נתניה: מקלט לשעת חירום הוצת

0
93
תמונת אילוסטרציה של אדם אזוק בידיו
אילוסטרציה. צילום פוטוליה

משטרת נתניה מאשרת: ארבעה נערים מנתניה נעצרו בחשד שהציתו מקלט בליל שישי האחרון. לאחר שהציתו אותו, נמלטו הארבעה לבית מדרש סמוך לקבל ברכה "שלא ייתפסו".  לפני כשבוע, במקלט אחר אשר משמש את מתנ"ס נאות הרצל בימי שגרה וכעת הוא פתוח לשימוש כולם , נגרם נזק רב על-ידי חבורת צעירים. במקרה הראשון, למרות שדווח למשטרה, הוחלט "להרגיע" את הנושא – לאחר שהצעירים  אותרו באמצעות צילומי  טלוויזיה במעגל סגור, הביעו חרטה, שיפצו במו ידיהם את המבנה והחזירו דברים שגנבו.

חבר מועצת העיר נתניה רפי ימין. צילום יחצ
חבר מועצת העיר רפי ימין. צילום יח"צ

"אני לא מקבל את מעשי הנערים, אבל מבין אותם מהנקודה שאין להם מה לעשות. אם היו דואגים להשאיר מקלטים פתוחים ובמקביל מפעילים אותם באמצעות רכזי נוער בלילות, בעיקר בסופי שבוע, מקרים מסוג זה לא היו קורים", טוען חבר המועצה רפי ימין, כיום מחזיק תיק הצעירים ובעברו מנהל תחום הנוער במתנ"ס נאות הרצל. "הנוער  פשוט משועמם. אין לו בגילאים האלה לאן לצאת, מצד אחד הפיקוח עושה עבודה מצוינת ומגביל תנועה, מנגד אין פתרון מערכתי מקיף להעסקת נוער בסופי שבוע", הוסיף ימין לנתניה און ליין-ksn.

ואכן, נושא הטיפול בנוער משועמם בעיר נתניה זכה לאין-ספור כתבות תחקיר מקיפות. תחת הכותרת "מודדים מדרכות" פרסם נתניה און ליין-ksn במהלך השנתיים האחרונות סדרת כתבות תחקיר המצביעות על המענה המוגבל הניתן לבני נוער בכל הקשור לבילויים ולשעות הפנאי בשעות הערב והלילה המאוחרות ובדגש על סופי שבוע.

בליל שישי האחרון, כאמור, התקבל דיווח על מקלט העולה באש ברחוב חתם סופר בעיר. היה זה מקלט שנפתח על-ידי עיריית נתניה בהנחיית פיקוד העורף, כחלק מהיערכות העורף במבצע "צוק איתן".  מפרטים שאספו בלשי מחלק הנוער במשטרת נתניה עלה, כי מספר נערים (שניים בני 15 ושניים בני 17) שהו במקום. שיטור עירוני שהוזעק לאזור טרם ההצתה, חילק לנערים דו"חות על הקמת רעש. בחקירתם סיפרו, כי  השיטור העירוני החרים להם רמקול ושפך את האלכוהול ששתו. בעקבות זה, ככל הנראה, התעצבנו, הציתו, הלכו לבית מדרש סמוך ושמעו שיעור תורה שעסק בברכות להחזרת החיילים בשלום וביקשו ברכה בעצמם כדי "שלא יסתבכו עם המשטרה".