נתניה: צמח בסכנת הכחדה נשתל בחורשת הסרג'נטים

1
308
מצילים מסכנת הכחדת בוצין ביירותי בחורשת הסרג'נטים. צילום באדיבות עיריית נתניה

כמאה מתלמידי בתי הספר במזרח נתניה ובהם תלמידי חטיבת הביניים מרים ילן שטקליס, בית הספר היסודי הרצוג וכן בית הספר רבין – נרתמו לפעילות ייחודית של שתילת "בוצין ביירותי" בחורשת הסרג'נטים- צמח ממין נדיר הנמצא בסכנת הכחדה.

התלמידים לוו בידי מוריהם – גלית בן-נתן, גלית נעים ואנה יוסיאן וכן על ידי האקולוגית העירונית אביב אבישר, מרינה אלישע מנהלת מח' חינוך סביבתי ומתנדבות נאמני השמורות: יעל קבילו, מוניקה קורן וורד פיכמן שוסטר.

נמסר, כי הבוצין הביירותי הינו מין נדיר הצומח בהיקף קטן בשני מוקדים בכל הארץ – בלימן שבסמוך לנהריה ובחורשת הסרג'נטים בנתניה. מאז השריפה הגדולה שפרצה בחורשה בשנת 2010, נחשב המין כנכחד מהחורשה, עד שנתגלה על ידי האקולוגית העירונית בחורף שעבר. אז נאספו על ידה ועל ידי המתנדבת, אורלי מזרחי, זרעים בכמות מזערית, אשר הורבו במשתלת הכפר הירוק והשבוע כאמור הושבו לחורשה בעזרת התלמידים.

בטרם היציאה לפעילות, שוחחה האקולוגית העירונית עם התלמידים על חשיבות השמירה על המגוון הביולוגי וההשפעה שיש להיכחדות מינים מן העולם והתלמידים יצאו לפעילות בגאווה רבה, בידיעה כי הינם לוקחים חלק בהצלת מין נדיר הנמצא בסכנת הכחדה.

מרינה אלישע, מנהלת מחלקת חינוך סביבתי בעירייה, ציינה, כי בתי הספר שהיו שותפים לפעילות ייחודית זו, מאמצים את החורשה מזה מספר שנים ומקיימים בה פעילות ניקיון, הדרכה ולמידה חוץ כיתתית.

עוד הדגישה, כי המפגש של התלמידים עם האקולוגית העירונית והמתנדבים שעושים עבודתם באהבה רבה, מעודדים בקרב הדור הצעיר את היוזמה ואת הרצון לקחת חלק משמעותי בעשייה העירונית. "אין ספק כי שיתוף הפעולה בין כל הגורמים העירוניים תורמת לסביבה" סיכמה.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן