נתניה: נחתם הסכם הגג – יוקמו 12,000 יח"ד

0
97
מעמד החתימה על הסכם הגג. צילום רן אליהו

משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל חתמו ביום חמישי האחרון, על הסכם גג עם עיריית נתניה. במסגרת ההסכם ישווקו 12,000 יחידות דיור. המדינה תשקיע כ- 800 מיליון שקלים לטובת פיתוח וביצוע תשתיות על בנתניה. בנוסף תעביר המדינה מימון מלא לטובת תשתיות צמודות קרקע, לרבות מוסדות חינוך, מוסדות תרבות, מעונות יום, בתי כנסת ומקוואות.

הסכם הגג, שנחתם במעמד ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר מתייחס לכ – 12000 יחידות דיור המתפרשות על כמה תוכניות בנייה ובהן – תוכנית "חזית הים הדרומית" – נת/620, לשעבר המזבלה, אגם 3, נת/542, עין התכלת, מתחם "הבננה", דרום קרית השרון, "רצועת האמצע", מתחם חבצלת, מרכז הקונגרסים, איצטדיון וכן תוכנית נת 545 א'.

ההסכם יאפשר לעירייה לקדם ולקצר באופן דרמטי את פיתוח השכונות החדשות והקמתן ולהבטיח מראש לוח זמנים מדויק לשיווק ולקידום כל שלב בפרויקט, כאשר המדינה מצידה הבטיחה לעירייה את המשאבים הכספיים והגיבוי הממשלתי לפיתוח השכונות ופיתוח פארקי התעשייה ולאפשר להן ליהנות מתשתיות מפותחות, מוסדות חינוך וקהילה, פארקים וכמובן נגישות תחבורתית.

כפי שפורסם בנתניה און ליין – נתניה און ליין, מדובר בהסכם הגג החמישי בהיקפו ברמה הארצית והעשירי שנחתם על-ידי האוצר. בשנה שעברה נחתם באשקלון הסכם הגג הגדול ביותר שנחתם עד כה בישראל להקמת 30 אלף יחידות דיור.

ראש העירייה , מרים פיירברג-איכר, מסרה: "מדובר ביום חג לנתניה, שכן ההסכם יאפשר לנו להמשיך בתנופת הפיתוח והאיכלוס המבורכות של נתניה ויביא אותנו ליעדים שהצבנו לעצמנו לשנים הבאות. כידוע, עשתה העירייה במהלך השנים, מאמצים ניכרים כדי להקדים תשתיות לאיכלוס בשכונות החדשות של נתניה כמו קריית השרון, האגמים ועיר ימים ובכך לאפשר את הצלחתן, וזאת תוך הסתמכות על אגרות פיתוח, גיוס משאבים וכמובן על מקורות מימון עצמיים. כיום, נפתחה דרך חדשה שתאפשר לנו לקדם פיתוחן של שכונות אטרקטיביות נוספות, שיעניקו את מיטב התשתיות, השירותים והנגישות".

פיירברג הודתה לעושים במלאכה, פנתה לשר האוצר ואמרה: "אני גאה בך על הדרך שבה אתה מתפקד, עושה מכל הלב ושלא על מנת לקבל פרס. עשרות שנים העיר לא העניקה עיטור של אזרח כבוד ואתה השר הראשון שאנחנו מתכוונים להעניק לו את העיטור".

שר האוצר ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל, משה כחלון, ציין, כי "שילוב הסכמי הגג עם תוכנית מחיר למשתכן הם המענה הנכון להתמודדות עם משבר הדיור שנובע ממחסור בשיווקים לדיור שנוצר במשך שנים רבות. הסכמי הגג מבטיחים שיווק ופיתוח בלוח זמנים מקוצר ושילובם עם תוכנית מחיר למשתכן המבטיחה הפחתת מחיר הקרקע תביא בהכרח לבלימת וירידת מחירי הדיור".

מ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון, הוסיף: "עד היום נחתמו שורה של הסכמי גג, המבטיחים שיווק של עשרות אלפי יחידות דיור, בלוח זמנים קצר ותוך שיתוף פעולה מלא של הרשויות המקומיות. שיתוף הפעולה עם השלטון המקומי הוא קריטי להפיכת שיווקים לשיווקים אפקטיביים המשפיעים על השוק".

אביגדור יצחקי, ראש מטה הדיור הממשלתי, מסר: "העיר נתניה היא היהלום של מדינת ישראל, אבל היא תהיה נוצצת עוד יותר לאחר שיופעלו הסכמי הגג. בדרך שבה הולך השר, אנחנו בדרך לפתרון משבר הדיור".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן