עיריית נתניה התרשלה; תשלם פיצוי לנער שנפצע בבית ספר

0
90
מייצג עו"ד כרמי בוסתנאי

בית המשפט חייב את עיריית נתניה ומשרד החינוך לשלם פיצוי בסך של 220 אלף שקלים לנער, שנפגע באורח קשה באצבעו, ממתקן כושר

בבית הספר בו למד הנער הותקנו מתקני כושר שונים. המתקנים נאסרו לשימוש על תלמידים שגילם למטה מ-14. בשנת 2009, במהלך הפסקה, עמד הנער, שגילו היה נמוך מ-14, בסמוך לאחד המתקנים ואחז בידו במתקן בקרבת הצירים. תלמיד אחר התקרב והפעיל את ידיות המתקן. כתוצאה מכך נלכדה ידו של הנער ואחת מאצבעותיו נמחצה.

התלמיד פונה לבית חולים לניאדו בנתניה, שם אובחן, כי מדובר בפגיעת מעיכה קשה של האצבע וגן נגרם שבר פתוח של המרפק. בנוסף נקרע גיד בידו. כעבור מספר ימים הוחלט לנתח את הנער. במהלך הניתוח נכרתו חלקים נמקים בידו, בוצע שחזור של המנגנון המיישר של האצבע שנפגעה וכן קיבוע של השבר.

באמצעות פרקליטו, עו"ד כרמי בוסתנאי, הגיש הנער תביעה נגד עיריית נתניה ומשרד החינוך. בתביעה נטען, כי צירי מתקן הכושר היו גלויים וחשופים, ללא כיסוי או מגן. כמו כן טען עו"ד בוסתנאי בתביעה, כי מתחם מתקני הספורט בשטח בית הספר לא היה מגודר והגישה אליו הייתה חופשית. במקום לא היה פיקוח של אחראי ולא ניתנה הדרכה. כמו כן לא הונהגו על ידי בית הספר כללי הימנעות משימוש במתקן וכללי זהירות.

עוד טען עו"ד בוסתנאי, כי בשלט האזהרה, שהיה בקרבת מקום, לא הייתה כל אזהרה מפני המלכודת שבסמוך לצירי המתקן בזמן פעולתו.

נציגי עיריית נתניה טענו להגנתם, כי בוצעו בדיקות תקופתיות, וכי המתקן אינו מסכן את המשתמש בו או את העומד לידו. עוד טענו נציגי העירייה, כי הפעלת הידיות בידי אדם בעת ששניים אחרים משתמשים בו, מהווה – לכאורה – שימוש בלתי סביר אותו ואת תוצאותיו לא ניתן היה לצפות. עוד נטען, כי התאונה התרחשה כהרף עין ולא היה בידי המורים למנוע אותה.

נציגי משרד החינוך טענו, בין השאר, כי מורה תורנית לא הייתה יכולה לגלות שאין מגן ולא הייתה יכולה למנוע את התאונה. עוד טענו נציגי משרד החינוך, כי בניגוד למורי התיכון, היה בידי מורי החטיבה לזהות תלמידים שגילם נמוך מ-14 ולהרחיקם מהמתקן מבעוד מועד.

בית המשפט הטיל אחריות על עיריית נתניה ומשרד החינוך וקבע, כי היה עליהם לצפות גרימת נזק כתוצאה מהתרשלותם.

שופטת בית משפט השלום בתל אביב- יפו, יעל הניג, קבעה פיצוי בסך כ-178 אלף שקלים לנער, בתוספת כ-42 אלף שקלים שכר טרחת עו"ד. השופטת הניג הטילה על עיריית נתניה 80% מהאחריות ואת 20% הנוספים על משרד החינוך.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן