נתניה: עליה של תשעה אחוזים במחירי הדירות

0
94
fotolia - צילום אילוסטרציה

אגף שומת המקרקעין במשרד המשפטים ערך סקר השתנות מחירי הדירות ברבעון השני של שנת 2015. במסגרת הסקר נבדקו 16 רשויות בהן העיר נתניה.

מתוך הסקר עולה, כי ברבעון השני של שנת 2015 נצפתה עליה בשיעור של 2.7 אחוזים במחיר הממוצע של הדירות, לצד עליה במספר העסקאות שבוצעו בדירות מגורים – זאת לעומת הרבעון שקדם לו. ביחס לרבעון המקביל אשתקד חלה עליה של 5 אחוזים.

השינוי בנתניה ברבעון השני של שנת 2015 – ביחס לרבעון המקביל אשתקד עומד על 9 אחוזים, לדירות בנות ארבעה חדרים חדשות וישנות. ביחס לרבעון הקודם של השנה חלה עליה של 5 אחוזים.

מהסקר עולה, כי "בתקופה הנסקרת ניכר המשך לעליית המחירים, אולם בשיעור חד יותר ביחס לזה של השנה החולפת שהתאפיינה בקצב מתון ויציב יחסית. מגמה זו מעידה, כי הציבור עדיין לא צופה ירידה במחירי הדירות בעתיד הקרוב".

עוד נמסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "הממשלה החלה בנקיטת מספר צעדים, כחלק ממאמציה להפחתת מחירי הדירות, ריסון הביקושים והגדלת ההיצע. בנושא ריסון הביקושים בוצעו פעולות כמו העלאת מס רכישה על דירות להשקעה (החל מסוף חודש יוני 2015), אשר הביא לעליה חדה במספר הדירות החדשות שנרכשו בחודש לזה – לעומת החודש שקדם לו ולעומת החודש המקביל אשתקד".

בנוסף נודע, כי הממשלה מתכננת פעולות להגדלת היצע הדירות בכלל ודירות מוזלות בפרטי "פעולות אלה יניבו דירות זמינות בטווח זמן של שנתיים לפחות ולכן פתרון קרוב אינו נראה באופק, ונראה שלא השפיע על ערכי שווי הדירות ברבעון הנסקר".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן