
"אני עדיין מקושר בחוזה למכבי חיפה עד לסיום העונה. טוברוק ביקשה מחיפה לאפשר לי להגיע ולעזור להם. אז למרות שאני עדיין מקבל שכר מחיפה, הסכמתי להגיע לחצי שנה הקרובה לעזור כמיטב יכולתי למועדון בו הייתי שנים רבות. הכל מאהבה. אני לא שוכח אף מועדון שעשה לי טוב. בסוף העונה, אלוהים גדול".

האם זה אומר שוויתרת בשלב זה על אימון בוגרים?
"ממש לא. קיבלתי הצעה מרוני לוי לבוא ולשמש כעוזר שלו גם בקבוצה בקפריסין, אבל בחרתי לא לנסוע כרגע. המעבר לחו"ל, כאשר יש לך ילדים קטנים בבית, זה לא דבר קל. מה עוד, שצריכה לבוא הצעה מאוד אטרקטיבית (כלכלית כדי לעשות מעבר כזה) – אז החלטתי בשלב הזה להישאר בארץ".

היו לך מספר הצעות מקבוצות שונות. בכל זאת, בחרת לקחת חופשה. למה?
"רציתי לקחת קצת חופש השנה. אני מאמין גדול בהתפתחות אישית ומקצועית. היה חשוב לי לנצל את הזמן וללמוד, ללכת להשתלמויות מקצועיות. ברגע שטוברוק פנתה, אז נרתמתי בשמחה. שוב, זה ללא שכר מצדם, כי יש לי את החוזה בחיפה".

קבוצות הנוער של טוברוק אינן במיטבן לאחרונה וזו בלשון המעטה, עד כמה המצב בעייתי ומהן המטרות שהצבת לעצמך?
"זה נכון שהגעתי ומצאתי מועדון אחר, עם בעיות כאלה ואחרות. המטרה שהצבתי לעצמי היא להחזיר, בחצי השנה הקרובה, את המועדון לפסים שהיה רגיל בשנים האחרונות. בקופה בה אימנתי שם, מבחינת התוצאות, זה נכון שהנוער ונערים א אינם במיטבם. אולם, להזכירך, המטרה המרכזית בבית"ר טוברוק היא הכנת שחקנים מגיל ילדות ועד בגרות ושילובם בקבוצות מובילות – כך שלתוצאת משחקים אין משמעות רבה. אני מתכוון לסייע לכל המאמנים במחלקה בשטח. אני לא אדם של משרד ויש לי סל כלים ענק שבכוונתי לחלוק עם כולם. אני חייב את זה לעצמי ולאריק איזיקוביץ. זו הכרת הטוב".

רוני לוי יחד איתך הצלתם את מכבי נתניה מירידה בטוחה. כעת, המאמן הנוכחי סלובו דרפיץ מופקד על החזרת נתניה לליגת העל. מה דעתך על הסיכויים?
"קודם כל, סלובו זה חבר. מבחינתי הוא אח. אני מוריד את הכובע בפניו – במצב שהוא לקח את מכבי נתניה בתחילת הדרך – לאחר שלטעמי, בעונה שעברה, הוא היה זכאי לתואר מאמן השנה בליגת העל. אני, כמו כל תושב נתניה, עוקב באדיקות אחרי מכבי נתניה. מה שסלובו עשה בקבוצה, זה פשוט נס מקצועי והצלחה אדירה. אני פשוט גאה ושמח לראות את החבר שלי ממריא עם מכבי נתניה ואני מקווה שכבר השנה נתניה תחזור לליגת העל".

במשך שנים טענו בנתניה און ליין, שכדי להצליח במכבי נתניה, רצוי שלמאמן ולשחקנים תהיה זיקה ישירה לעיר. האם אתה מסכים עם זה?
"מבחינה עובדתית נתניה און ליין צדק. יש הבדל, לטעמי, בדרך העבודה של מאמן מקצועי שמגיע לקבוצה לבין מאמן מקצועי שגדל בקבוצה. החל מרמת המחויבות, דרך ההתייחסות ועד לבניית הסגל והעצמת חשיבות הסמל שבשבילו נלחמים כולם. תפקידו של כל מאמן הוא לבנות תשתית יציבה לאורך זמן. מאמן שגדל במועדון, ממש כמו שחקן שגדל במועדון, יעשה הרבה יותר כדי לבנות תשתית יציבה וקבוצה בריאה. אני מצדיע גם לבעלי הקבוצה, אייל סגל, שהגיע עם אהבה טהורה לקבוצה ועם הידע העסקי –מקצועי לתרגם זאת הלכה בשטח".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן