נתניה: מתחם גני הילדים ימוגן מקרינה סלולארית

0
75

חשיפת נתניה און ליין בשבוע שעבר והלחץ התקשורתי בעקבותיו עבד: בתום פגישה שהתקיימה ביום רביעי בין נציגי הוריהם של 250 ילדים שנרשמו למתחם של שבעה גנים ברחוב נריה וברחוב השיזף בשכונת קריית השרון לבין בכירי עיריית נתניה והנהלת העיר – הוחלט כי גני הילדים ימוגנו נגד קרינה סלולרית – על פי מתווה שנקבע בישיבה.

בפגישה ייצגו את עיריית נתניה מנכ"ל העירייה, אבי בן חמו וכן ממלא מקום ראש העירייה, אלי דלל, יו"ר דירקטוריון ח.ל.ת, חברת המועצה עו"ד שירי חגואל-סיידון, מחזיקת תיק החינוך ד"ר אביטללאופר ומחזיק תיק איכות הסביבה ומיוזמי הפגישה (יחד עם דלל) חבר המועצה עו"ד אדיר בנימיני.

בפגישה דרשו נציגי ההורים ונציגי ועד קריית השרון להתקין מיגון מפני קרינת האנטנות הסלולריות הנמצאות במרחק של כ-50 מטרים ממתחם גני הילדים.

מוועד קריית השרון נמסר, כי בתום המפגש סוכם שבשלב הראשון תיבחר חברה מקצועית על-ידי נציגי ההורים, שתבצע בדיקת קרינה למשך 24 שעות רצופות (ולא בדיקה מדגמית כפי שמקובל). בהתאם לתוצאות הבדיקה ובהתאם להמלצות מומחיה, תתקין עיריית נתניה מיגון בהתאם. לאחר מכן תבוצע בדיקה נוספת למשך 48 שעות רצופות לאישוש והצלחת התקנת מערכות המיגון. לנתניה און ליין – נתניה און ליין מסר מ"מ ראש העירייה דלל, כי טענת ההורים שיש לבצע בדיקה לאורך זמן התקבלה. עוד נודע לנתניה און ליין – נתניה און ליין, כי חברת המועצה עו"ד חגואל-סיידון תפעל מול נציגי החברות הסלולריות (האנטנות הוקמו באישור ובהיתר מלא לפני שנים) בניסיון לשכנעם להזיז האנטנות לנקודות חדשות. כמו כן, תיבחן מחדש מפת האנטנות הסלולריות – בכל הקשור לתקופות בהן ניתנו רישיונות והיתרי ההפעלה.

"אנחנו נעביר עוד היום לעירייה הצעת מחיר של בודק מטעמנו, נפגש בהקדם ונעשה הכל שהמיגון יסודר לפני תחילת שנת הלימודים", מסרו לנתניה און ליין נציגי מטה המאבק מטעם ההורים

בשבוע שעבר חשפה מערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין את סמיכותם של שלוש אנטנות הסלולריות למתחם של שבעה גנים, שבנייתם מסתיימת בימים אלה, בשכונת קריית השרון. נציגי ההורים הביעו את חששם מקרינה של האנטנות הסלולריות והשפעתם על הילדים הרכים שיבלו מדי יום שעות רבות בגנים ובחצרות הגנים. ההורים איימו, כי אם עיריית נתניה לא תמגן את הגנים מפני הקרינה יושבתו הלימודים בתחילת השנה – עד לטיפול בבעיה.

בעצומה מטעם ההורים נמסר: "קיימת קרינת RF במתחם הגנים וכי בבדיקה מדגמית רגעית שהעירייה ביצעה, נמצאה קרינת סלולר במתחמי הגנים". בנוסף נמסר, כי "המשמעות היא שילדנו יחשפו במשך תשע שעות ביום לקרינה. אין לנו כהורים ואפילו לא לעיריית דרך לשלוט במה שיקרה בעתיד עם מקורות השידור – יתכן שחברות הסלולר תחלטנה להחליף טכנולוגיה (כמו למשל מעבר לדור 4), להוסיף מקורות שידור על התורן הקיים, להגביר עוצמות שידור, לשנות זווית או הטיה של האנטנה".

דוגמאות אלה, מסרו הורים מודאגים, יגרמו באופן ישיר לעלייה בעוצמות הקרינה. בעקבות חששם הזמינו ההורים בדיקה פרטית . בעקבות הבדיקה המליץ המהנדס, חוקר השפעות הקרינה, כי הרמה המקסימלית לחשיפת ילדים תעמוד על 0.2 מיקרו וואט, זאת לאחר מקרה בבית ספר בראשון לציון, שם פתחו ילדים תסמינים של רגישות לקרינה ברמות מתחת ל-1 מיקרו וואט לסמ"ר.

הורי ילדי הגנים דרשו כי עוצמת הקרינה תהיה נמוכה מ-0.2 מיקרו וואט לסמ"ר. בנוסף ביקשו ההורים מהעירייה שתכנון לוחות החשמל בגנים יעשה תוך הפקת לקחים מהמקרים שהתגלו בנתניה ולדאוג שלא תהיה קרינה מלוחות החשמל.

חבר מועצת העיר, עו"ד אדיר בנימיני הממונה על איכות הסביבה, מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "הפתרון שגובש במסגרת הישיבה בא לתת מענה ריאלי מעשי לחששות ההורים. על פי כל המבדקים שנעשו, רמות הקרינה הן מתחת לתקן באופן משמעותי. יחד עם זאת, כדי להפיג את החששות של ההורים יוספו אמצעי מיגון נוספים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן