לניאדו: נבחנת אפקטיביות תרופה חדשה על סרטן לבלב גרורתי

0
382
ניל פרידמן לניאדו נתניה
ד"ר ניל פרידמן, המכון האונקולוגי, לניאדו - נתניה

המכון האונקולוגי בלניאדו, בראשותו של ד"ר ניל פרידמן, יצטרף לקבוצת מרכזים רפואיים בישראל ובעולם, שיחקרו את אפקטיביות תרופה חדשה הנקראת CPI-613, בשילוב עם תרופות כימותרפיות. השילוב ייבחן על חולים הסובלים ממחלת סרטן לבלב גרורתי.

סרטן לבלב גרורתי

מנתוני משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן עולה, כי מדי שנה מתגלים בישראל כ-900 חולים חדשים עם סרטן לבלב גרורתי והוא נחשב כאחד מסוגי הסרטן הקטלניים ביותר, הן אצל גברים והן אצל נשים, כ-75% מחולי סרטן הלבלב הינם מעל גיל 65.

המחקר הקליני, שביצועו התחיל לאחרונה במכון האונקולוגי בלניאדו, אושר לביצוע על-ידי הגורמים המוסמכים לכך ב-FDA וכן על-ידי הגורמים המוסמכים במשרד הבריאות. המחקר מופיע גם במאגר הניסויים הקליניים הבינלאומי.

במהלך השלב הראשון של המחקר, שהתקיים בצפון קרוליינה בארה"ב, קיבלו 20 מטופלים הסובלים ממחלת סרטן לבלב גרורתי את תרופת המחקר יחד עם כימותרפיה מקובלת, ונרשמו תוצאות חיוביות.

לאור זאת, אישר ה-FDA  להתקדם לשלב הבא במחקר (פאזה 3). במהלך השלב המתקדם במחקר יחולקו החולים באופן רנדומלי לשתי קבוצות: 50% מהחולים יקבלו את התרופה החדשה יחד עם תרופה כימותרפית הנקראת FOLFIRINOX , ו-50% מהחולים יקבלו אך ורק את התרופה הכימותרפית ללא התרופה החדשה.

השלב הבא במחקר יימשך על פני שלוש שנים ויסתיים בשנת 2022. ד"ר ניל פרידמן, מנהל המכון האונקולוגי בבית חולים לניאדו – נתניה, ציין כי "לאחר שקיבלנו את כל האישורים הנדרשים לביצוע המחקר במדינת ישראל על-ידי הגורמים המוסמכים, אנו יוצאים לדרך. סרטן הלבלב הגרורתי הינו מחלה קשה מאד וכל התקדמות באיתור מענה קליני, הינה חשובה ובעלת השפעה דרמטית".

נדב חן, מנכ"ל לניאדו – נתניה, הוסיף כי "המחקר הקליני הינו חלק אינטגרלי מהפעילות שלנו, אנו עוסקים בכך מדי יום, במחקרים קליניים מגוונים. ביצוע המחקר במכון האונקולגי בלניאדו הינו בעל ערך משמעותי עבור הצוות והמטופלים". 

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי נתניה און ליין

נתניה: סקס אלים עורר בהלה בקרב השכנים

לניאדו: נהלי בקרה עצמית שפותחו מעוררים עניין באירופה

 נתניה נלחמת בפלסטיקים בחופים

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן