נתניה: נחשפה רשת בינלאומית להלבנת כספים

2
113
שטרות כסף. (mourgfile)

יחידת להב 433 (היחידה לחקירות הונאה) עצרה ביום שלישי לפנות בוקר 14 חשודים ועיכבה שבעה חשודים נוספים לחקירה בחשד לניהול רשת הלבנת הון, שפעלה ברחבי העולם. על-פי החשד מקור הכספים הוא בסחר בסמים ובעבירות פליליות נוספות בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

 במקביל, ובתיאום עם רשויות האכיפה בארה”ב ואירופה, נעצרו חשודים בחו”ל, בהם שמונה חשודים בבלגיה, בצרפת ובארצות הברית. כמו כן פשטה המשטרה על משרדי החלפת כספים (צ'יינג), בין השאר בנתניה, שעל פי החשד שימשו להלבנת הכספים. המעצרים בוצעו בנתניה, בית שמש, מודיעין עלית וירושלים.

הפרשה התגלתה לפני כשנה – לאחר שהתקבל במשרדי יחידת לה”ב 433 מידע על רשת להלבנת הון בינלאומית. במידע נמסר, כי ברשת מעורבים ישראלים ואזרחים זרים. כמו כן נמסר, כי הרשת פעלה להלבנת כספים שהושגו בעבירות פליליות, לרוב סחר בסמים. בעקבות המידע נפתחה חקירה סמויה, אשר שותפו בה גורמי אכיפה במדינות נוספות באירופה ובארצות הברית.

 חוקרי לה”ב 433 ביצעו פעילויות מודיעיניות וחקירתיות בישראל, בבלגיה, בהולנד, בארה”ב ובצרפת. במהלך החקירה שותפו אף גורמי אכיפה ברשות המיסים, המכס והרשות לאיסור הלבנת הון. במשך כשנה נאספו חומרים נגד החשודים. ביום שלישי השבוע, לפנות בוקר, הפכה החקירה הסמויה לגלויה, עם מעצרם.

 במהלך המעצרים בוצעו חיפושים בבתי החשודים ונתפסו מחשבים, כספים ומסמכים רבים. חוקרי היחידה פשטו במקביל על מספר חנויות להחלפת כספים ושאר על פי החשד שימשו להלבנת ההון. מהמשטרה נמסר, כי הכספים אשר הולבנו, הגיעו מביצוע עבירות פליליות, שבוצעו בעיקר בחו”ל. רוב העבירות היו עבירות של סחר בסמים.

 בתקופה בה התנהלה החקירה הסמויה ובמעקבים שניהלו חוקרי להב 443 גילו, כי הולבנו כספים בשווי של למעלה מ-100 מיליון שקלים. כמו כן נודע, כי מדובר ברשת מאורגנת ומסודרת שפעלה במדינות רבות ובסכומים מאד גדולים. צפויים מעצרים נוספים.

ביום שלישי בשעות הערב הובאו החשודים לבית משפט השלום בראשון לציון, שם הוארך מעצרם. בדיון על הארכת מעצרם טענו במשטרה, כי מדובר בעבירות כלכליות חמורות ועבירות מיסוי קשות. כמו כן קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות מע”מ, רישום כוז, עבירות על איסור הלבנת הון ועבירות נוספות.

כל החשודים, בהם החשודים מנתניה, הכחישו כל קשר לפרשה וטענו, כי הם אנשי עסקים לגיטימיים וכי הם פועלים על פי החוק.

פרקליטם של שניים מהחשודים הנתנייתים, עו"ד ג'קי סגרון, מסר לנתניה און ליין, כי הגיע להסכמה, שקיבלה תוקף בבית המשפט, כי מעצרם של השניים יוארך עד ליום חמישי וכי במידה ולא תהיה התפתחות, ישוחררו, גם אם זה יהיה לפני יום חמישי. מעצרם של האחרים הוארך בשישה ובשבעה ימים.

עו"ד סגרון מסר לנתניה און ליין-ksn, כי “משטרת ישראל יושבת, לדבריה, על החשודים מזה למעלה משנה. אם אלה הראיות שבסופו של דבר הם הצליחו להשיג, אז המצב הראייתי הוא עגום. אין ספק, שלא תחול שום התפתחות ומרשיי ישוחררו ובית המשפט אמר בעניין את דברו”.

 

 

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן