פרשה 255: מעצרה של פיירברג-איכר קוצר ביום אחד

0
217
ראש העיר נתניה מרים פיירברג-איכר. צילום רן אליהו

בית המשפט המחוזי בלוד דחה את הערעור שהגישה ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, לשחררה. בעקבות התקדמות בחקירה הסכים בית המשפט לקצץ במעצרה ביום אחד – מעצרה הוארך עד ליום ראשון הקרוב.

בהחלטתו קבע השופט, ארז יקותיאל, כי "נטען כי על פי החשד, לקחה העוררת שוחד מקבלנים ויזמים בעיר נתניה בתמורה לקידום פרויקטים בעיר אשר מצויים בתחום אחריותה. בית המשפט קמא התרשם מקיומו של רף ראייתי נדרש, בדמות חשד סביר הקושר את העוררת לביצוע העבירות המיוחסות לה וכן מעילת מעצר, בדמות היסוד הסביר לחשש כי שחרור העוררת ישבש את מהלכי החקירה".

פרקליטה של פיירברג-איכר, עו"ד נתי שמעוני, טען בדיון על הערעור, כי בית משפט השלום שגה כשהאריך את מעצרה. לדבריו לא קמה עילת מעצר המצדיקה את המשך מעצרה של פיירברג-איכר וכי חומרת החשדות לבדה אינה יכולה להוות תחליף לקיומה של עילת מעצר.

עוד טען עו"ד שמעוני, כי כי המדובר, לכל היותר, בחשש בעלמא לשיבוש מהלכי חקירה, מבלי שהוצג כל חשד קונקרטי בהקשר זה. עו"ד שמעוני הזכיר את הכתבה שפורסמה לפני כחודש בעיתון הארץ וטען, כי פיירברג-איכר לא עשתה כלום לשיבוש ראיות. זאת ועוד הדגיש, כי פיירברג-איכר מרשתו ראויה לאמונו המלא של בית המשפט לבל תשבש את הליכי החקירה ככל שתשוחרר לחלופת מעצר.

השופט יקותיאל דחה את הערעור וקבע, כי "התרשמתי ממכלול נסיבות העניין והגעתי לכלל מסקנה כי דין הערר להידחות בעיקרו, למעט צמצום מתון של ימי המעצר שנקבעו בעניינה של העוררת. זאת, לא משום שגגה בהחלטת בית המשפט קמא, אלא לאור נתונים שהוצגו מלפניי היום, המורים כי החקירה בעניינה של העוררת התקדמה".

מוקדם יותר ביום חמישי בשעות הצהריים דחה בית המשפט את ערעורם של עורכי הדין צפריר פיירברג ואברהם גוגיק. בית המשפט קיצר את מעצרו של האדריכל גבי טטרו משמונה ימים לחמישה ימים, בכך הישווה את ימי מעצרו למעצרם של עורכי הדין פיירברג וגוגיק.

לאחר שהתייחס לכל אחד מהחשודים, קבע השופט יקותיאל, כי "שוכנעתי כי לעת זו, לא ניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך שפגיעתה בחרותם של החשודים פחותה, והעדפתי את אינטרס הציבור המבקש לחזות בניהול החקירה על מי מנוחות ללא חשש משיבושה, וזאת על פני האינטרס הפרטני של החשודים לחירות".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן