נתניה: שומרים על חופים נקיים

0
331
חוף סירונית. צילום ארכיון באדיבות עמותת צלול

במסגרת תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה, היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית יזמה סיוע לרשויות החופיות בביצוע פעולות אכיפה בחופי הים בחודש אוגוסט 2017.

הסיוע יינתן באמצעות תגבור כוח הפיקוח, על ידי שוטרי משטרת ישראל, אשר ילוו את המפקחים מטעם הרשות החופית בפעולות הפיקוח והאכיפה, במטרה ליצור הרתעה מול עברייני פסולת בחופי הים ולצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית.

12 הרשויות המשתתפות בפעולות האכיפה הממוקדות: מטה אשר, עכו, קריית ים, חיפה, חוף הכרמל, חדרה, עמק חפר, נתניה, גן רווה, אשדוד, אשקלון ואילת אשר הגישו תכניות אכיפה מפורטות. סך אורך החופים הלא מוכרזים ברשויות אלו הוא 78.4 ק"מ.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי במסגרת פעילות האכיפה, שהחלה בימים האחרונים, הנופשים המלכלכים בחוף עלולים להיקנס ב-750 שקל על השלכת פסולת, וזאת בשל הרגישות הגבוהה של החופים.

פעילות האכיפה החלה במקביל לקמפיין ההסברה "ים נקי" הבינלאומי של המשרד להגנת הסביבה, אקואושן ורשות הטבע והגנים, להפחתת הפסולת בחופים בדגש על פלסטיק. הקמפיין ממשיך כל הקיץ, מאיר זרקור על מצב החופים, ומזכיר לכולנו לקחת איתנו חזרה את כל מה שהבאנו לים, ולא להשאיר פסולת בסביבתנו. את הקמפיין מוביל גבי עמרני, כמציל של הים מפני האנשים המבלים בו.

רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, מסר: "הציבור המבקר בחופים הוא המקור העיקרי לזיהום בפסולת ימית ולכן הוא גם הפתרון. פשוט משאירים את האזור נקי אחרי ביקור בחוף ובים ומונעים סיכונים מהאוכלוסייה ומהסביבה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן