עיר ימים: תוקם כיכר מרכזית בה חורשת עצי תות

2
512
הכיכר המרכזית - שכונת עיר ימים. הדמיה באדיבות עיריית נתניה

עיריית נתניה, באמצעות החברה לפיתוח נתניה, פרסמה לאחרונה מכרז פומבי להקמת הכיכר המרכזית בעיר ימים.

הכיכר שתוקם בלב השכונה (שצ"פ עופרה חזה- שושנה דמארי – יוסי בנאי וישראל פוליאקוב) תהווה מקום מפגש של הציר ה"ירוק" והציר ה"כחול", בשטח כולל של כ- 20 דונם ותהווה אזור פנאי והנאה לכלל תושבי השכונה ובאיה.

במסגרת תכנית הפיתוח של הכיכר, אשר הוצגה לאחרונה לציבור, מיועד שטח של כ- 5 דונם לטובת נטיעת חורשת עצי תות (ממין "זכר").

מדובר בלב ליבו של הפרוייקט והמרכיב הנופי העיקרי בכיכר, כאשר אופן שתילתם של עצי התות נועד להדגיש את האופי המעגלי של הכיכר.

הכיכר תכלול כאמור את חורשת עצי התות אשר ישולבו בכיכר מרוצפת, פרגולות ייחודיות עם דיסקיות "מראה"- אשר יעניקו לכיכר מראה יוקרתי, אזורי ישיבה עם שולחנות וספסלי ישיבה אשר ימוקמו בצל עצי התות, ריהוט רחוב מתקדם ותאורה דקורטיבית.
בנוסף, תהווה חזית הכיכר חזית מסחרית – ציבורית פתוחה, כאשר במרכזה יוקם אלמנט פיסולי דקורטיבי משולב במתקן משחקים, אשר ייבחר על ידי העירייה בהמשך הפרוייקט.

עלות הפרויקט הינה כ- 25 מיליון ₪ והעבודות צפויות להמשך כשנה וחצי.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, מסרה בתגובה כי  "עיריית נתניה ממשיכה לפתח את המרחב הציבורי של השכונות החדשות, מתוך רצון לתת ערך מוסף למגורים בשכונות אלה ולעצב סביבה נופית מתקדמת."

ואילו עו"ד שירי חגואל סיידון, סגנית ומ"מ ראש העיר ויו"ר דירקטוריון ח.ל.ת, הוסיפה כי "הכיכר המרכזית, המתוכננת בקפידה וברמת גמר מעולה, תהווה מוקד בילוי ופנאי לתושבי שכונת עיר ימים ומבקריה, חורשת עצי התות תעניק לתושבים תחושה של שילוב הטבע בלב העיר והחזית המסחרית תהיה משופעת בעסקים חדשים".

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן