נתניה – נבחרו נציגי ונציגות ישראל לקראת אליפות העולם במחול

0
288
קדם אליפות העולם במחול - נתניה
קדם אליפות העולם במחול. צילום נורית מוזס

קשה היה להסתיר את התרגשותה של הרקדנית אנה ארונוב, בשעה שהנחתה את המבחן הבינלאומי לבחירת נציגי ונציגות מדינת ישראל לקראת אליפות העולם במחול (Dwc) שהתקיים בהיכל התרבות נתניה. זו הייתה הפעם הראשונה בה התקיימו המבחנים בישראל. צוות השיפוט הבינלאומי שהגיע מבעוד מועד התמקם, מצלמות הטלוויזיה אשר שידרו את האירוע הראשון מסוגו בארץ הופעלו והאות ניתן: למעלה מאלף רקדנים ורקדניות, מכל רחבי הארץ, עלו בזה אחר זו על הבמה והציגו את יכולותיהם המקצועיות.

ההחלטה על קיום תחרויות הקדם בישראל התקבלה לאחר עבודה קשה ומאומצת של לימור רוז, מנהלת בית הספר לאומנויות הבמה – נתניה, בשיתוף פעולה הדוק עם אנשי היכל התרבות. על השופטים הבינלאומיים הוטלה משימה מורכבת: גם לבחור שלושה סולנים מכל קטגוריית גיל וגם לבחור שלוש קבוצות מכל קטגוריית גיל בשלושה תחומים: בלט קלאסי, מודרני והיפ-הופ. לא רק זכייה בשלושת המקומות הראשונים עמדה על הפרק, אלא גם השגת מינימום של 70 נקודות כדי שהרקדנים הזוכים יוכלו לייצג את ישראל באליפות העולם שתתקיים השנה בגרמניה.

בשיחה עם נתניה און ליין הרחיב ג'ון גרינשו, יו"ר התחרות, קצת אחרי שהודה לשופטים הבינלאומיים שהגיעו מאנגליה, מגרמניה ומרומניה. "התרשמנו מאד מרמת הביצוע של הרקדנים מישראל ואנו צופים לחלקם זכייה בתחרות העולמית. התחרות העולמית מתארחת בכל שנה במדינה אחרת. השנה בגרמניה ובשנה שאחריה בברצלונה. אנו נשמח מאד להתארח בעיר נתניה עד שנת 2022".

"אירוע מסוג זה, המתקיים לראשונה בישראל, הוא נדבך חשוב מאוד בקידום עולם הריקוד הישראלי בכלל. אנו שמחים, שהפריחה התרבותית, שבהחלט משפיעה על מפת המחול הישראלית, התחילה אצלנו, בעיר נתניה", ציין בני אפרים, מנכ"ל היכל התרבות.

הפריחה התרבותית התבטאה, גם, בהצלחתם של הנבחנים והנבחנות מהעיר נתניה. ברשימת הזוכים אשר התחרו בשם בית הספר לאומנויות הבמה של לימור רוז, בתחרות שכאמור תתקיים השנה בגרמניה – אליפות העולם במחול 2017 – בלטו הרקדנים נועם אליאלי, יובל בוצ'ן, ליאור פסטרנק, יובל גבאי, שיר ברנס, יובל טיקוצקי, קבוצת הבלט הקלאסי וקבוצת ההיפ-הופ.

כתבות נוספות העשויות לעניין את הקוראים:

ריקי מרטין – ריאיון בלעדי

מאי אמאנו – על בלט והעיר הגדולה – ריאיון

ליאור תבורי נולד לרקוד – ריאיון

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן