נתניה: "סטודנטים בונים קהילה" מגיעים לאזורים

0
133
פרויקט סטודנטים בונים קהילה מגיע לאזורים
פתיחת השנת במתנ"ס נורדאו. צילום באדיבות מתנ"ס נורדאו

פרויקט "סטודנטים בונים קהילה" שהחל את דרכו לפני תשע שנים בשכונת חפציבה והתרחב בהמשך לשכונות קריית נורדאו וסלע, יגיע השנה גם לשכונת "אזורים" בשיתוף עם ביה"ס שז"ר בשכונה ויופעל ע"י מתנ"ס אזורים.

הפרויקט שיזם חבר המועצה עופר אורנשטיין בשיתוף עם ארגון "עזרה" על רקע סדרת כתבות שערך עיתון "נתניה און ליין", משכן סטודנטים מצטיינים בדירות שכורות בשכונה, כאשר כל סטודנט חונך באופן צמוד 4 תלמידים תושבי השכונה, מסייע להם בלימודים ומהווה עבורם אח בוגר.

בנוסף הסטודנטים המחוייבים לגור בשכונה, גם מבצעים פעילות קהילתית משותפת עם הילדים וההורים לטובת השכונה.

הפרויקט זכה לתשבוחות מטעם מנהלי ומורי בתי הספר המשתתפים בו. עד כה השתתפו בפרויקט מעל 500 תלמידים, שציוניהם זינקו בלימודים באופן ניכר וחל שיפור דרמטי בהתנהגותם בבתי הספר.

עוד נמסר, כי בד בבד עם השיפור הלימודי, חל שינוי חברתי מהפכני בתמהיל הסטודנטים כאשר בתחילת הפרויקט לא היה אף סטודנט בין העדה האתיופית בפרויקט הרי שהשנה מעל 80% מהסטודנטים בפרויקט הם בני העדה האתיופית.

חבר המועצה, עופר אורנשטיין, המכהן גם כיו"ר ועדת ההיגוי, מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "יסוד ההצלחה של הפרויקט הוא שיתוף פעולה. החל מראש העירייה, מרים פיירברג איכר, שתומכת בו לאורך השנים, הנהלת ומתנדבי ארגון "עזרה" ובמיוחד נינה וסינתיה שמשקיעות שעות בהתנדבות למען הפרויקט, מינהל החינוך, מנהלי בתי הספר ומנהלי המתנ"סים בשכונה. כל זה יוצר מרקם של סטודנטים מצטיינים שבאים עם רוח של שליחות ומשנים את חייהם של ילדים. אנחנו בוחרים את התלמידים עם הציונים הנמוכים ביותר ומוכיחים בשטח ולא בסיסמאות שכל אחד יכול. זאת מהפיכה חברתית שקטה שאני גאה להיות מיוזמיה ושותף לה. לפני עשור חלמתי על פרויקט כזה בחמש שכונות ואנחנו מתקרבים ליישום החזון".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן