פרשת רצח הנער רענן לוי: פיצוי למשפחה בסך 2.3 מיליון שקלים

0
262
תמונת אילוסטרציה של אדם אזוק בידיו
אילוסטרציה. צילום פוטוליה

 בית המשפט המחוזי קבע ביום ראשון, כי פרנסואה ואבי אבוטבול, שניהם תושבי נתניה, ישלמו 2.3 מיליון שקלים, פיצוי למשפחתו של רענן לוי, שנרצח בסמוך למועדון בשפיים בשנת 2004.

אבוטבול שהורשע ברצח הנער רענן לוי ישלם 80% מהסכום ואילו אבי אבוטבול, אשר הורשע בקשירת קשר לביצוע הפשע, ישלם רק 20% מהסכום.

רענן לוי נרצח בתאריך ה-10.12.2004 בשעות הלילה, בסמוך למועדון בו בילה עם חבריו בשפיים. הבילוי הסתיים בקטטה אלימה שפרצה בין שתי קבוצות מבלים, האחת מראשון לציון והשנייה מנתניה. לוי נקלע למקום והיה עד לקטטה, אולם לא השתתף בה.

נגד פרנסואה ואבי אבוטול הוגשו כתבי אישום בפרשיית הרצח. בית המשפט הרשיע את פרנסואה אבוטבול ברצח רענן לוי וזיכה את אבי אבוטבול מחמת הספק מסעיף הרצח, אולם הרשיע אותו בקשירת קשר לביצוע פשע. פרנסואה אבוטבול נדון למאסר עולם ואילו אבי אבוטבול נדון לשש שנות מאסר.

משפחתו של רענן לוי הגישה תביעת פיצויים נגד השניים ונגד גורמים נוספים, בגין אחריות למותו של בנם.

שופטת בית המשפט המחוזי, דליה גנות, קבעה בפסק הדין שהתייחס לפרנסואה ואבי אבוטבול, כי "מהכרעת הדין בעניינם של הנתבעים עולה, כי במהלך הימלטותו של המנוח מרוצחיו, הוא נתלה על הג'יפ, שנהגו רדף אחריו, וכתוצאה מכך, הוא נגרר על ידי הג'יפ למשך מספר מטרים, עד לעצירתו. לאחר עצירת הג'יפ ירד הרוצח – פרנסואה אבוטבול – מהג'יפ וניגש לכיוונו של המנוח, אשר גונן על פניו באמצעות ידיו וצעק "זה לא אני", אולם לדאבון הלב, לא נכמרו רחמיו של הרוצח, אשר דקר אותו בחזהו – ליבו ובירכו באלימות אין קץ ובאכזריות רבה".

השופטת גנות התייחסה לאירוע והוסיפה: "נקל לשער את אימתו הנוראית של המנוח בדקות אלו, טרם מותו, כאשר הבין, כי נסיונו להימלט מרודפיו נכשל וכי דינו נחרץ. נוכח נחישותם, קור רוחם ואכזריותם של רודפיו לתופסו ולמצות עימו את הדין בהתאם לסולם הערכים המעוות, העברייני והחולני, על פיו הם חיים, ניתן רק לשער את החלחלה הנוראית והמצמררת שאחזה במנוח, עת הכיר במלוא משמעותה של הסיטואציה בה הוא נתון, והפנים את עובדת מותו הקרב. ודוק: מדובר בנער צעיר, בן 18 שנים, אשר כל עתידו היה לפניו, ואשר העולם העברייני, אליו שייכים הנתבעים, זר לו ורחוק ממנו. גדיעת פתיל חייו של המנוח בגיל כה צעיר ובאלימות כה רבה, תוך קיצור תוחלת חייו באופן משמעותי מאד, הינה טראגית, וצריכה להילקח בחשבון בעת פסיקת הפיצוי בגין בגין ראש נזק זה".