סירב לבדיקת שכרות ונדון לפסילת רישיון

0
71

תושב נתניה (38) נדון השבוע לארבעה חודשי פסילת רישיון בפועל, בגין סירוב לבצע בדיקת שכרות. מכתב האישום עולה, כי בחודש מאי בשנה שעברה נהג הנאשם בהיותו שיכור. הנאשם נעצר על ידי שוטרים לבדיקה, אולם סירב לתת דגימת אוויר לבדיקת שכרות במכשיר הינשוף.

פרקליטו של הנאשם, עו"ד מירון רוזנטל, מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי כבר בתחילת דיוני ההוכחות העיד אחד השוטרים, כי הנאשם הסכים לבצע בדיקה והיה מעוניין לבצע בדיקת ינשוף.

בנוסף עולה, כי מיקום הניידות ומיקום ביצוע הבדיקות לא תאם את העובדות שצויינו בכתב האישום המקורי. עו"ד רוזנטל ביקש לקבל מידע על מיקום הניידות באותה משמרת ובית המשפט נענה לבקשה. לטענת עו"ד רוזנטל הדבר הוביל למחדל חקירתי שבו הובהר, כי יש בעייתיות עם הממצאים.

עוד טען עו"ד רוזנטל, כי אחד השוטרים תקף את הנאשם ופצע אותו, לכן סירב הנאשם לבצע בדיקת שכרות. בעקבות הממצאים הללו הגיעו הצדדים להסדר טיעון, שבעקבותיו הוקל סעיף האישום. כמו כן הסכימו הצדדים לפסילת רישיון קצרת מועד – ארבעה חודשים.

עו"ד רוזנטל טען לפני הקראת גזר הדין, כי "כבר במהלך הישיבה הראשונה עלו תמיהות לגבי הקשיים הראייתיים שקיימים בתיק. פגשתי את ראש התביעה לבחון שוב את הראיות. לאחר שהתייעצתי עם מרשי החלטנו לקחת את ההסדר שהוצע".

שופטת בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה, רות רז, קיבלה את הסדר הטיעון ודנה את הנאשם לארבעה חודשים פסילת רישיון בפועל, בניכוי חודש פסילה מינהלית שכבר ריצה הנאשם. בנוסף דנה השופטת רז את הנאשם לשלושה חודשי פסילת רישיון על תנאי וקנס בסך 750 שקלים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן