נתניה: סוף לפקקי התנועה בצומת פולג?

0
457
צומת פולג, צילום באדיבות עיריית נתניה

עיריית נתניה הודיעה השבוע, כי בימים הקרובים יוצאת יחל ביצוע עבודות שדרוג והרחבה של אחד מן הצמתים החשובים בעיר – צומת פולג, המנקז אליו נפחי תחבורה גדולים במיוחד. על פי ההערכות ביום נתון מגיע מספר הרכבים העוברים בצומת לכ-75 אלף. בעירייה מעריכים, כי מדובר בנתון גבוה במיוחד, בקנה מידה עירוני ואף בקנה מידה ארצי.

עבודות השדרוג וההרחבה יבוצעו בצומת פולג (מפגש הדרכים בן גוריון, פנחס לבון ושז"ר) בהשקעה של כמיליון ושלוש מאות אלף שקלים. עבודות אלה נועדו לשפר את התנועה בצומת תוך הכנסת שינויים גיאומטריים בצומת, הוספת נתיבים והכנסת שינויים בתוכניות הזמנים של מערך הרמזורים וכן שדרוג תשתית הרמזורים. בעירייה מצפים, כי העבודות יסתיימו בתוך שלושה חודשים.

העבודות שיתבצעו על ידי עיריית נתניה יצטרפו לעבודות שהושלמו על ידי חברת נתיבי ישראל – החברה הלאומית לתשתיות תחבורה, במסגרתן לראשונה בישראל הפכו שולי הכביש הימניים של כביש החוף (כביש 2) בקטע שבין מחלף פולג לצומת כפר שמריהו כנתיב תחבורה לאוטובוסים בלבד.

ההחלטה נועדה לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית ובתוך כך, לאפשר זרימה חלקה יותר של כלי הרכב הפרטיים מצומת זו ואילך, לאורך כביש 2.

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, מסרה, כי "עיריית נתניה מקפידה לפתח את התשתיות התחבורתיות ברחבי העיר, במטרה להקל על תנועת הנהגים והולכי הרגל בנתניה, תוך שיתוף פעולה הדוק עם משרד התחבורה ועם החברה הלאומית לתשתיות תחבורה. כך למשל, בעקבות פנייתי בנושא, יצאו העירייה וחברת נתיבי ישראל לביצוע עבודות הפיתוח של חיבור רח' איינשטיין לכביש החוף, עבודות שנועדו לאפשר כניסה ויציאה מנתניה מכיוון צפון".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן