עיריית נתניה מציגה: החיים בטלנובלה

0
83
צילום fotolia

עיריית נתניה באמצעות ח.ל.ת מתכוונת להשתתף במימון סדרה טלוויזיונית במטרה לקדם ולשפר את תדמית העיר. התומכים: אם סדרה כזו תעשה לנתניה מה ש"פלורנטין" עשתה לדרום תל-אביב, העיר רק תרוויח. המתנגדים: במקום לבזבז כסף על קוסמטיקה שישקיעו בדברים מהותיים

סערה ציבורית ברשתות החברתיות בעקבות הודעה שפרסמה החברה לפיתוח תיירות (ח.ל.ת), בה היא קוראת לחברות הפקה להגיש הצעות לסדרה בת 80 פרקים, שתשודר בפריים-טיים ותעמיד את העיר נתניה במרכזה – "זאת במטרה לקדם את מיתוגה של העיר ואת ערכיה – ללא כל תכנים פוליטיים או תעמולתיים". על-פי ח.ל.ת, מימון הפקת הסדרה צפוי לנוע בין 14 ועד 16 מיליון שקלים, כאשר ח.ל.ת עצמה תסכים להשקיע בסדרה כ-35% (עד ארבעה מיליון שקלים) "ובלבד שתהא לה השפעה על ממש על תכניה".

 רעיון הפקת סדרה בפריים טיים שנתניה במרכזה אינו רעיון חדש. לפני כשנה התנהלו בעיריית נתניה שיחות בנושא, זאת לאחר שהוגשה הצעה בעלת אופי דומה מחברת הפקות. ואולם, גורמים בכירים בעירייה מסרו לנתניה און ליין, כי "הרעיון נפל עוד בשלב הדיבורים ולאחר שהתברר כי העלויות גבוהות מדי". לפני כחודש, כך מתברר, בישיבת דירקטוריון ח.ל.ת, עלה הרעיון מחדש עם שינוי קטן – ח.ל.ת תבצע מעין מכרז וחברת ההפקה שתגיש את הקונספט המתאים יותר, תזכה. באופן תמוה אושר הרעיון העקרוני על-ידי כל חברי הדירקטוריון, למעט הסתייגות אחת שהעלה חבר המועצה, בוריס צירולניק, שהוא גם חבר האופוזיציה היחיד. צירולניק התנה את הסכמתו בכך, שבסדרה לא יהיו תכנים תעמולתיים או פוליטיים.

יו"ר דירקטוריון חל"ת, חברת המועצה עו"ד שירי חגואל-סיידון, תומכת במהלך. לטענתה: "עלות של ארבעה מיליון שקלים עבור סדרה שתשודר בשעות הפריים-טיים באחד הערוצים המובילים או בלווין ובכבלים, כדאית בכל הפרמטרים".

למה, לטעמך, זה יוכל בכלל לסייע לשינוי תדמיתי?

"נתניה התפתחה בעשור האחרון בכל תחום אפשרי וזו עובדה. ועדיין, למרות הפיתוח, למרות ההתקדמות הרבה, אצל רבים מתושבי המדינה נעוצה סטיגמה שאינה נכונה והיא קיימת מזה שלושים שנה לפחות. אני מאמינה, שכמו שהסדרה "צעירי תל-אביב" בשנות השמונים סייעה לתל-אביב לקבע עצמה כעיר ללא הפסקה, וכמו שהסדרה 'פלורנטין' הפכה את דרום תל-אביב המוזנח לפנינה נדל"נית ועסקית – כך סדרה בעלת תוכן עלילתי, עם מיטב הכותבים והשחקנים, שתתמקד בערכים של נתניה ובמיתוג תדמיתה ונופיה, יתרמו מבחינה שיווקית וכלכלית לשורה ארוכה של פרמטרים".

 האם לא שווה להשקיע את הסכום בדברים נחוצים יותר, כמו לדוגמא בשיקום שכונות?

"אין קשר לטעמי. עיריית נתניה, בין השאר באמצעות ח.ל.ת, משקיעה בכל שנה עשרות ואף מאות מיליוני שקלים בפיתוח תשתיות, בשדרוג שכונות ותיקות ובבניית שכונות חדשות. התקציבים של ח.ל.ת מיועדים לבנייה ולפיתוח באמצעות תשתיות ועוד. מכאן, שהשקעה בסדרה עלילתית שמרכזה נתניה, עשויה לתרום בפרמטרים המשמעותיים לכולנו: גם בשיפור ובמיתוג כללי, גם בהצגת נתניה כעיר תיירות מפותחת, כעיר בעלת מרקם חברתי עשיר וכעיר שכיף לחיות בה, וגם בפרמטרים השיווקיים שיובילו, בהכרח, כפי שארע עם הסדרה 'פלורנטין', להתעוררות של אזור שלם. במקרה שלנו, עיר שלמה".

 בעוד בעירייה ובח.ל.ת מציגים תמונה ורודה, ברשתות החברתיות הזעם רק גובר. טלי מולנר, חברת ועד רמת פולג ופעילה חברתית מובילה, מתקשה להבין את התמונה הוורודה שמציגים בעירייה. "עיריית נתניה, כנראה, חיה בסרט. המצב בעיר לא מזהיר במיוחד בחינוך וברווחה", כתבה מולנר בפוסט זועם במיוחד שהופנה ישירות לראש העיר: "אז תעצרי שנייה לחשוב לפני שאת הולכת לשים, לא מיליון אחד ולא שניים אלא ארבעה מיליון שקלים בסדרת טלוויזיה שהתנאי שתצולם בנתניה ואז אולי, רק אולי, זה יביא לשיפור תדמית העיר. לי יש כמה רעיונות שיכולים לשפר את התדמית על בטוח ובהרבה פחות. אה, וגם על הדרך הילדים שלנו ירוויחו מזה.  בכסף אפשר להחליף בגני הילדים את החול המזוהם בדשא סינתטי, בכסף אפשר לשפץ בתי ספר מוזנחים ושירותים בבתי ספר שנראים כמו בשנות השבעים, בכסף אפשר לשפץ רחובות מוזנחים. הגיע הזמן שבעירייה ייצאו מהסרט שהם חיים בו ויתחילו להכיר יותר את המציאות בה אנו חיים". 

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לנתניה און ליין, כי "עיריית נתניה, כמו מגוון ערים בארץ ובעולם, פועלת למיתוג העיר באמצעות שלל פעילויות, יוזמות ופרויקטים המאפיינים את תנופת ההתחדשות העירונית. כחלק ממהלך רב שנים זה ושלל הפעילויות שנבחנות לשם שדרוג תדמיתה ומיתוגה של העיר, נבחנת גם אפשרות לשתף פעולה עם חברת הפקה בעלת ותק וניסיון מוכח, בהפקת סדרת טלוויזיה עלילתית איכותית שבמסגרתה תשמש העיר נתניה, אתר מרכזי בסדרה ותציג לקהל הרחב בארץ (ויתכן בהמשך גם בעולם) את חוזקותיה הרבות של העיר, נופיה המרהיבים והפסיפס האנושי הייחודי לה. את הפקת הסדרה ילווה צוות מקצועי מטעם ח.ל.ת והעירייה במטרה להקפיד כי ערכיה של העיר נתניה, כפי שיגובשו בצוות הנ"ל, יבואו לידי ביטוי לאורך כל הסדרה. המהלך הנ"ל הינו מהלך חשוב נוסף, במסגרת כלל פעולותיה של העירייה למיתוג העיר ולקידום ערכיה וההחלטה התקבלה פה אחד בדירקטוריון ח.ל.ת – בהתאם למטרותיה של ח.ל.ת כחברה עירונית של עירייה. אנו מקווים כי אכן תימצא חברת הפקה שתהיה מוכנה לשתף פעולה למען המטרה הזו, ובתמורה ח.ל.ת תהיה מוכנה להשקיע חלק ממימון הפקת הסדרה".

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן