פרשה 512: תשע שנות מאסר לריקו שירזי

0
356
ריקו שירזי. צילום ארכיון נתניה און ליין

בית המשפט המחוזי בתל אביב, במעמד שלושה שופטים, גזר על ריקו שירזי, תושב נתניה, תשע שנות מאסר בפועל בגין סיוע להריגה וקשירת קשר לביצוע פשע. שירזי נעצר במסגרת פרשה 512 והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של סיוע להריגת גיא יחזקאל ובקשירת קשר לניסיון החיסול של אסי אבוטבול בפראג.

בעקבות הסדר טיעון שנעשה בין הצדדים, הודה שירזי בעובדות בכתב האישום המתוקן, ממנו עולה, כי הרקע למעשים הוא מאבקי שליטה שהתחוללו בין משפחות פשע בישראל ומאבק על אזורי שליטה באזור השרון בפרט ובעסקי ההימורים בכלל.

באשר לסיוע להריגת גיא יחזקאל עתרה התביעה לעונש של 12.5 שנות מאסר. התובע טען בדבריו, כי הסיוע בא לידי ביטוי במתן אישור מפורש לפגיעה ביחזקאל וכי הדבר לא היה יוצא אל הפועל לולא נתן שירזי את ההוראה. בנוסף טען התובע, כי הסיוע בא לידי ביטוי במימון כספי שהובטח לפני הריגת יחזקאל ושניתן לאחר הריגתו. באשר לאישום הנוסף – קשירת קשר לניסיון החיסול של אסי אבוטבול בפראג טען התובע, כי באירוע זה נפצעו עוברי אורח כתוצאה מהשלכת רימון יד.

עוד טען התובע, כי מעשיו של שירזי מחייבים את בית המשפט להטיל עונשים כבדים על עבריינים בכירים, שדוגמת שירזי, ענישה כבדה ביחס לתוצאת המעשים שביצע, כמו גן משיקולי הרתעת עבריינים בכירים אחרים מביצועם של מעשים דומים.

פרקליטיו של שירזי טענו, לעניין גיא יחזקאל, כי יש לראות את דבריו של שירזי כתגובה מתגוננת ולא כיוזמה התקפית. כריאקציה ספונטנית ולא מחשבה מתוכננת – הכל על רקע סכנת החיים המיידית שהובאה לידיעתו, בתקופה בה היה נתון לאיומים ולניסיונות חוזרים ונשנים להורגו.

באשר לקשירת קשר לפגיעה באסי אבוטבול טענו הפרקליטים, כי אין כל פירוט בכתב האישום המתוקן על איזו פגיעה מדובר, מתי היא אמורה לצאת לפועל או באיזה אופן. לטענתם בשורה התחתונה הפגיעה למעשה לא יצאה אל הפועל ואבוטבול לא נפגע. בנוסף טענו, כי בכתב האישום אין אזכור לכך שלשירזי היה מושג איך תתבצע הפגיעה באסי אבוטבול וכי יש להניח שאילו ידע על הכוונה להשליך רימון לעבר מכוניתו של אבוטבול, תוך סיכון עוברים ושווים, בוודאי היה מתנגד לכך. פרקליטיו של שירזי טענו, עתרו לחמש שנות מאסר לכל היותר.

שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב, סגן אב בית הדין, גלעד נויטל, טלי חיימוביץ וגרשון גונטובניק, התייחסו בגזר הדין להודאתו של שירזי במיוחס לו בכתב האישום המתוקן וציינו, כי ״הנאשם לקח אחריות על מעשיו, והודה בעובדות כתב האישום המתוקן, וזאת לפני תחילת שמיעת הראיות בתיק, ובכך הוא חסך זמן וטרחה מרובים. לדברי ההגנה, היתה בתיק כמות חומר עצומה שנאספה במשך כ- 12 שנים ע״י חוקרי המשטרה, מספר עדי התביעה המופיעים בכתב האישום הגיע כמעט ל-70 ואילו מספר עדי ההגנה שהיו נקראים להעיד היה גם מגיע הוא לכמה עשרות. ודוק: נטילת האחריות של נאשם 1 על מעשיו והודייתו, היו בכתב אישום מתוקן, שתוקן משמעותית לעומת כתב האישום המקורי שייחס לנאשם 1 באישום ראשון עבירה של שידול לרצח, ובאישום שני עבירה של שידול לניסיון רצח. כאמור, נאשם 1 הודה בסיוע להריגה ובקשירת קשר״.

השופטים גזרו על הנאשם תשע שנות מאסר, אשר את חלקם ירצה שירזי בחופף לעונש מאסר בן שמונה שנים אותו מרצה שירזי בימים אלה בגין, קשירת קשר לעשות פשע ועבירות מס מרובות, בהן רישום כוזב, התחמקות מתשלום מס, הכנת פנקסי חשבונות כוזבים, מרמה ותחבולה כדי להתחמק ממס. בנוסף גזרו השופטים על הנאשם 26 חודשי מאסר על תנאי.

עו"ד ג'קי סגרון שעמד בראש צוות פרקליטיו של שירזי, מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "לפני זמן מה ניתן גזר הדין בעניינו של ריקו ואנחנו שוקלים את האפשרויות שיש בידנו. יחד עם זאת, חייב לומר, כי ברגע שהמדינה הסכימה לעונש מצטבר של שנה אחת בלבד (בחופף לעונש שהוא מרצה בתיק אחר) לעומת האפשרות האחרת של הרשעה בתיקים שהעונש עליהם הוא מאסר עולם. לא היה מנוס מלאמץ את הסדר הטיעון".

מייצג עו"ד ג'קי סגרון
מייצג עו"ד ג'קי סגרון

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן