נתניה: צעיר טבע בסירונית מצבו קשה

0
146

ביום ראשון בשעות הצהריים התקבלה הודעה במד"א בנתניה על מקרה טביעה של צעיר בחוף סירונית. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהיו בחוף בהדרכת החייאה לציבור הרחב, הוזעקו לטפל בצעיר.

לאחר פעולות החייאה מתקדמות הצליחו החובשים ופראמדיקים להחזיר לצעיר את הדופק ופינו אותו להמשך טיפול בבית חולים. למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נודע, כי הצעיר פונה לבית חולים לניאדו בנתניה במצב קשה כשהוא מונשם ומורדם.

כבכל שנה, הגיעו צוותי מד"א, ביום ראשון בשעות הצהרים, להדריך את הציבור הרחב בחוף סירונית בנתניה החייאה והצלת חיים במקרה של טביעה, אולם, כמו בתסריט שנלקח מסרט הפכה ההדרכה להצלת חיים אמיתית, כאשר מטרים ספורים ממקום ההדרכה נמשה מהמים צעיר מחוסר הכרה.

ההדרכה החלה בשעת הצהריים, מדריכי מד"א הדריכו את הקהל שהתאסף מסביב לעמדת ההדרכה, אולם מה שקרה לאחר מספר דקות, אף אחד לא צפה. מכשירי המירס של מדריכי מד"א החלו לצפצף וההודעה שהגיעה דיברה על אירוע טביעה מטרים ספורים מהם. מדריכי מד"א מיהרו למקום האירוע ומצאו שם את הצעיר שנמשה מהים על ידי קבוצת גולשים צעירים, כשהוא ללא דופק וללא נשימה. המתרחצים שהגיעו לקחת חלק בהדרכת ההחייאה מצאו את עצמם, לפתע, בזירה של הצלת חיים.

מדריך ופאראמדיק מד"א אדי ורשילובסקי: "הגענו לחוף סירונית בנתניה כדי להעביר לאזרחים ולתיירים הרבים בחוף הדרכה על הסכנות בים וכיצד לבצע החייאה במקרה של טביעה. תוך כדי ההתארגנות ופריסת הציוד קיבלנו קריאה על אירוע אמת, צעיר שטבע ונמשה לקו המים ע"י גולשים במרחק של כ 100 מטר מאיתנו, מיד הגענו למקום וביצענו בטובע שהיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבמהלכן חזר הדופק וכאשר מצבו התייצב במעט פינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח כשמצבו קשה והוא מורדם ומונשם".

מנכ"ל מד"א אלי בין התייחס לאירוע ומסר: "הציבור הרחב בחוף סירונית קיבל היום דוגמא חיה על מידת החשיבות הרבה לדעת לבצע פעולות החייאה בסיסיות עד הגעת צוותי מד"א למקום ועל משמעות הרגעים הראשונים שהם קריטיים ביותר בהצלת החיים. בשבועות האחרונים מוזנקים צוותי מד"א כמעט בכל יום לטפל במקרי טביעה בחופי הים ובבריכות השחייה. הדרכות אלו כמו זו שנערכה היום בחוף תורמת רבות לשיתוף הציבור הרחב בפעילות הצלת החיים של מד"א ואנו נמשיך לקדם מיזמים דומים במדינת ישראל".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן