קבלן ביצע עבודות באופן חלקי ויפצה את הדיירים

0
293
מייצג עו"ד און ינקו

קבלן אשר לא ביצע את עבודתו יפצה את דיירי הבניין. כך קבע בית משפט השלום בנתניה. דיירי הבניין במרכז נתניה פנו לפני מספר שנים לשני קבלנים על מנת שישפצו את הבניין בו הם מתגוררים. בין נציגי הבניין לקבלנים נחתם הסכם לביצוע עבודות שיפוץ וחידוש הבית המשותף, אולם הדיירים טענו, כי הקבלנים ביצע עבודות חלקיות ואף זאת ברשלנות. לאחר מכן עזב את האתר, למרות שהחזיק בהמחאות שניתנו לו על ידי הדיירים בסכום העולה על הסכום המגיע לו.

דיירי הבניין פנו לעו"ד און ינקו, אשר הגיש תביעה נגד הקבלן, על סך כ-200 אלף שקלים. בכתב התביעה טען עו"ד ינקו, כי הבניין שאמור היה להיות אחרי שיפוץ, עומד רעוע, באופן אשר דורש תיקונים דחופים, הקשורים בין היתר לבעיות רטיבות שונות, חוטי חשמל חשופים ורופפים, שעלולים לגרום להתחשמלות וכן נזקים שונים שנגרמו כתוצאה מהשיפוץ הרשלני.

במסגרת ההליך הסכימו הצדדים למינוי מומחה מטעם בית המשפט לבדיקת הטענות ההדדיות, אולם לאחר זמן מה הודיע המומחה לבית המשפט, כי לא קיבל מהקבלנים התחייבות לתשלום חלקם בשכר הטרחה שלו. בינתיים נגד אחד הקבלנים ניתן צו כינוס נכסים וההליכים נגדו עוכבו.

לקבלן השני ניתנה אורכה לתשלום חלקו בשכר המומחה ונקבע, כי אם לא יעמוד בכך יהיו רשאים דיירי הבניין לבקש מבית המשפט למחוק את כתב ההגנה שהגיש. מכיוון שהקבלן לא עמד בתשלום, הגיש עו"ד ינקו, בשם הדיירים, בקשה למחיקת כתב ההגנה של הקבלן.

שופטת בית משפט השלום בנתניה, גלית אוסי שרעבי, נענתה לבקשתו וקבעה, כי על הקבלן לשלם לדיירי הבניין 11,800 שקלים בגין נזקי הצבע שנגרמו לבניין, 94 אלף שקלים בגין הליקויים שנתגלו בעבודות שבוצעו. כמו כן הורתה לקבלן להשיב לידי הדיירים כל החמאה שהמצויה בידיו ושנמסרה לו בגין העבודות, עד לסך כולל של כ-74 אלף שקלים. השופטת הטילה על הקבלן הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.

עו"ד און ינקו מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "פסק הדין מאוד מוצדק. על מנת להימנע ממקרים דומים, לפני שמתקשרים עם קבלן יש לבחון היטב את הרקורד שלו, ללכת לפרויקטים אחרים שהוא ביצע על מנת לבחון את העבודה בשטח, לשוחח עם בעלי הדירות בפרויקט על מנת להתרשם מטיב העבודה ולא פחות חשוב מכך – מהשירות הניתן על ידי הקבלן".

עו"ד ינקו הוסיף: "על מנת להימנע מעוגמת נפש ומסכסוכים משפטיים, יש לערוך הסכם עבודה מסודר עם הקבלן המבצע, באמצעות עורך דין הבקיא בתחום זה. יש להגדיר במפורש בהסכם ובצורה נכונה את מועדי התשלום בהתאם לקצב התקדמות הבניה/שיפוץ, להגדיר במדויק את הפעולות הנדרשות מהקבלן, את סוג וטיב חומרי העבודה בהם ישתמש הקבלן, וכן חשוב להגדיר מה ייחשב לאיחור בביצוע העבודה ומתי תתקיים הפרה של ההסכם. בנוסף לכך, במקרים מסויימים, אף ניתן לדרוש ביטחונות לביצוע העבודה מהקבלן".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן