נתניה: שתי נשים נבחרו לכהן במועצה הדתית

0
443
חברות המועצה הדתית נתניה, תרצה גרינפלד ואורה רבין. צילום נתניה און ליין

מועצת העיר נתניה אישרה ביום רביעי האחרון את הרכב המועצה הדתית בנתניה. מועצת העיר אישרה מועמדותן של שתי נשים – תרצה גרינפלד, אשר שימשה בעבר בתפקיד ראש מנהל חינוך בעיריית נתניה. גרינפלד תכהן במועצה הדתית כנציגה של סיעת "נתניה אחת". המועמדת השניה היא אורה רבין, נציגת "ישראל בתינו". רבין, חילונית, עלתה לארץ בשנות ה-90 ועוסקת בפעילות ציבורית למען נתניה. רבין היא למעשה נציגת האופוזיציה, שכן חבר המועצה מטעם "ישראל בתינו", יושב באופוזיציה העירונית.

עוד אושרה מועמדותם של אשר אוחנה, כנציג הרב הראשי לנתניה, עובדיה כבודי ודוד שולמן, כנציגים של "נתניה אחת", גרשון סקוף – ש"ס, אבי בטיטו – "הבית היהודי" – המפד"ל ומאיר שכטר מסיעת "גל", סיעתו של הרב שר.

זו אינה הפעם הראשונה שאישה מכהנת במועצה הדתי. בשנות ה-90 המאוחרות הוצעה מועמדותה של ד"ר גילה ג'ויס ברנר, המשתייכת לזרם הרפורמי, על ידי סיעת "מרץ" בראשות חברי המועצה דאז, שוש ערער ואלכס פייט. בחירתה עוררה סערה בקנה מידה ארצי, בשל התנגדות גורמי דת רבים. מועמדותה לא התקבלה בתחילה וכתוצאה מכך הגישו חברי הסיעה, בשנת 97, עתירות לבג"צ. לאחר מלחמות לא פשוטות, נבחרה ד"ר ג'ויס ברנר לחברה במועצה הדתית. בבחירתה, כמו גם פעילויות אחרות שעשו, היו ערער ופייט פורצי דרך.

שוש ערער מסרה למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "אחד הדברים החשובים ביותר, בגלל אי הפרדת הדת והמדינה, גם חילוניים זקוקים לשירותי המועצה הדתית ואי אפשר שלא יהיו חילוניים במועצה. חשוב שיהיו נשים במועצה הדתית, כי גם נשים נזקקות לשירותה ולכן אי אפשר שרק גברים יקבלו החלטות. על כל העקרונות הללו הלכנו בעתירה שהגשנו. היו אפילו שני דיונים בבג"ץ. זו היתה פריצת דרך של משהו שאחר כך אי אפשר היה לעצור".

אורה רבין, חברת המועצה הדתית מסיעת "ישראל בתינו" לומדת בימים אלה את תפקידה החדש במועצה הדתית. בשיחה עם מערכת נתניה און ליין, סיפרה רבין, כי חשוב לה לקבל הסברים על מבנה המועצה הדתית ושירותי הדת הניתנים לציבור נתנייתי – כשרות, נישואים, גירושים, קבורה, פטירה ושירותי גיור. לדבריה תפקוד המועצות הדתיות צריך להיות שקוף והיא תתן דגש על ייצוג הנשים בנתניה.

חבר המועצה מטעם "ישראל בתינו", בוריס צירולניק, הוסיף: "אני תמיד בעד קידום נשים. האוכלוסיה החילונית צורכת שירותי דת כאלה ואחרים וצריכה לקבל את השירותים. אני מאמין באורה ובעשיה שלה. אני מאמין שהעשיה תהיה בשקיפות לציבור בכלל ולציבור החילוני בפרט".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן