פרשת יבואני הקוקאין – חשודה מנתניה שוחררה למעצר בית

0
366
חלק מהסמים שנתפסו. צילום חטיבת דוברות המשטרה

תושבת נתניה בשנות ה-50 לחייה, אשר נעצרה בחשד למעורבות בפרשת יבוא הקוקאין לישראל, שוחררה למעצר בית בן חמישה ימים. מעצרו של חשוד נוסף, אף הוא תושב נתניה בן 39, הוארך עד ליום רביעי הקרוב. החשודים מכחישים את העבירות המיוחסות להם. מעצרם של שאר החשודים הוארך משלושה ימים עד עשרה ימים.

ביום שני השבוע נודע, כי סוכן סמוי חשף עשרות חשודים, אשר שימשו יבואני קוקאין לישראל. בין עשרות העצורים נעצרה תושבת נתניה, אמו של צעיר המוכר למשטרה, בחשד למעורבות בייבוא הסמים. בנוסף נעצר עורך דין החשוד בניסיון יבוא חמישה ק"ג קוקאין לישראל. כמו כן נעצר חשוד נוסף מנתניה (39), אף הוא בחשד למעורבות בפרשת יבוא הקוקאין.

עם המעצרים נמסר מהמשטרה, כי הסוכן הסמוי עבריין לשעבר, המהווה בר סמכא בעולם יבוא הסמים ומוכר היטב בקרב העוסקים בתחום, נשלח על ידי שוטרי מערך המודיעין של משטרת ישראל, למשימות רכישת קוקאין בכמויות גדולות ובהיקף של עשרות אלפי שקלים וכן משימות העברת כספים ליבואני סמים שיצאו לבצע רכישת קוקאין גדולה בפרו.

במהלך הפעלתו חשף הסוכן שורה של חשודים מהרובד המשפיע בתחום הסמים בארץ שתכננו, כל אחד בנפרד, לייבא לישראל קוקאין במשקל כולל 60 קילוגרם קוקאין שהיו אמורים להגיע ארצה כשהם מוסלקים בפחי צבע.

במהלך אחת העסקאות, יצאו שני שוטרים ממערך המודיעין של משטרת ישראל במסווה של סוחרי סמים לפגישה בבית מלון בבוגוטה שבקולומביה, שם ביצעו עסקה מפוקחת לרכישת 6.5 קילוגרם קוקאין, בתיווך של חשוד ישראלי היושב בדרום אמריקה.

בנוסף, במהלך ההפעלה נאספו ראיות, לכאורה, נגד יבואני סמים שתכננו להחדיר לישראל משלוחי קוקאין גדולים במכולות, דרך הדואר, דרך מדינות שכנות (מצרים, ירדן וקפריסין), דרך מדינות 'טרנזיט' (ספרד ,לטביה) ובשיטות הסלקה מגוונות. בין שיטות ההסלקה- מזוודות עם דפנות כפולות וחומרי הטעייה לכלבי הרחה, קוקאין יצוק בתבנית של קופסת תכשיטים, סם מעורבב בפחיות צבע ומזון לציפורים.

פרקליטה של החשודה מנתניה, עו"ד ג'קי סגרון, מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "מדובר במעצר שווא, מעצר מיותר וחבל מאד שבמשטרה עוצרים סתם, טרם ערכעו בדיקה מעמיקה".

במהלך הפעלתו של הסוכן הסמוי נחשף מחירון הקוקאין העדכני בשוק הישראלי:

קילוגרם קוקאין בקולומביה/פרו- 2500-3000 דולר
מחיר הסלקת קוקאין והכנתו למשלוח- 1000 דולר לקילוגרם
קילוגרם קוקאין בישראל-400-500 אלף שקלים
גרם קוקאין טהור (לפני ערבוב עם אבקות המגדילות נפח) 460-480 שקלים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן